Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjælp til TV-Out
Fra : Reno Raines

Dato : 24-07-03 18:36

Har netop købt et Creative GF4 Ti4600. Kan slet ikke få billede fra compen
over på TV'et. Kører windows XP i 1280*1024 og bruger NVidida 44.03. Har
forbundet TV'et med et S-VHS (4 pins) -> composite og herefter et
compositevideokabel der løber til "camcorder"-in. Bruger NVidida 44.03.
Jeg går ind i Display -> settings -> advanced -> GF4 Ti4600 og vælger nview.
Vælger Klon og trykker "apply", herefter kommer der en dialogboks og jeg
trykker "ok", hvorefter skærmen blinker et øjeblik og min "klon"-indstilling
er resettet (sat til standard igen).
Hvad gør jeg galt?

På forhånd tak.

Fra : ofa

Dato : 25-07-03 12:38

"Citat Privat Computer
Du skal bruge 16 bit farver-opløsning 640 x 480. I windows XP gå i
msconfig---vælge /BASEVIDEO under fanebladet boot.ini. Ellers kan man
ikke få en opløsning på 640 x 480
Mvh Ole

http://www.kandu.dk/

Fra : Reno Raines

Dato : 25-07-03 16:17

> Du skal bruge 16 bit farver-opløsning 640 x 480. I windows XP gå i
> msconfig---vælge /BASEVIDEO under fanebladet boot.ini. Ellers kan man
> ikke få en opløsning på 640 x 480

Tak for svaret, men jeg er slet ikke med. Hvis jeg gør ovenstående starter
PCen op i 640*480, men "GF4 Ti4600"-fanebladet findes ikke længere i display
settings og der er på intet tidspunkt noget billede på TV'et.

Andre forslag?

Fra : Reno Raines

Dato : 25-07-03 16:58

Ved at reinstallere NVidia-driveren har jeg nu fået hul igennem. Arbejder
pt. på at indstiller billedet så det passer på TVet. Hvad opløsninger bruger
I på jeres TV-out? Og gode råd til at optimere billedstørrelsen?

Fra : M Larsen

Dato : 25-07-03 19:58

800x600 brug tvtool det gir en god kvalitet

Fra : Thomas Hansen

Dato : 25-07-03 22:48

On Thu, 24 Jul 2003 19:35:42 +0200, Reno Raines <No@Spam.Here.dk> wrote:

> [...]
> Vælger Klon og trykker "apply", herefter kommer der en dialogboks og jeg
> trykker "ok", hvorefter skærmen blinker et øjeblik og min "klon"-

Hej
Prøv at hent programmet TVtool
http://tvtool.info/index_e.htm
Det virker perfekt til netop dit kort. Så behøver du ikke fumle med alle
indstillingerne.

Tvtool kræver at du registrer det for at bruge det ordenligt. Men det
koster blot 100.-kr så det er alle pengene værd.

/Thomas

Fra : Reno Raines

Dato : 26-07-03 15:37

> Hej
> Prøv at hent programmet TVtool
> http://tvtool.info/index_e.htm
> Det virker perfekt til netop dit kort. Så behøver du ikke fumle med alle
> indstillingerne.

Hej

Har jeg netop installeret, men jeg kan altså ikke forstå hvorfor alle er så
glade for dette program. Synes "resize"-funktionen er helt ustyrligt og den
nægter simpelthen at gemme indstillingerne.. Grrrr.. jeg roder videre...

mvh

RR.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 26-07-03 18:44

On Sat, 26 Jul 2003 16:37:14 +0200, Reno Raines <No@Spam.Here.dk> wrote:

> [...]
> den
> nægter simpelthen at gemme indstillingerne.. Grrrr.. jeg roder videre...

Hej
Du skal da ikke bruge resize du kan sætte størrelsen på billedet i mode
menuen. Resize endre opløsningen på billedet og det er ikke alle tv som kan
klare andet end 800/600

/Thomas

Fra : Reno Raines

Dato : 27-07-03 11:24

> Du skal da ikke bruge resize du kan sætte størrelsen på billedet i mode
> menuen. Resize endre opløsningen på billedet og det er ikke alle tv som
kan
> klare andet end 800/600

Problemet ligger i at lige meget hvilken af de 3 skærmstørrelser jeg vælger
i mode menuen så passer det ikke præcist. Enten er der sorte kanter til
siderne ellers så bliver billedet for stort så man ikke kan se det yderste
af siderne.