Siemens S55: Besynderligt problem med Outl~
Fra : Erik W.

Dato : 24-07-03 12:09

Hej i gruppen

Jeg har haft en S55 en måneds tid nu og er virkeligt glad for den. Da jeg
valgte den primært pga. dens kalender sync muligheder, er det dog noget
irriterende, at den konsekvent laver en fejl i tiderne på aftaler i
Telefonens kalender. Hvis jeg har en aftale stående i min Office 2000
Outlook til klokken 14.30, så vil den i telefonen komme til at stå som en
afdtale klokken 13.30.. Selvfølgelig kan jeg vænne mig til at lægge en time
til i hovedet, men det er en dum vane at få, hvis jeg en dag får løst
problemet af teknisk vej.
Er der nogen som har oplevet lignende problemer, og hvordan blev de løst?
Mit System er Windows XP Pro + Office 2000 og såvel telefon software og
syncsoftware er helt ny-opdateret.

Mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 12:08

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen som har oplevet lignende problemer, og hvordan blev de løst?

Har ikke selv S55, men mit forslag er, at din telefon PC ikke står til samme
tidszone!
Eller måske noget med sommertid!
Blot et, efter min mening, kvalificeret gæt!

Med venlig hilsen

Helmut Lotti

Fra : Erik W.

Dato : 25-07-03 12:26

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke selv S55, men mit forslag er, at din telefon PC ikke står til
samme
> tidszone!
> Eller måske noget med sommertid!

Du havde ret. Jeg læste skeptisk dit indlæg, - rodede lidt med rytmeboksen,
men kunne ikke finde noget hvor man kunne ændre noget på den slags. Jeg
sendte en kopi af mit spørgsmål til Siemens Helpdesk og fik dette svar:

"Problemet er at du skal aktivere Sommer tid på telefonen. Gå ind i Menu
Indstillinger - Tid/Dato - Tidszone - Indstillinger - Sommertid.
Dette skulle løse problemet."

Og det hjalp Helpdesk giver dog faktisk ikke den rigtige menusti, men
det satte mig på rette spor og jeg fandt det dybt nede i menusystemet. Det
kunne jeg sgu ikke have fundet uden hjælp.

Noget helt andet er at jeg stadig ikke kan se hvordan pokker sommertid skal
kunne influere på kalenderen hvis aftalen er sat til klokken 9 er det vel
klokken 9 uanset om det er sommertid eller ej? Nå hvad pokker bare det
virker.

Mvh Erik

Fra : Dennis Enøe

Dato : 28-07-03 20:40

"Erik W." <erik.w@mail.com> wrote in message

> [...]
> kunne influere på kalenderen hvis aftalen er sat til klokken 9 er det vel
> klokken 9 uanset om det er sommertid eller ej? Nå hvad pokker bare det

Ja det er underligt ikke, men faktisk ikke, det skyldes at de fleste
kalendere snakker
i noget kaldet UTC tid (bruges også inden for fly branchen) og denne tid
skal der så
ligges noget til eller tages fra alt efter hvor man er i verden og efter om
der er sommertid
da UTC ikke skifter til sommertid, UTC er om sommeren 2 timmer bagud og om
vinteren
1 time bagud i forhold til lille Danmark.

Dennis

Fra : Erik W.

Dato : 29-07-03 11:12

"Dennis Enøe" <bluesy@spam.tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> skal
> Ja det er underligt ikke, men faktisk ikke, det skyldes at de fleste
> kalendere snakker
> i noget kaldet UTC tid ...[klip]

Jeg siger tak for den gode forklaring. Som gammel computerfreak kan jeg godt
lide at vide nogenlunde hvads det er der foregår når apparatet opfører sig
mystisk.

Mvh Erik