/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Returret - PC Spil.
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 18:36

Nok et oldgammelt emne, men jeg kunne ikke finde tilsvarende tilfælde
i emner der omhandlede returret.

Jeg købte i dag et online multiplayer spil i en spil forretning på
Frederiksberg.

Jeg vidste godt at det var et multiplayer spil, og at det kostede
penge at logge på servere hvis man fortsatte ud over den måneds "free
trial" som spillet havde.

Da jeg kommer hjem finder jeg ud af at jeg end ikke kan starte
spillet før jeg har givet spilfirmaet mit VISA kort nummer og
registreret en måned ud over den måneds free trial som de skriver der
er. De skal altså sikre sig at man er der to måneder før man kan
starte spillet.

Da jeg ikke ønsker at betale (Altså udover det jeg allerede har
betalt for spillet) en cent mere for spillet, jeg ikke aner om jeg
kan lide, kan jeg ikke bruge spillet..

Jeg har jo taget folien af den kasette spillet ligger i, men kan jeg
forvente at der er noget returret på det spil?

Der står faktisk på spil boxen:

"Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
and play."

Men jeg kan ikke få min gratis måned før jeg har købt måned nummer
to. Det synes jeg er lusk!

Hvad siger I?


--
Palle Jensen

 
 
Wass Up (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Wass Up


Dato : 24-07-03 18:53



> Der står faktisk på spil boxen:
>
> "Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
> and play."
>
> Men jeg kan ikke få min gratis måned før jeg har købt måned nummer
> to. Det synes jeg er lusk!
>
> Hvad siger I?
>
Et ikke jura indlæg men dog et fakta indlæg. hvem siger du ikke kan få dine
30 dage hvis du ikke betaler ??. kig i dk.spil.computer
> --
> Palle Jensen



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 19:10

Wass Up wrote in
news:Z1VTa.36510$Kb2.1476036@news010.worldonline.dk:

> Et ikke jura indlæg men dog et fakta indlæg. hvem siger du ikke
> kan få dine 30 dage hvis du ikke betaler ??. kig i
> dk.spil.computer

Jeg har prøvet at registrere mig. Der skulle jeg købe en måned til
$15.95. Du siger jeg bare kan nedlægge min konto. Bare fordi DU siger
det er ikke ensbetydende med at jeg vil vove pelsen. Jeg vil ikke
bestille en ekstra måned før jeg har fået min gratis måned. Thats it.

Jeg anede ikke at man med denne type spil ikke kunne spilletre
personer med direct IP connect f.eks.? Det havde jeg sådan set regnet
med. Der står i anmeldelserne man kan spille offline og forbedre sine
skills til online delen. Jeg kan end ikke spille offline. Jeg kan
intet før de har fået mit kreditkort nummer.

Dette spørgsmål går udelukkende på mine muligheder for at levere
spillet tilbage.

--
Palle Jensen

Wass Up (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Wass Up


Dato : 24-07-03 19:14


"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C2CD260DF44Chewbacca@62.243.74.163...
> Wass Up wrote in
> news:Z1VTa.36510$Kb2.1476036@news010.worldonline.dk:
>

> Jeg har prøvet at registrere mig. Der skulle jeg købe en måned til
> $15.95. Du siger jeg bare kan nedlægge min konto. Bare fordi DU siger
> det er ikke ensbetydende med at jeg vil vove pelsen.
Tough luck for dig, men nej du kan ikke returnere spillet da det ikke
indeholder mangler i henhold til betalingsdelen.





P. Larsen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : P. Larsen


Dato : 24-07-03 19:15

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C2C75FC4522Chewbacca@62.243.74.163...

> Jeg købte i dag et online multiplayer spil i en spil forretning på
> Frederiksberg.
[...]

> Da jeg kommer hjem finder jeg ud af at jeg end ikke kan starte
> spillet før jeg har givet spilfirmaet mit VISA kort nummer og
> registreret en måned ud over den måneds free trial som de skriver der
> er. De skal altså sikre sig at man er der to måneder før man kan
> starte spillet.

Hvis du nu startede med at angive hvilket spil og firma der producerer det,
så kunne vi hjælpe lidt til med at læse de præsise betingelser.
Det sagt, så er ovenstående yderst normalt. Af mange årsager, bla. for at
sikre mod pirat-kopiering og mindreåriges adgang. Kotumen er, at kortet IKKE
krediteres før første måned er omme. Herefter krediteres du så en måned
forud. Ihvertfald har alle sønnens onlinespil haft denne betalingsform, og
det står rimeligt tydeligt (på engelsk dog) i betingelserne.

> Da jeg ikke ønsker at betale (Altså udover det jeg allerede har
> betalt for spillet) en cent mere for spillet, jeg ikke aner om jeg
> kan lide, kan jeg ikke bruge spillet..

Tjek linket til sitet, eller skriv til deres support vedr. dine bekymringer,
og se om de ikke bekræfter hvad jeg lige har skrevet.

> Jeg har jo taget folien af den kasette spillet ligger i, men kan jeg
> forvente at der er noget returret på det spil?
>
> Der står faktisk på spil boxen:
>
> "Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
> and play."

Så er sagen jo rimelig klar. Det er ikke noget "hemmeligt noget" at du skal
bruge kredit-kortet for at registrere spillet til onlinebrug.

> Men jeg kan ikke få min gratis måned før jeg har købt måned nummer
> to. Det synes jeg er lusk!

Jeg er ret sikker på, at du har misforstået en smule. I den første måned
bliver der ikke krediteret noget til dit kort. Men kom med et link, og lad
os kigge efter.

--
Mvh.
P. Larsen



Wass Up (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Wass Up


Dato : 24-07-03 19:20


"P. Larsen" <bitREMOVEdeb@hotmailREMOVE.com> wrote in message
news:bfp7ii$4d2$1@sunsite.dk...
> "Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
> news:Xns93C2C75FC4522Chewbacca@62.243.74.163...
>
>
> Hvis du nu startede med at angive hvilket spil og firma der producerer
det,
> så kunne vi hjælpe lidt til med at læse de præsise betingelser.
www.eve-online.com

> Jeg er ret sikker på, at du har misforstået en smule. I den første måned
> bliver der ikke krediteret noget til dit kort. Men kom med et link, og lad
> os kigge efter.

Du har fuldstændigt ret.

> --
> Mvh.
> P. Larsen
>
>



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 19:27

P. Larsen wrote in news:bfp7ii$4d2$1@sunsite.dk:

> Jeg er ret sikker på, at du har misforstået en smule. I den
> første måned bliver der ikke krediteret noget til dit kort. Men
> kom med et link, og lad os kigge efter.

www.eve-online.com

Desuden siger de at man kan betale med "PayByCash". Denne form var
jeg interesseret i da jeg ikke bryder mig så meget om at svinge VISA
på nettet.

OK. Fint. Så går jeg videre med "PayByCash" og så skriver de:

---------
Once you click the "Next >>" button on the bottom of this page your
newly registered username will be reserved and you will be taken to
the PayByCash™ website where you will enter your order details. As
soon as PayByCash™ informs CCP that you have placed an order with
them your account will get activated and your 30 day trial period
commences. You then have 30 days to sort out payment for that order
with PayByCash™
---------

Det læser jeg som at jeg skal lægge en ordre på en måned til for at
få startet spillet. Jeg kan på dette tidspukt ingen steder se at jeg
er i stand til at annulere denne ordre?!


--
Palle Jensen

P. Larsen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : P. Larsen


Dato : 24-07-03 20:29

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C2D005F7079Chewbacca@62.243.74.163...
> P. Larsen wrote in news:bfp7ii$4d2$1@sunsite.dk:
>
> > Jeg er ret sikker på, at du har misforstået en smule. I den
> > første måned bliver der ikke krediteret noget til dit kort. Men
> > kom med et link, og lad os kigge efter.
>
> www.eve-online.com

Takker.

> Desuden siger de at man kan betale med "PayByCash". Denne form var
> jeg interesseret i da jeg ikke bryder mig så meget om at svinge VISA
> på nettet.´

Hmm - jeg vil aldrig lære at forstå, hvor nogle foretrækker meget små og
ukendte mellemmænd, istedet for VISA, Mastercard mv. der har sikre regler og
et renome at beskytte. Men det er naturligvis op til dig ;)

> OK. Fint. Så går jeg videre med "PayByCash" og så skriver de:
>
> ---------
> Once you click the "Next >>" button on the bottom of this page your
> newly registered username will be reserved and you will be taken to
> the PayByCashT website where you will enter your order details. As
> soon as PayByCashT informs CCP that you have placed an order with
> them your account will get activated and your 30 day trial period
> commences. You then have 30 days to sort out payment for that order
> with PayByCashT
> ---------

Ja - du lukker blot din konto inden 30 dage, og de vil ikke sende en
regning. Det er så op til dig, at klare skærene med 3die part.

> Det læser jeg som at jeg skal lægge en ordre på en måned til for at
> få startet spillet. Jeg kan på dette tidspukt ingen steder se at jeg
> er i stand til at annulere denne ordre?!

Jo, du sløjfer din konto, og du får ingen regning - såfremt du sløjfer den
før de 30 dage er udløbet. Såfremt de stadig hæver på dit kredit-kort, kan
du gå til VISA (eller banken) og få tilbageført de $12.95. Hvad PayByCash's
regler er på det punkt, må du jo vide siden du foretrækker dem fremfor VISA.
Problemet opstår dog kun, hvis de stadig hæver pengene selvom du har lukket
kontoen før de 30 dage. Overholder de aftalen, hæver de intet, og intet
sker. Ret simpelt.

--
Mvh.
P. Larsen



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 20:56

P. Larsen wrote in news:bfpbti$jgu$1@sunsite.dk:

> Hmm - jeg vil aldrig lære at forstå, hvor nogle foretrækker
> meget små og ukendte mellemmænd, istedet for VISA, Mastercard
> mv. der har sikre regler og et renome at beskytte. Men det er
> naturligvis op til dig ;)

- Hvem siger jeg foretrækker "den slags". Jeg vil bare ikke give mit
visa kort i pant. That's it.

> Ja - du lukker blot din konto inden 30 dage, og de vil ikke
> sende en regning.

- Hvor står det? Du må læse det et sted siden du siger det så
sikkert?

> Jo, du sløjfer din konto, og du får ingen regning - såfremt du
> sløjfer den før de 30 dage er udløbet. Såfremt de stadig hæver
> på dit kredit-kort, kan du gå til VISA (eller banken) og få
> tilbageført de $12.95.

- $15.95. Hvor står det? Er det også underforstået at man bare gør
det?

> Hvad PayByCash's regler er på det punkt,
> må du jo vide siden du foretrækker dem fremfor VISA. Problemet
> opstår dog kun, hvis de stadig hæver pengene selvom du har
> lukket kontoen før de 30 dage. Overholder de aftalen, hæver de
> intet, og intet sker. Ret simpelt.

- Igen. Jeg foretrækker ikke de andre. Jeg vil bare ikke afgive mit
visa nummer for at få noget jeg er lovet på forhånd, og som jeg mener
jeg har betalt for i butikken. I den 63MB lange introduktion til
spillet jeg har hentet fra deres hjemmeside, siger de at man kan
spille off-line. Det kan jeg ikke?

- Anyways... Diskussionen er røget mere over i principper. Jeg vil
slutte diskussionen her. I morgen går jeg ned og siger at jeg vil
have mønterne tilbage eller et nyt spil. Får jeg ikke det, er det
bare ærgeligt.

- På forhandlerens hjemmeside står der i salgsbetingelserne følgende:
(hvis jeg havde høbt det via nettet):

"Varer tages retur eller ombyttes indenfor 14 dage efter modtagelse
af varen, hvis standen af varen væsentlig tilsvarer standen ved
modtagelse af varen."

Det vil jeg bede dem forholde sig til hvis de nægter...


--
Palle Jensen

Christian Buhrkall (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Christian Buhrkall


Dato : 24-07-03 21:15

Palle Jensen wrote:

> - På forhandlerens hjemmeside står der i salgsbetingelserne følgende:
> (hvis jeg havde høbt det via nettet):
>
> "Varer tages retur eller ombyttes indenfor 14 dage efter modtagelse
> af varen, hvis standen af varen væsentlig tilsvarer standen ved
> modtagelse af varen."
>
> Det vil jeg bede dem forholde sig til hvis de nægter...
>

er der ikke en regel for software?
alle de steder jeg har handlet har der været en særskildt regel for
software, som stortset altid har været "dog kun i uåbnet stand".


xXx 1902.dk xXx (24-07-2003)
Kommentar
Fra : xXx 1902.dk xXx


Dato : 24-07-03 21:20

Christian Buhrkall wrote:
> [KLIP]
> er der ikke en regel for software?
> alle de steder jeg har handlet har der været en særskildt regel for
> software, som stortset altid har været "dog kun i uåbnet stand".

Jo, netop fordi man i dag, så let som ingen ting kan købe et spil, brænde en
kopi, finde et crack på nettet, og lige så stille liste ned i butikken og
forlange pengene tilbage med den undskyldning at man ikke kan få spillet til
at virke.

--
Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")
Http://www.1902.dk
-----------------------------------------------------------



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 21:41

xXx 1902.dk xXx wrote in
news:3f20400a$0$22648$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:

> Jo, netop fordi man i dag, så let som ingen ting kan købe et
> spil, brænde en kopi, finde et crack på nettet, og lige så
> stille liste ned i butikken og forlange pengene tilbage med den
> undskyldning at man ikke kan få spillet til at virke.

Men jeg kan jo med rette påstå at det ikke kan lade sig gøre med
dette spil...

--
Palle Jensen

xXx 1902.dk xXx (25-07-2003)
Kommentar
Fra : xXx 1902.dk xXx


Dato : 25-07-03 00:58

Palle Jensen wrote:
> xXx 1902.dk xXx wrote in
> news:3f20400a$0$22648$ba624c82@nntp04.dk.telia.net:
>
>> Jo, netop fordi man i dag, så let som ingen ting kan købe et
>> spil, brænde en kopi, finde et crack på nettet, og lige så
>> stille liste ned i butikken og forlange pengene tilbage med den
>> undskyldning at man ikke kan få spillet til at virke.
>
> Men jeg kan jo med rette påstå at det ikke kan lade sig gøre med
> dette spil...

Nej, for du kan da sagtens kopiere cden og derefter aflevere originalen
igen.

--
Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")
Http://www.1902.dk
-----------------------------------------------------------



Palle Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 25-07-03 08:35

xXx 1902.dk xXx wrote in
news:3f207338$0$2646$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

>> Men jeg kan jo med rette påstå at det ikke kan lade sig gøre
>> med dette spil...
>
> Nej, for du kan da sagtens kopiere cden og derefter aflevere
> originalen igen.

Man skal jo betale for at have det kørende...

--
Palle Jensen

Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 21:23

Christian Buhrkall wrote in
news:3F203E40.B5AF438E@hco.kollegienet.dk:

> er der ikke en regel for software?

- Nu er det jo kun software de handler med...

> alle de steder jeg har handlet har der været en særskildt regel for
> software, som stortset altid har været "dog kun i uåbnet stand".

- Sikkert... Jeg har da fået pengene tilbage for et spil som jeg ikke
kunne få til at køre på min computer.. Det kunne jo lige så godt være
min computer der var defekt...


--
Palle Jensen

xXx 1902.dk xXx (25-07-2003)
Kommentar
Fra : xXx 1902.dk xXx


Dato : 25-07-03 01:02

Palle Jensen wrote:
> [KLIP]

> - Sikkert... Jeg har da fået pengene tilbage for et spil som jeg ikke
> kunne få til at køre på min computer.. Det kunne jo lige så godt være
> min computer der var defekt...

Skal vi ikke lige få styr på en ting her. Hvis du har fået pengene tilbage
for et spil med den begrundelse at din computer ikke kan køre spillet, så er
det fordi butikken har villet yde den ekstra service, der står ikke nogen
steder at en butik, det være sig både internet og almindelig, skal tage imod
et spil som har været afprøvet.

Man kan jo heller ikke returnere et par sko, hvis det er fødderne den er gal
med.

--
Med Venlig Hilsen
Martin Callsen c,")
Http://www.1902.dk
-----------------------------------------------------------



Palle Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 25-07-03 08:38

xXx 1902.dk xXx wrote in
news:3f207428$0$2645$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> Skal vi ikke lige få styr på en ting her. Hvis du har fået
> pengene tilbage for et spil med den begrundelse at din computer
> ikke kan køre spillet, så er det fordi butikken har villet yde
> den ekstra service, der står ikke nogen steder at en butik, det
> være sig både internet og almindelig, skal tage imod et spil som
> har været afprøvet.

Nu skrev jeg det bare fordi jeg ville påpege at man godt kan få
pengene tilbage for noget som man muligvis ikke er 100% berettiget
til. Jeg ville sandsynliggøre at jeg kunne få pengene tilbage for EVE
selvom jeg muligvis ikke havde juraen 100% på min side.

> Man kan jo heller ikke returnere et par sko, hvis det er
> fødderne den er gal med.

Hvis man havde købt dem uprøvet (f.eks. over nettet) jo! Hvorfor
ikke? Hvis man har købt et par sko der er for små, kan man da godt
bytte dem hvis man har en kvittering...

--
Palle Jensen

Jess Møller-Petersen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 25-07-03 09:56

Ved fjernsalg er der altid 14 dags returret...



HKJ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 25-07-03 11:36


"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in message
news:3f20efbf$0$97238$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Ved fjernsalg er der altid 14 dags returret...

Ikke altid, der er untagelser, f.eks.:

Du har åbnet for musik/film/software.

Billetter

Specialfremstillede varer, hvor fremstillingen er påbegyndt.





Jess Møller-Petersen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 24-07-03 21:31

Er ikke helt med er den købt via nettet eller i en butik?



HKJ (24-07-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 24-07-03 21:34


"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in message
news:3f2040d1$0$97192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Er ikke helt med er den købt via nettet eller i en butik?

Det har ingen betydning da pakke er åbnet.

Spørgsmålet er om der er givet nok oplysninger i forbindelse med købet.
Prisen i butikken er åbenbart ikke den fulde pris for spillet, der skal også
betales et beløb til producenten. Hvis det har været klart beskrevet på
dansk, så er der ikke noget at gøre. Hvis det ikke har været omtalt, er det
måske en mangel ved varen og kan berettige til at ophæve købet.



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 21:47

HKJ wrote in news:bfpfti$j19$1@news.cybercity.dk:

> Det har ingen betydning da pakke er åbnet.
>
> Spørgsmålet er om der er givet nok oplysninger i forbindelse med
> købet. Prisen i butikken er åbenbart ikke den fulde pris for
> spillet, der skal også betales et beløb til producenten. Hvis
> det har været klart beskrevet på dansk, så er der ikke noget at
> gøre. Hvis det ikke har været omtalt, er det måske en mangel ved
> varen og kan berettige til at ophæve købet.

Det eneste der står på æsken er:

"Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
and play."

Det står jo ikke jeg skal subscribe for en måned ekstra for at komme
til at spille. Der står heller ikke noget om prisen? Jeg anede ikke
det ville koster $15.95 (kr. 103.38,-) ekstra om måneden at spille
det spil.

--
Palle Jensen

Jess Møller-Petersen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 24-07-03 21:59

Står der på æsken om den første måned var gratis?



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 22:02

Jess Møller-Petersen wrote in
news:3f20481b$1$97258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Står der på æsken om den første måned var gratis?

Nej det står der ikke (?)

--
Palle Jensen

HKJ (24-07-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 24-07-03 21:57


"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C2E7D338ADDChewbacca@62.243.74.163...

> Det eneste der står på æsken er:
>
> "Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
> and play."

Da det står på engelsk er det tvivlsomt om det kan betragtes som
tilstrækkelig oplysning, men da spillet sikkert har kostet under 500 kr, så
er det tvivlsom om du kan få hjælp.

Hvis forretninge ikke vil hjælpe, så vil jeg foreslå at du kigger på
www.fs.dk og ser på deres klagevejledning (Der er dog problemet med de 500
kr, du må ringe og spørge om kreditkortbetalingen kan regnes med).







Jess Møller-Petersen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 24-07-03 21:55


Det er jeg helt med på, men som du kan se af overskriften taler han om en
returret.
Returret og ophævelse af et køb er ikke det samme. Håber du er enig med mig
om det?

Endvidere skal det så være på dansk at han lægge et par kroner ekstra før
han kan spille det. Det kan vel godt stå på engelsk at han der skal bruges
et Visakort m.m. til brug af spillet.
Spørgsmålet er vel havde der helt konkret står på pakken?



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 22:00

Jess Møller-Petersen wrote in
news:3f20481b$0$97258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Det er jeg helt med på, men som du kan se af overskriften taler
> han om en returret.
> Returret og ophævelse af et køb er ikke det samme. Håber du er
> enig med mig om det?

- Kan ikke lige gennemskue hvem du svarer?

> Endvidere skal det så være på dansk at han lægge et par kroner
> ekstra før han kan spille det. Det kan vel godt stå på engelsk
> at han der skal bruges et Visakort m.m. til brug af spillet.
> Spørgsmålet er vel havde der helt konkret står på pakken?

- Kan ikke helt forstå hvad du skriver? Der står helt konkret det på
pakken som jeg har citeret i de andre indlæg. Intet andet der
vedrører brugen af spillet.

"Monthly subscription fees apply, Credit card required to register
and play."

--
Palle Jensen

Jess Møller-Petersen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 24-07-03 22:09

Undskyld min computer kører ikke optimalt. Så den kan ikke sender mine
indlæg...
Men hvor står det med den første måned er gratis på æsken eller...?



Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 22:12

Jess Møller-Petersen wrote in
news:3f2049d5$0$97178$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Undskyld min computer kører ikke optimalt. Så den kan ikke
> sender mine indlæg...
> Men hvor står det med den første måned er gratis på æsken
> eller...?

Det står et eller andet sted inde i registreringsprocessen.... Det må
have været der hvor man skulle til at angive sit visa kort nummer..

--
Palle Jensen

Jess Møller-Petersen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Jess Møller-Petersen


Dato : 24-07-03 22:48

Tja, det lyder lidt som om du har købt katten i sækken...
Men hvorvidt det er en mangel tvivler jeg på.

Som HKJ skriver prøv at tale med forretningen, hvis ikke så prøv www.fs.dk ,
men som sagt prisen skal være over 500 kr. og med mit kendskab til
online-spil koster de vel ikke mere end 200 kr.
Men hvis den første måned er gratis kan du ikke ha' noget mellemværende med
PayByCash og dermed skal du vel ikke betale noget.
Men det kan jeg ikke se da det kræver at jeg registere mig med Cd-key og den
har jeg ikke...

Hvis du vil ha' det spil til at virke, så prøv at kontakte producenten... Og
hør lige hvordan det konkret foregår



HKJ (24-07-2003)
Kommentar
Fra : HKJ


Dato : 24-07-03 22:07


"Jess Møller-Petersen" <jess.moeller(fjern dette)@get2net.> wrote in message
news:3f20481b$0$97258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> Det er jeg helt med på, men som du kan se af overskriften taler han om en
> returret.
> Returret og ophævelse af et køb er ikke det samme. Håber du er enig med
mig
> om det?

Fuldkommen og da han ikke har returret og sikkert ikke kender forskellet, så
syntes jeg at det var på tide at nævne ophævelse.


> Endvidere skal det så være på dansk at han lægge et par kroner ekstra før
> han kan spille det. Det kan vel godt stå på engelsk at han der skal bruges
> et Visakort m.m. til brug af spillet.

Problemet er at han skal have OPLYST at det koster ekstra at spille spillet,
det kan så være mundtligt eller med en tydelig dansk tekst, oplysningen om
Visakort vil jeg også betragte som væsentlig.
Men jeg er bange for at pga. spillets pris, så er der ikke noget at gøre,
undtagen hvis han kan få snakket fornuftigt med forretningen og der er det
nok ikke en god ide at råbe højt.

> Spørgsmålet er vel havde der helt konkret står på pakken?

Åbenbart ingenting.




Palle Jensen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 24-07-03 21:42

Jess Møller-Petersen wrote in
news:3f2040d1$0$97192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Er ikke helt med er den købt via nettet eller i en butik?

Butik... Ved godt det kom til at lyde som om det var på nettet...

--
Palle Jensen

P. Larsen (24-07-2003)
Kommentar
Fra : P. Larsen


Dato : 24-07-03 22:52

Palle Jensen wrote:
> P. Larsen wrote in news:bfpbti$jgu$1@sunsite.dk:
>
>> Hmm - jeg vil aldrig lære at forstå, hvor nogle foretrækker
>> meget små og ukendte mellemmænd, istedet for VISA, Mastercard
>> mv. der har sikre regler og et renome at beskytte. Men det er
>> naturligvis op til dig ;)
>
> - Hvem siger jeg foretrækker "den slags". Jeg vil bare ikke give mit
> visa kort i pant. That's it.

Læs hvad jeg skriver igen. Pointen er, at kreditkort har langt større
sikkerhed end andre betalingsformer. Derfor betaler du også MERE hvis du
ikke bruger kredit-kort.

>> Ja - du lukker blot din konto inden 30 dage, og de vil ikke
>> sende en regning.
>
> - Hvor står det? Du må læse det et sted siden du siger det så
> sikkert?

Ingen steder - hvis du leder efter en præsis formulering altså. Mit svar er
baseret på "normen", hvilket dette spil ikke bryder. Kredit-kortet bruges
som garant for garentien, ligesom du giver dit kreditkort når du bestiller
hotel-rum, selvom du ikke betaler før du bor der. Dette er en ganske normal
foranstaltning mange forretninger, ikke kun online spil.

Forklaringen til at jeg skriver som jeg gør, er som så: Din konto er det
sted dit kredit-kort er registreret. Uden aktiv konto, kan du ikke spille.
Begge fakta som er beskrevet ret tydeligt på deres site.

Hvis du sløjfer kontoen, ved at bruge deres online konto vedligeholdelse,
ophører forholdet. Jeg kan ikke komme til denne funktion, da jeg ikke har
lyst til at oprette en konto først. Men hvis du kigger under grunde for
lukkede konti, så er en af disse, at der ikke er betalt for kontoen. Igen,
ganske normalt.

Uden konto, kan du ikke spille, og der sendes ikke flere regninger. Dette
står ikke direkte og i jura sprog, men dy mig for den person, der vil
forsvare træk på en konto uden nogen modydelse. Men vil du være 110% sikker
i din sag, skriv til folkene, og spørg hvordan trial-perioden fungerer (det
har du vist allerede gjort på den danske side??).

Der står ikke noget om, at du får en modregning tilbage, så det forudbetalte
er tabt. Så såfremt du ønsker at forlade spillet, er det nok smartest at
gøre det sidst på måndeden istedet for starten.

>> Jo, du sløjfer din konto, og du får ingen regning - såfremt du
>> sløjfer den før de 30 dage er udløbet. Såfremt de stadig hæver
>> på dit kredit-kort, kan du gå til VISA (eller banken) og få
>> tilbageført de $12.95.
>
> - $15.95.

Ikke hvis du bruger VISA.

> Hvor står det? Er det også underforstået at man bare gør det?
Du må være jurist :)
Hvor står der, at de kan forsætte med at sende dig regninger, SELVOM du har
lukket din konto? Der står flere gange forklaret hvordan du ændrer dine
konto-opsætninger, og hvordan du lukker midt i en periode. Den betalingsform
du har valgt, kræver faktisk at du gør noget hver måned, og at de derfor ser
inaktivitet som at du vil lukke kontoen.

>> Hvad PayByCash's regler er på det punkt,
>> må du jo vide siden du foretrækker dem fremfor VISA. Problemet
>> opstår dog kun, hvis de stadig hæver pengene selvom du har
>> lukket kontoen før de 30 dage. Overholder de aftalen, hæver de
>> intet, og intet sker. Ret simpelt.
>
> - Igen. Jeg foretrækker ikke de andre. Jeg vil bare ikke afgive mit
> visa nummer for at få noget jeg er lovet på forhånd, og som jeg mener
> jeg har betalt for i butikken.

Du har 2 køb her - selve kassen, og så det månedlige abonoment. De hænger
ikke sammen. Hvis danske love giver dig ret til at returnere kassen åbnet og
få dine penge tilbage, er det uafhængigt af dit abonoment. Og visa versa -
du kan stoppe dit abonoment, men det gør ikke at du kan få pengene tilbage
for spillet. Du skal altså behandle de 2 sager uafhængigt. Heldigvis skal du
ikke betale for abonoment i det første måned, så du kan altså sløjfe
kontoen, tage spillet tilbage (hvis det er muligt, jeg tvivler kraftigt) -
og få alle dine penge tilbage.

Deruodver vil jeg meget gerne debattere visa (kreditkort) vs. andre
betalingsmidler online, men jeg er ikke så sikker på, at dette er det
rigtige forum. dk.forbruger måske?

> I den 63MB lange introduktion til
> spillet jeg har hentet fra deres hjemmeside, siger de at man kan
> spille off-line. Det kan jeg ikke?

Det må være en sag du kan tage op med fabrikanten. Spørg på deres support
side.

> - Anyways... Diskussionen er røget mere over i principper. Jeg vil
> slutte diskussionen her. I morgen går jeg ned og siger at jeg vil
> have mønterne tilbage eller et nyt spil. Får jeg ikke det, er det
> bare ærgeligt.´

Held og lykke.

> - På forhandlerens hjemmeside står der i salgsbetingelserne følgende:
> (hvis jeg havde høbt det via nettet):
>
> "Varer tages retur eller ombyttes indenfor 14 dage efter modtagelse
> af varen, hvis standen af varen væsentlig tilsvarer standen ved
> modtagelse af varen."

For software, ligesom CD'er, gælder det normalt, at celofanen (plumberingen)
ikke må være brudt.

> Det vil jeg bede dem forholde sig til hvis de nægter...

Som sagt, held og lykke ...

--
Mvh.
P. Larsen



Joakim Lauridsen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 25-07-03 12:20

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C2DF32D3A6CChewbacca@62.243.74.163...
> - Igen. Jeg foretrækker ikke de andre. Jeg vil bare ikke afgive mit
> visa nummer for at få noget jeg er lovet på forhånd, og som jeg mener
> jeg har betalt for i butikken. I den 63MB lange introduktion til
> spillet jeg har hentet fra deres hjemmeside, siger de at man kan
> spille off-line. Det kan jeg ikke?

Hvad ved du om det? Du har jo ikke registreret dig endnu, så hvordan ved du
hvad du kan og ikke kan. Der står på pakken at su skal bruge et kreditkort
for at kunne spille. Også selvom det kun er den første gratis måned. Da det
muligvis er et krav at den slags oplysninger står på dank kan det godt være
du kan kræve handlen går retur, og det kan da også være at butiken er flinke
og tager det retur uden problemer. Snak med dem først.



Palle Jensen (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Palle Jensen


Dato : 25-07-03 12:45

Joakim Lauridsen wrote in
news:bfr3od$hrre4$1@ID-81106.news.uni-berlin.de:

> Hvad ved du om det? Du har jo ikke registreret dig endnu, så
> hvordan ved du hvad du kan og ikke kan.

Misforstå mig nu korrekt. Jeg hentede en demonstrations fil (.mov)
fra deres egen hjemmeside... Her ser man en person sidde og
demonstrere spillet imens han fortæller om det. Her siger han at man
kan spille offline og få bedre skills, men at ens "verden" lever
videre ude på nettet (persistence).

> Der står på pakken at su
> skal bruge et kreditkort for at kunne spille. Også selvom det
> kun er den første gratis måned.

Ja ja.. Det står småt blandet ind i nogle copyright oplysninger. Jeg
kigger som regel på systemkravene, og spekulerer ikke på (C) da jeg
jo står og køber spillet. Hvis de så i det mindste havde skrevet på
kasetten hvad det kostede at spille spillet, så havde jeg sgu nok
lagt mærke til det. Det er første gang i mit liv jeg har købt et spil
der kostede penge at spille udover det jeg betaler nede i
forretningen. Synes sgu det er en reel fejl som garanteret er lavet
af mange andre end mig. mener nu også det ville have været en god
service hvis personen nede i forretningen havde nævt det.

- Jeg har siddet og læst en stak anmeldelse o.l af spillet... På
forhånd havde jeg endda læst i fora og lignende.... Ingen steder
havde jeg noteret at det kostede en formue at spille spillet.

> Da det muligvis er et krav at
> den slags oplysninger står på dank kan det godt være du kan
> kræve handlen går retur, og det kan da også være at butiken er
> flinke og tager det retur uden problemer. Snak med dem først.

Jeg ved det ikke.... Jeg snakker med dem. Nægter de, går jeg ned i
brugtspilsforretningen og sælger det, og sætterså iøvrigt ikke min
ben i butikken mere.


--
Palle Jensen

Jimmy (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Jimmy


Dato : 25-07-03 20:43

"Palle Jensen" <palle.jensen@galprofessor.com> wrote in message
news:Xns93C38BD372301Chewbacca@62.243.74.163...
> Joakim Lauridsen wrote in
> news:bfr3od$hrre4$1@ID-81106.news.uni-berlin.de:
>
> > Hvad ved du om det? Du har jo ikke registreret dig endnu, så
> > hvordan ved du hvad du kan og ikke kan.
>
> Misforstå mig nu korrekt. Jeg hentede en demonstrations fil (.mov)
> fra deres egen hjemmeside... Her ser man en person sidde og
> demonstrere spillet imens han fortæller om det. Her siger han at man
> kan spille offline og få bedre skills, men at ens "verden" lever
> videre ude på nettet (persistence).
>
> > Der står på pakken at su
> > skal bruge et kreditkort for at kunne spille. Også selvom det
> > kun er den første gratis måned.
>
> Ja ja.. Det står småt blandet ind i nogle copyright oplysninger. Jeg
> kigger som regel på systemkravene, og spekulerer ikke på (C) da jeg
> jo står og køber spillet. Hvis de så i det mindste havde skrevet på
> kasetten hvad det kostede at spille spillet, så havde jeg sgu nok
> lagt mærke til det. Det er første gang i mit liv jeg har købt et spil
> der kostede penge at spille udover det jeg betaler nede i
> forretningen. Synes sgu det er en reel fejl som garanteret er lavet
> af mange andre end mig. mener nu også det ville have været en god
> service hvis personen nede i forretningen havde nævt det.
>
> - Jeg har siddet og læst en stak anmeldelse o.l af spillet... På
> forhånd havde jeg endda læst i fora og lignende.... Ingen steder
> havde jeg noteret at det kostede en formue at spille spillet.
>
> > Da det muligvis er et krav at
> > den slags oplysninger står på dank kan det godt være du kan
> > kræve handlen går retur, og det kan da også være at butiken er
> > flinke og tager det retur uden problemer. Snak med dem først.
>
> Jeg ved det ikke.... Jeg snakker med dem. Nægter de, går jeg ned i
> brugtspilsforretningen og sælger det, og sætterså iøvrigt ikke min
> ben i butikken mere.
>
>
> --
> Palle Jensen

Først og fremmest held og lykke med at sælge et MMOG (Massively Multiplayer
Online Game) spil i en brugtspilsforretning.
Alle spil som hedder noget med Massively Multiplayer Online Game har koster
penge at spille, jeg vil næsten være kry nok til at kalde det almen viden
hvis man spiller computerspil. Desuden står der det kræver Kredit kort til
at registrerer dig og til at spille, der burde klokken ringe hvis du ikke
vidste det i forvejen.
Hvis du ser på videoen som du har set, siger han sikkert at det er muligt at
træne skills men man er Offline, da det tager XX antal timer at træne en
skill, som så også tæller mens du ikke er logget ind.
Som du nok har gættet har jeg selv købt spillet, spillet min gratis måned
som også er noget standard man får i alle MMOG spil, og har 2 uger inde i
den free trial måned valgt at opsige min konto i spillet, og jeg blev
derefter ikke krediteret for en ekstra måned som du er bange for.
Hvis det skulle ske at jeg var blevet det, havde jeg først mailet til deres
kundeservice og forklaret, havde de ikke ville tilbagebetale mig de $12.95
havde jeg ringet til min bank og fået dem til det.
De kan ikke tvinge dig til at betale for 1 måned, da der ikke er noget der
binder dig mht. hvornår du kan opsige din konto hos dem.



David T. Metz (25-07-2003)
Kommentar
Fra : David T. Metz


Dato : 25-07-03 14:07

Palle Jensen skriblede:

> Jeg købte i dag et online multiplayer spil i en spil forretning på
> Frederiksberg.
>
> Jeg vidste godt at det var et multiplayer spil, og at det kostede
> penge at logge på servere hvis man fortsatte ud over den måneds "free
> trial" som spillet havde.
>
> Da jeg kommer hjem finder jeg ud af at jeg end ikke kan starte
> spillet før jeg har givet spilfirmaet mit VISA kort nummer og
> registreret en måned ud over den måneds free trial som de skriver der
> er. De skal altså sikre sig at man er der to måneder før man kan
> starte spillet.

> Hvad siger I?

Det afgørende er hvad du er blevet lovet da du købte det hos forhandleren.
Hvis det er fremgået at du "uden videre betaling" kan benytte spillet i en
måned og det ikke reelt er muligt, så lever produktet ikke op til aftalen.
Det kan du jo prøve at hævde. På de andre indlæg i tråden ser det dog ud
som om du godt kan benytte spillet, men at du skal oprette en konto først
og så i givet fald lukke den inden for første måned. I givet fald er der
nok ikke noget at komme efter.

Jeg tør iøvrigt ikke sige om det er tilstrækkelig oplysning at skrive
"monthly fees apply" på æsken - uden at skrive hvor store de er. Jeg har
ikke erfaring, men det lyder ret dyrt (relativt til anskaffelsesprisen).
Det er evt. et muligt ankepunkt at sælger ikke oplyser det ved handlen -
specielt da det ser ud til at være meget svært at finde ud af inden man
registrerer (man skal søge godt efter det under "support" på deres site).

David

--
Fix Outlook Express så det citerer ordentligt:
http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923


Eva (29-07-2003)
Kommentar
Fra : Eva


Dato : 29-07-03 12:48

Uden at jeg kan dokumentere det med henv. til den eksakte pgf. i
markedsføringsloven vil jeg mene, det IKKE er tilstrækkeligt at der står
"Monthly fees apply" på engelsk, når produktet sælges af en dansk butik til
en dansk forbruger i Danmark. Jeg ved af tidligere erfaring, at de fleste
andre lande har et ufravigeligt krav om at væsentlig produkinfo, varedekl.
m.m. skal fremgå på det pgl. lands sprog, og jeg kan ikke se, hvorfor det
skulle forholde sig anderledes her.
Al snakken om hvordan, hvor let/svært, hvor troværdigt/utroværdigt det er at
registrere sig på producentens website forekommer mig overflødig. i denne NG
Spørgsmålet her er alene, om du kan ophæve handelen med henvisning til at
produktet ikke lever op til det lovede. Og det mener jeg du kan, hvis du er
blevet lovet at spillet er gratis den første måned, og hvis sælgeren ikke -
forud for købet - har orienteret dig om at du skal opgive kreditkortnr. og
forpligte dig til to måneders betaling for at få en måneds "free trial".

Mvh. Thomas



---KLIP
> Jeg tør iøvrigt ikke sige om det er tilstrækkelig oplysning at skrive
> "monthly fees apply" på æsken - uden at skrive hvor store de er. Jeg har
> ikke erfaring, men det lyder ret dyrt (relativt til anskaffelsesprisen).
> Det er evt. et muligt ankepunkt at sælger ikke oplyser det ved handlen -
> specielt da det ser ud til at være meget svært at finde ud af inden man
> registrerer (man skal søge godt efter det under "support" på deres site).
---KLIP



P. Larsen (29-07-2003)
Kommentar
Fra : P. Larsen


Dato : 29-07-03 16:03


"Eva" <bandittilsalg@yahoo.dk> wrote in message
news:3f265f04$0$97239$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Uden at jeg kan dokumentere det med henv. til den eksakte pgf. i
> markedsføringsloven vil jeg mene, det IKKE er tilstrækkeligt at der står
> "Monthly fees apply" på engelsk, når produktet sælges af en dansk butik
til
> en dansk forbruger i Danmark. Jeg ved af tidligere erfaring, at de fleste
> andre lande har et ufravigeligt krav om at væsentlig produkinfo, varedekl.
> m.m. skal fremgå på det pgl. lands sprog, og jeg kan ikke se, hvorfor det
> skulle forholde sig anderledes her.

Når spillet spilles, er det så på Engelsk eller Dansk??
Da det er på Engelsk, får du nok MEGET svært ved at overbevise nogen om, at
du ikke forstod eller kunne forstå, hvad en simpel sætning som ovenstående
indebærer. Hvis du troede at spillet foregik på Dansk, ville du nok have en
sag. Men uden engelsk-kundskaber, har du ikke meget ud af et spil som Eve.

> Al snakken om hvordan, hvor let/svært, hvor troværdigt/utroværdigt det er
at
> registrere sig på producentens website forekommer mig overflødig. i denne
NG
> Spørgsmålet her er alene, om du kan ophæve handelen med henvisning til at
> produktet ikke lever op til det lovede. Og det mener jeg du kan, hvis du
er
> blevet lovet at spillet er gratis den første måned, og hvis sælgeren
ikke -
> forud for købet - har orienteret dig om at du skal opgive kreditkortnr. og
> forpligte dig til to måneders betaling for at få en måneds "free trial".

Og der er jo ingen her, der har sagt at spillet IKKE er gratis i den første
måned. Tværtimod, har alle forklaret kotumen med, at kredit-kortet mv. IKKE
bliver brugt, før første måned er omme - SELVOM du bruger det for at kunne
starte med spillet.

--
Mvh.
P. Larsen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste