Hvordan sendes en mail som html ?
Fra : sv-e

Dato : 24-07-03 09:49

Hej NG
Ved nogen hvordan sub. gøres, er det noget med et link eller ?

/sv-e

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 14:45

sv-e <sem@odin.dyndns.dk> skrev :

>Ved nogen hvordan sub. gøres, er det noget med et link eller ?

Øhh - ved at indstille det i mailprogrammet?

Hvis det er i Mozilla:
Edit => Preferences => Mail & Newsgroups => Send format

Ellers må du forklare nærmere.
--
Knud

Fra : sv-e

Dato : 24-07-03 17:47

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Øhh - ved at indstille det i mailprogrammet?
>
> Hvis det er i Mozilla:
> Edit => Preferences => Mail & Newsgroups => Send format
>
> Ellers må du forklare nærmere.
Hej
Ja det var forklaret dårligt, det som du peger på er ok, altså
mailprogrammet er indstillet til at kunne sende og modtage i HTML
format, men hvis jeg sender en tekst med eksempelvis :

her er et &#230;, kommer der altså ikke et æ ud af det,
men lige præcis &#230; ?

Så er iden med html formatet jo ikke særlig smart

Så var det jeg tænkte om der skulle nogle specielle tags til ?

/sv-e

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 19:22

sv-e <sem@odin.dyndns.dk> skrev :

>her er et &#230;, kommer der altså ikke et æ ud af det,
>men lige præcis &#230; ?

Nej, men hvorfor ikke skrive et æ?

Det virker da fint i Windowsversionen.
--
Knud

Fra : sv-e

Dato : 24-07-03 20:04

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Nej, men hvorfor ikke skrive et æ?

Fordi jeg har brug for at kunne oversætte &#230; til et æ, samt andre
specialtegn.

> Det virker da fint i Windowsversionen.
Jeg bruger ikke windows.

/sv-e

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-07-03 20:50

sv-e <sem@odin.dyndns.dk> skrev :

>Jeg bruger ikke windows.

Nej, og jeg bruger ikke Linux, så jeg kan ikke tjekke det der,
det er derfor jeg skrev det.
--
Knud

Fra : sv-e

Dato : 25-07-03 07:46

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Nej, og jeg bruger ikke Linux, så jeg kan ikke tjekke det der,
> det er derfor jeg skrev det.

Hej
Så fik vi det vist kogt ned til at du ikke kunne hjælpe, men tak
alligevel

/sv-e

Fra : sv-e

Dato : 01-08-03 05:56

sv-e skrev:
> Hej NG
> Ved nogen hvordan sub. gøres, er det noget med et link eller ?
>

> /sv-e

Hej
Har selv løst problemet, og til andres information kommer her løsningen.

Nedenstående 4 linier indsat i mailheaderen, løste mit problem.

<SNIP>
</SNIP>