Langsomt på Mac - fint på PC
Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 24-07-03 21:32

Jeg er ramlet ind i et problem, som jeg selv opfatter som højst kuriøst.

Jeg har designet en side – www.publicist.dk - for en forening, men et
medlem fortæller, at siden er ekstremt langsom på hans Mac. Det kan vare
fem minutter, inden den dukker op. Derimod kommer den frem med det
samme, når han lader Mac’en fungere som Virtuel PC.

Siden er yderst enkelt bygget op. Der er nogle tabeller, men næsten
ingen grafik, så jeg kan ikke gennemskue, hvorfor det går så langsomt. I
er velkomne til selv at kigge.

Medlemmet siger, at han har tilsvarende problemer med Fondsbørsen –
www.cse.dk - og med SAS, men disse sider er langt mere kompliceret
bygget op end den, jeg har lavet, så det har ikke hjulpet mig.

Af yderligere oplysninger:

Han bruger Explorer, version 5 både som Mac og PC. Hans maskine er en
Macintosh PowerBook G4, med alm. modem 56K (v. 90).

Har nogen af jer et godt bud på, hvad der foregår ??

På forhånd mange tak for al hjælp.

Hans-Henrik Landsvig

- som bor i Danmark, og hvis mailadresse derfor ender på .dk

Fra : Karl Antz

Dato : 24-07-03 21:50

Hans-Henrik Landsvig <landsvig@mailme.xx> wrote:

> [...]
> fem minutter, inden den dukker op. Derimod kommer den frem med det
> samme, når han lader Mac'en fungere som Virtuel PC.

Hej Hans Henrik,

har lige teste siden både med IE 5.2 for Mac og med Apple's
Safari-browser. I IE har den ikke loadet endnu - i Safari derimod står
den på skærmen næsten omgående.

Jeg har også afprøvet www.cse.dk - den dukker op nogenlunde hurtigt i IE
og noget hurtigere i Safari - din side derimod er stadig ikke dukket op
i IE.

Prøv at se på kildekoden i www.cse.dk - måske kan forskellene mellem din
kodning og Fondsbørsen vise dig hvad der er galt.

Jeg synes stadig at Fondsbørsen i IE loader for langsomt - men der
loader også Safari langsommere end de fleste sites omend hurtigere end
IE.

Har lige chekket igen - din side er stadig ikke loadet;-(

Hvis han bruger OS X, foreslå ham at bruge Safari.

Håber det kan hjælpe

hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Jens

Dato : 24-07-03 21:54

> [...]

> fem minutter, inden den dukker op. Derimod kommer den frem med det
> samme, når han lader Mac'en fungere som Virtuel PC.

Jeg får siden op i løbet af et par sekunder - intet problem, så vidt jeg
kan se.

/Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 24-07-03 21:55

Hejsa

Hans-Henrik Landsvig <landsvig@mailme.xx> wrote:

> Af yderligere oplysninger:
>
> Han bruger Explorer, version 5 både som Mac og PC. Hans maskine er en
> Macintosh PowerBook G4, med alm. modem 56K (v. 90).

Jeg har lige testet den i Netscape 4.7 på en Quadra 950 (opgraderet m
100MHz, PPC601) på en Stofa-forbindelse.

Det tog ca. 10 sek at åbne den.

Er det noget IE-noget? Jeg tester lige på min PM 8600 med 9.2.2 og IE
5.1.6.

OK, det ser ud til at være noget IE-noget for efter 1 minut står den
stadig og sover over de 7.345 bytes uden at skrive noget på skærmen
;-(/((

Hmm, da jeg trykkede [æble]-. = STOP viser den mig teksten i toppen og
venstre side med hvid baggrund og ikke andet.

/Sebastian

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-07-03 22:00

On Thu, 24 Jul 2003 22:32:16 +0200, Hans-Henrik Landsvig wrote:

> Har nogen af jer et godt bud på, hvad der foregår ?

Du kunne jo prøve at slette javascripet til statistikken.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 29-07-03 13:59

Ja, det lød jo besnærende, men ak: det hjalp ikke. Jeg prøvede også at
fjerne reklamen for Opera. Det hjalp heller ikke.

Men det må jo efterhånden stå klart, at problemet kun optræder i
forbindelse med Explorer i Mac-version, så jeg har nu spurgt i
browser-konferencen.

Tak for jeres hjælp og interesse.

Hans-Henrik Landsvig

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 29-07-03 19:24

Hejsa

> [...]

> Men det må jo efterhånden stå klart, at problemet kun optræder i
> forbindelse med Explorer i Mac-version, så jeg har nu spurgt i

Vil du poste slutresultatet her? Det kan jo være, at vi skal gøre noiget
ved M$-klienten, hvis det er det?

> Tak for jeres hjælp og interesse.

Det var så lidt
> Hans-Henrik Landsvig

/Sebastian

Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 29-07-03 21:23

Ja, jeg skal nok holde jer underrettet. Nu har jeg - efter råd i
browser-konferencen - valideret min kode. Der er nogle afslutningskoder
for tabellerne, som tilsyneladende ikke står helt, som de skal. Jeg
retter det så snart, jeg får tid, og ser om det er det, der er galt.

Hej

Hans-Henrik

Fra : Hans-Henrik Landsvig

Dato : 20-08-03 16:49

Jeg har efterhånden puslet en del med koden - som jeg må erkende ikke
var genial - men det har ikke hjulpet.

Jobbet bliver ikke lettere af, at forskellige validerings-dimser er
højst uenige om, hvad der er rigtigt og forkert.

Men efterhånden mener jeg mere og mere, at det er Bill Gates, der har et
problem og ikke mig.

Under alle omstændigheder: Tak for jeres hjælp og interesse.

Hans-Henrik

- hvis e-mailadresse stadig ender på .dk