Modemproblem
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 09-12-00 19:17

Jeg har netop købt en Ericsson 260 trådløs telefon. Så snart jeg tilslutter
den telefonstikket, så kan Mac'en ikke længere finde en klartone med modemet
hvorfor det er komplet umuligt at komme på nettet. Så snart jeg fjerner
telefonen, så virker alt igen!

Hvad kan jeg gøre for BÅDE at tilslutte min Mac OG min Ericsson telefon?

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-00 19:50

In article <B65835C2.AB0D%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar
Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Hvad kan jeg gøre for BÅDE at tilslutte min Mac OG min Ericsson telefon?

Prøv at fortæl lidt om modem og Mac også, så kan det være at der er en
chance.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-12-00 20:48

> [...]

> telefonen, så virker alt igen!
>
> Hvad kan jeg gøre for BÅDE at tilslutte min Mac OG min Ericsson telefon?

Er der ikke også noget om at B&O's telefoner virkelig kan fåke Mac'er op
? Jeg har hørt om flere der har haft gnøf med Mac og B&O.

Jeg kommer pludselig i tanke om min søster også har en trådløs - gad
vide om det er den samme som dig ? Hun har en iMac, men ingen problemer.
Har du prøvet at sætte den trådløs efter Mac'en, hvis du altså har en
linie der kører gennem huset ?

Ellers kan jeg ikke anbefale dig andet end at holde igen med de Albani
julebryg og så prøve igen når du er "klar".....................

--
Ciao Jesper

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 09-12-00 21:08

Hæ hæ...ja, Albani julebryg er nu slet ikke værst (f.eks. meget bedre end
Albani pilsner øl...) Nå, men alle mine stik sidden oven på hinanden hvorfor
problemet desværre ikke er her at finde...

Glæ'li' jul...

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 10-12-00 00:34

> [...]

> Albani pilsner øl...) Nå, men alle mine stik sidden oven på hinanden
> hvorfor problemet desværre ikke er her at finde...

Ja ja jeg tænkte nok at du var til Albani - jeg er selv mere til Ceres
Royal All Malt - den bedste danske øl pt.

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 01:44

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 10-12-00 01:44

> Hvilken hastighed får du hvis telefonen er koblet helt fra?

Typisk 46-48000.

> Man kunne tænke sig at dine telefonstik ikke er af den allerbedste
> kvalitet.

Tja..! Men det er jo bare dem der følger med! Kan man få specielt gode
stik??

Mvh
Gunnar

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-00 01:59

In article <B658905C.AB24%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar
Kristiansen <gunnar.kristiansen@image.dk> wrote:

> Tja..! Men det er jo bare dem der følger med! Kan man få specielt gode
> stik??

Ja. Hvad de hedder kan jeg muligvis finde frem til.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-00 02:37

Hej Gunnar

Man kan godt få bedre stik. Philips laver bl.a. nogle bedre stik, men det
kan ikke betale sig, for det er ikke dér problemrne opstår. Men
selvfølgelig kan der jo være en defekt lodning o.l. i selve stikket. - Så
under alle omstændigheder er det en god idé lige at kontrollere, at de er i
orden.

mvh. Erik Richard

Gunnar Kristiansen wrote:

> Typisk 46-48000.

> Tja..! Men det er jo bare dem der følger med! Kan man få specielt gode
> stik??

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : N/A

Dato : 10-12-00 00:54

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 10-12-00 00:54

Ok, det her er syret!!

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-00 01:18

In article <B658849B.AB1F%gunnar.kristiansen@image.dk>, Gunnar

Fra : N/A

Dato : 12-12-00 13:44

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 12-12-00 13:44

> Det samme problem har Kirk Delta modellerne uanset type og model..

Kors i røven! Sådan en har jeg på samme forbindelse som mic computer!!!!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-00 20:43

Hej Peter

- Jamen, der er skal også eksemplarer, der ikke har fejlen, men hvis du
oplever udfald og megt lave hastigheder, så få din linie kontrolleret, - og
som sagt tager det kun ca. 30sek. for TD at gøre det.

Tag alle andre telefoner og modem fra. Ring til TD fejlservice og bed dem
kontrollere linien.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 13-12-00 17:24

root@NOSPAM.com (DJ Supreme (aka Peter Perlsø)) writes:

> Kors i røven! Sådan en har jeg på samme forbindelse som mic computer!!!!

Tjah, det er i hvert fald ikke et ukendt problem. Vi fik det for
alvor at mærke på arbejdet, da vi opgraderede fra 28k til 56k modemer.
Så vidt jeg husker, var det TeleDanmark der fortalte os, at det nok
var B&O telefoner der gjorde det.

Der er dog en verden til forskel på, om det er et kendt problem, og
til at /alle/ oplever det. F.eks. som hvis en person har dårlige
erfaringer med Microsoft produkter, så kan vi andre sagtens bruge dem
uden de store problemer.

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk