Kage til diamantbryllup
Fra : Henrik Woer

Dato : 24-07-03 21:02

Jeg har været tåbelig og har lovet at lave en kage til et diamantbryllup i
august måned Den skal kunne tåle lidt af hvert, være pompøs (50 mennesker).
Er der nogle der har nogle ideer?

Henrik

Fra : Rømer

Dato : 25-07-03 07:50

Hvad mener du med, at den skal kunne tåle lidt af hvert?

Fra : Mads Lund

Dato : 25-07-03 12:36

"Rømer" <fupkonto@hotmail.dk> wrote in message news:<3f20d38d$0$32456$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> Hvad mener du med, at den skal kunne tåle lidt af hvert?

Tommy Kenter er inviteret..?

Fra : Henrik Woer

Dato : 25-07-03 14:11

Jeg er ikke sikker på, at det er muligt at få den i køleskab og den skal
tranporteres 50 kilometer.

Fra : D. R. Sijm

Dato : 26-07-03 10:14

Hej Henrik,

Jeg vil foreslå dig du laver en stor lagkage. Bag bunden i stor bradepande.
For bradepanden med bageparpir og brug den til at lægge lagkagen sammen i.
Pakker du den herefter ind i alufolie kan den uden problemer transporteres
50 km - Min egen bryllupslagkage blev lavet og transporteret på den maner
(120 km) og derefter pyntet på brugstedet.

Dyveke

Fra : Pedersen

Dato : 24-07-03 21:59

Prøv en citron måne.

Hilsen Tommy

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 25-07-03 11:56

Goddag Henrik!

Jeg har søgt på denne NG da jeg mindes om at have set diverse bryllupskage
opskrifter / diskussioner, kig her eller se selv med Google:
http://makeashorterlink.com/?Q69F34265
håber den kan bruges

Sandra
(Yes it's me!

Fra : Rikke Mors

Dato : 27-07-03 18:03

Henrik Woer wrote:
> [...]
> august måned Den skal kunne tåle lidt af hvert, være pompøs (50 mennesker).

Jeg lavede selv en rigtig god kage i tre etager til vores bryllup for
fem år siden. Opskriften fandt jeg i Bo Bedre fra enten april eller maj
måned 1998. Det skulle kunne lånes på biblioteket. Kagen er en lagkage
med fyld af jordbærsmørcreme, kastanjepuré og hvid chokoladecreme. Hele
herligheden overtrækkes med marcipan og pyntes med marcipanroser og hvid
stenglasur. Kagen kan fryses incl. pynt, så en mulighed var jo at
transportere den i frossen tilstand og så lade den tø op på stedet. Det
kræver dog at du kan finde et køligt sted at stille den et døgns tid i
forvejen - ikke nødvendigvis køleskab, men heller ikke stuetemperatur,
da den så bliver sjasket. Jeg har siden lavet kagen to gange mere - en
gang øgede jeg til 5 lag og så er der nok til 80 mennesker.
Originalopskriften rækker til ca. 50 mennesker. Hvis det har interesse,
vil jeg godt forsøge at grave opskriften frem og scanne den, så du kan
få den.

God fornøjelse.
Rikke Mors