Dykning i/på Filippinerne
Fra : Martin Andersen

Dato : 24-07-03 09:33

Hej NG,

Jeg skal til Filippinerne til efteråret og skal selvfølgelig dykke

Vi skal bo på Boracay - men er der nogen der kan fortælle mig om der er
noget at se? eller er det hele ødelagt af dynamit-fiskeri, dårlige dykkere
og forurening?? Vi har overvejet at tage et "stop" mere med Coco explorer og
dykke omkring Coron osv. men det passer meget dårligt ind i vores planer

Alle ideer og tanker er interresante for mig!!

Mvh Martin

Fra : max

Dato : 24-07-03 10:13

> [...]
> dykke omkring Coron osv. men det passer meget dårligt ind i vores planer
>
> Alle ideer og tanker er interresante for mig!!

Hehe, hvornår skal (i) afsted.??
-max-

Fra : Jonah Hex

Dato : 09-08-03 13:38

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hehe, hvornår skal (i) afsted.??
> -max-
>
> hej martin,
tak for din henvendelse.
for at være helt ærlig så er boracay da et meget godt sted. stranden er
fantastisk og der er berettiget mange turister.
der er dog intet særligt at se under vandet. dykning er mere en turist
add-on: der mange gæster og hvad skal de lave!
der er dog en meget bedre mulighed: Malapascua Island. beliggende nord for
cebu island. det er et lille paradis med kridhvide strande. ingen biler.
og så kan man dykke efter den berømter thresher shark. den kan kun ses der,
på 22 meters dybde. hajen er 3-4 meter lang og er karakteriseret af sin
hale, som er lige så lang som kroppen!
det gode er at thresher hajen er totalt ufarlig for mennesker.
vælger du at besøge denne lille perle, skulle du henvende dig til danskeren
kurt, som bestyrer white sand bungalows.
der har de 10 skønne indfødte bungalows hver med sit flotte badeværelse. en
overnatning koster ca 50 kr.!!
du kan sms's ham på: +63 919 750 7557. det koster et par kroner.
fra cebu kan du selv tage bussen til maya fra 'north bus terminal'. 8 kr.
ankommet på havnen i maya hopper du i en udrigger kano og 30 minutter senere
er du på øen.
ellers kan kurt arrangere pick-up fra lufthavnen med aircon taxi. pris 200
kr.
mvh jonah hex.

Fra : Henrik Manley

Dato : 09-08-03 13:46

> [...]
der,
> på 22 meters dybde. hajen er 3-4 meter lang og er karakteriseret af sin

Jeg har nu set dem flere gange i Rødehavet, på Dansk kalder vi dem
Rævehajer. Jeg har en video af et par stykker på min hjemme side.

http://bends.dk/galleri/video/video_klip.htm

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Adam Rubin

Dato : 24-07-03 13:08

"Martin Andersen" <maa@j-l.com> wrote in message

> Jeg skal til Filippinerne til efteråret og skal selvfølgelig dykke

Ja selvfølgelig...

> [...]

og

> dykke omkring Coron osv. men det passer meget dårligt ind i vores planer

I oktober - november sidste år rejste vi fire uger rundt på Filippinerne. Vi
var bl.a. nogle dage på Boracay. Som du nok ved er det det største turist
sted i landet, hvad der af følger! Dykningen der er ok men i forhold til
andre steder i landet ikke fantastisk. På Boracay havde jeg et godt dyk på
Yapac, der er et relativt fladt rev/plateau på ca. 25 - 35 meters dybde. Her
var white-tiped rev haj, skildpadder, tun m.m. Ud over det, er heldagsture
med 3 dyk og Barbecue til nord-vest siden af Panay anbefalelsesværdige.

Af andre dyk steder på Filippinerne vil jeg anbefale Malapascua (lille ø ved
nordspidsen af Cebu) her er mange fantastiske dykmuligheder fra WWII vrag,
dyk med Thressure Sharks (Ræve haj?) og koraldyk. Hvis man er til koral og
dyreliv er Panglau med Alona Beach et fortræffeligt valg. Her kan man få
nogle uforlignelige dyk på lodrette vægge, med en diversitet der er
enestående.

God tur!

Adam

Fra : max

Dato : 24-07-03 14:14

> [...]
> dykke omkring Coron osv. men det passer meget dårligt ind i vores planer
>
> Alle ideer og tanker er interresante for mig!!

Prøv at kontakte dem her:
http://www.scandinaviandivers.com/dk/dk_frame.htm
-max-

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 26-07-03 16:08

Var der for 2 år siden.... Boracay var et stop på vores tur med
coco-explora... glimrende men absolut bedre ved apo-reef.......
såvidt jeg husker var boracay ikke smadret af dynamit og cyanid fiskeri....
(det var mere udbredt andre steder)...

WWII vragene er rimelig interessante og kæmpe store.... sigten på vragene
var ikke formidabel....

konklusion(i prioriteret rækkefølge) : 1) apo-reef 2) strømdyk (2-3knob)
"canyon ved coco beach" 3) WWII vrag

go tur

nøj