Creative Gf4 Ti4600, Asus A7V8X-X og Zalma~
Fra : Devast8or

Dato : 24-07-03 20:27

Hej med jer,

Jeg overvejer at købe ovenstående combo, men ville gernem lige høre om
tingene passer sammen.

Det ser ud som om grafikkort og motherboard lige passer sammen udn at
grafikkortet konflikter med den ene RAM-sokkel.

Men hvad så hvis jeg også sætter en ZM80A-HP på GF4 kortet? Det er ikke
rigtig til at se hvo langt GF4 kortet er, og om køleren kan sidde på det
eller om der er nogle caps i vejen.

Er der nogen der kan sige noget klogt?

TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-07-03 12:07

"Devast8or" <No@no.blowme> skrev i en meddelelse
> Hej med jer,
>
> Jeg overvejer at købe ovenstående combo, men ville gernem lige høre om
> tingene passer sammen.

Hejsa
Jeg har lige købt næsten det samme, dog er motherboardet bare skiftet til et
Abit NF7 (du kan evt. sammenligne layouts af de to boards?)

Jeg har lige taget et billede af hvordan mit sidder:
www.andersh.dk/bundkort.jpg
Min AGP port har samme lukkesystem som Asus'et, og jeg kan sige at de orange
køleribbe går til slutningen af agp porten, altså den lille hvide pind for
enden af AGP porten.
Her er et oversigtsbillede af Asus kortet:
http://www.asus.co.jp/products/mb/socketa/a7v8x-x/a7v8x-x_l.jpg

Jeg *TROR* at der vil være problemer med at have enten rammene eller også
zalman profilen :-| ... MEN, det kan være at køleprofilen kun dækker over de
hvide klipse til fastgørelse af rammen, jeg skal ikke kunne sige det, men du
er måske heldig..

Du kunne jo også evt. file / save et stykke af zalman profilen.. Det har jeg
gjort på min Alpha pal 8045t (godt nok kun et meget lille stykke nede i
bunden :) fordi den tidligere skulle sidde på et ECS K5S7A...

Af andre problemer der evt. kan opstå er at IDE kablerne ikke kan komme ned
i portene på bundkortet.. Tror ikke Asus kortet har problemet, men hvis du
kigger på billedet af mit system, kan du se at kablerne er godt og vel
flexede... En anden ting der irritere mig er at harddisken "skygger" for en
ram sokkel :-/..

> Er der nogen der kan sige noget klogt?

Jeg håber da at du kan bruge det jeg har skrevet til noget :)
Udover ovenstående kan jeg da tilføje at sådan et ti4600 desværre skal af
med en fandens masse varme.. Zalman tingen fungere pissegodt, men det ændrer
ikke på at maskinen varmer rummet helt latterlig meget op.. Har ikke turdet
at have maskinen tændt uden at have kabinetsiden af, da jeg ellers tror at
der bliver en hel del for varmt derinde.. Jeg har kun 2 blæsere, 19dB's
Papst på 80mm, og det er kun den ene (den i PSU'en) som blæser ud, så mit
airflow i kabinettet er stort set ikke til stede.. Det virkede ellers fint
med mit gamle geforce 2mx

Mvh Anders Houmark

Fra : Devast8or

Dato : 25-07-03 18:31

Anders Houmark wrote:
> [...]
> har jeg gjort på min Alpha pal 8045t (godt nok kun et meget lille
> stykke nede i bunden :) fordi den tidligere skulle sidde på et ECS

Tak for billedet, det var godt at se tingene monteret. SÅ vidt jeg kan se
burde der ikke blive problemer med ihvertfaæd Mobo+GFX kort. Så må se
hvordan Zalman fætteren passer på når jeg får købt den (den var ikke på
lager, så nu venter jeg lige og hører blæseren :)

Har du iøvrigt skiftet chipset køleren på dit NF7 ud? På Abits side ser det
ud til at alle NF7 inkarnationer har aktiv køling på chipsettet.

> [...]
> kablerne er godt og vel flexede... En anden ting der irritere mig er
> at harddisken "skygger" for en ram sokkel :-/..

Kablerne burde ikke blive et problem, da portene sidder anderledes. Om
HD/CD-drev vil blokere for en RAM sokkel i min maskine må komme an på en
prøve.

> [...]
> Jeg har kun 2 blæsere, 19dB's Papst på 80mm, og det er kun den ene
> (den i PSU'en) som blæser ud, så mit airflow i kabinettet er stort

Heh, godt du huskede mig på det. Mit airflow er heller ikke helt vildt
fantastisk (en i PSUen, og en lige under PSUen, begge blæser ud. Og så er
der et hul i toppen til en ekstra blæser - der kommer også lidt varm luft
ud)

> Det virkede ellers fint med mit gamle geforce
> 2mx

Sjovt, hva'? :)

> Mvh Anders Houmark

Tak for hjælpen.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Anders Houmark

Dato : 25-07-03 23:24

Devast8or wrote:

> Har du iøvrigt skiftet chipset køleren på dit NF7 ud? På Abits side
> ser det ud til at alle NF7 inkarnationer har aktiv køling på
> chipsettet.

Ja.. Den er udskiftet med sådan en zalman dims til 75 kroner, af to grunde:
jeg gider ikke det blæser helvede og jeg skulle alligevel have sådan en
zalman til grafikkortet..

> Tak for hjælpen.

Selv tak :)

--