OT : Dreamchild (ntcs-vhs til svcd/dvd)
Fra : Peter Heide

Dato : 24-07-03 16:26

Jeps. Først undskyld og jeg ved godt at dette indlæg ikke
høre til denne gruppe MEN har prøvet andetsteds med spinkelt
resultat.

Købte dette mesterværk på eBay for et par mdr siden :

http://us.imdb.com/Title?0089052

Er i min Top 10 liste over de bedste film nogensinde.

Jeg tog chancen og købte en VHS-NTSC udgave (forøvrigt
den eneste udgave der er tilgængelig. Bliver IKKE udsendt
på DVD af en eller anden grund,desværre)

Kunne ikke spille den på mit TV pgra det er en ældre model
der ikke kan klare NTSC. Regnede med at kunne rippe VHSen
til SVCD, indtil jeg fandt ud af mit grafikkort ikke har TV-IN !

Prøvede i dk.db.videoredigering og fik et par tilbud. Begge
alt for dyre . 600/1400 kr for opgaven !!

Er der en læser her der er skrap til at overføre et VHS til
enten SVCD eller DVD ?

Mod betaling selvfølgelig.

Mail mig off-list : peter@heide.1a.dk

Jeg vil skide god se den film istedet for den gamle tyndslidte
udgave jeg har på bånd fra Kong Volmers Røvs tid : Kanal 2
fra beg. af 90erne.

Fra : ML-78

Dato : 24-07-03 16:37

> [...]
> den eneste udgave der er tilgængelig. Bliver IKKE udsendt
> på DVD af en eller anden grund,desværre)

Der findes en PAL VHS-udgave:

http://www.blackstar.co.uk/video/item/7000000003839

Den er udgået, men ifølge BlackStar kan den skaffes gennem deres Video Hunt
service.

ML-78

Fra : Peter Heide

Dato : 25-07-03 13:33

tak for tippet !

den udgave jeg fik fra eBay var en "ny" udgave. factory-sealed.

det som BlackStar kan tilbyde er "2nd hand" VHS og de
er sikkert lige så nedslidte som min Kanal 2 optagelse.Hvis
de i det hele taget kan få fat på den !