Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Opdateringsfrekvenser på Radeon 9700 og Sa~
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 24-07-03 20:20

Hej

Jeg har lige købt et Club 3d Radeon 9700np, som registreres i windows som
Radeon 9700 PRO.. Jeg har tilsluttet kortet til min Samsung 900Sl+ med BNC
kabel..

Så er det bare at windows ikke kan se hvilket skærm det er...

Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde med mit gamle ATI kort.. Men jeg havde i
hvertfald gjort således at det altid kørte 87Hz.. også om jeg ændrede det i
skærminstillingerne..

Skærmen er bare registreret i XP som default monitor, og selv om jeg sætter
refressrate til 85Hz, kører det stadig 60Hz

Hvilket tool kan jeg bruge, så skærmen altid kører 87Hz, også selvom det
kører i andre opløsninger end 1600*1200 i spil osv?

Mvh. Bjarke

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-07-03 21:06

Bjarke Hansen skrev:

[BNC]

> Så er det bare at windows ikke kan se hvilket skærm det er...

Fordi at Plug&Pray ikke fungerer når du kører med BNC-kabel.

> Jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde med mit gamle ATI kort..

Jeg er ikke sikker om det fungerer på samme måde på et ATI-kort,
men på et Matrox-kort henter man en driver, eller *.inf-fil om
man vil, til skærmen og installerer den. Det er så *.inf-filen
der sørger for at fortælle styresystemet hvilke opløsninger og
opdateringshastigheder skærmen kan køre med.

Krydspostet til: dk.edb.hardware.skaerm og
dk.edb.hardware.grafikkort.

Madsen.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 24-07-03 22:41

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> crashed Echelon
writing news:3f2030d2$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Hvilket tool kan jeg bruge, så skærmen altid kører 87Hz, også selvom
> det kører i andre opløsninger end 1600*1200 i spil osv?

Jeg ved ikke om det er det rigtige du søger, men med ATI Control Panel
installeret:

Egenskaber for skærm -> Indstillinger -> Avanceret -> Displays -> Monitor

Bjarke Andersen

Fra : Martin Møller

Dato : 25-07-03 23:51

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*.spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvilket tool kan jeg bruge, så skærmen altid kører 87Hz, også selvom det
> kører i andre opløsninger end 1600*1200 i spil osv?

Du er nød til at hente displaydrivere samt controlpanel ned til kortet fra
ATIs hjemmeside.

Martin