Not You, no longer.
Fra : Mette Pallesen

Dato : 24-07-03 16:25

Sån står der under
Egenskaber for system>fanen Generelt >givet i licens til:

, i min XP. Det tyder jo på nogen har lukket sig ind og lagt en lille bæ
eller?
Nogen i gruppen der har godt tip?

Hejsa

Mette

Fra : JB

Dato : 25-07-03 07:13

> [...]
> Egenskaber for system>fanen Generelt >givet i licens til:
>
> , i min XP. Det tyder jo på nogen har lukket sig ind og lagt en lille bæ

Der er ingen der kan vide hvad der ellers er sket af mystiske ting på dit
system.

Så-
Hent oss'en http://a.area51.dk/sikkerhed/ og print den ud.
Læs den mens du formaterer og geninstallerer din pc'er.

Mvh
Jan

Fra : Lundsteen

Dato : 25-07-03 12:42

Mette Pallesen skrev
> [...]
> Egenskaber for system>fanen Generelt >givet i licens til:
>
> , i min XP. Det tyder jo på nogen har lukket sig ind og lagt en lille bæ

Det gør der lige pludselig også hos mig!
Meget mærkeligt....

MVH. Andreas

Fra : Henrik Daae

Dato : 25-07-03 13:08

"Mette Pallesen" <mette.p@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> Egenskaber for system>fanen Generelt >givet i licens til:
>
> , i min XP. Det tyder jo på nogen har lukket sig ind og lagt en lille bæ

Installer en virusscanner og følg rådet her:

http://shor.ter.dk/196186861

Som foreslået er http://a.area51.dk/sikkerhed/ god læsning, især
http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere.

Mvh. Henrik

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 25-07-03 14:47

On Fri, 25 Jul 2003 14:08:11 +0200, Henrik Daae wrote:

> Installer en virusscanner og følg rådet her:
>
> http://shor.ter.dk/196186861

1. Start-Run and type in regedit, this will open the registry
2. Use Cntrl-F to do a find and type in "Not You"
3. A list will appear, towards the bottom of the list there will
be a name file that says RegisteredOwner
4. Double-Click on this and change the Not You No Longer back to your
name and the problem is solved

If any problems after this just make another post but this should fix
it

Det må da siges at være symptombehandling. Problemet er vel ikke så meget,
at der står anført et forkert navn et sted i Windows, men mere at maskinen må
være blevet kompromiteret. Navnet ændrer sig jo ikke af sig selv.

Det eneste rigtige at gøre er at reinstallere maskinen og derefter sørge
for at vedligeholde den med sikkerhedsopdateringer.

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : Lundsteen

Dato : 25-07-03 14:51

Jeg takker!

MVH. Andreas

Fra : Salva

Dato : 25-07-03 15:06

> Det tyder jo på nogen har lukket sig ind og lagt en lille bæ
> eller?

*G*
Som du dog kan udtrykke det!!

-salva

Fra : Mette Pallesen

Dato : 28-07-03 17:32

Takker for alle råd. Jeg har "slettet" som anført tidligere i tråden, og den
er ikke kommet igen.

Det underlige er at det var en friskformatteret maskine det var på.

Hejsa

Mette