Endnu en dødsulykke - hvornår stopper det ~
Fra : schlæger

Dato : 24-07-03 09:23

Århus Stiftstidende skriver i dag:

"Onsdag aften mistede en ung motorcyklist livet på Øster Alle i Ebeltoft,
da han kørte op bag i en firehjulstrækker. Motorcyklens benzintank
flækkede ved sammenstødet og brød i brand.
Torsdag morgen var motorcyklisten endnu ikke endeligt identificeret, men
politiet mener, at der er tale om 19-årig mand".

Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Mvh Schlæger

Fra : Steffler

Dato : 24-07-03 09:57

schlæger wrote:
> [...]
> Torsdag morgen var motorcyklisten endnu ikke endeligt identificeret,
> men politiet mener, at der er tale om 19-årig mand".

Crap Ikke igen....

> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Tilsyneladende ikke.. Desværre........

/S

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-07-03 10:06

schlæger <schlaeger@mail.dk> wrote:
> Århus Stiftstidende skriver i dag:

[klip]

> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Går det dig på?

Der er da kun en der kunne have forhindret ulykken (ham selv), og så længe
der er trafikanter der ikke kører efter forholdene, eller kører hurtigere
end de har evner til, må vi "belemres" med "den slags".

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : SLP/JM

Dato : 24-07-03 10:17

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev
> [...]
> der er trafikanter der ikke kører efter forholdene, eller kører hurtigere
> end de har evner til, må vi "belemres" med "den slags".

Du overser vist, at den slags trafikanter også kan ta' andre med sig i
døden.

--
Susanne

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-07-03 10:50

SLP/JM <susanne_lundp@hotmail.com> wrote:
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev

> Du overser vist, at den slags trafikanter også kan ta' andre med sig i
> døden.

Nej, det overser jeg ikke:

Fra : SLP/JM

Dato : 24-07-03 11:00

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev > Nej, det overser
jeg ikke:
> "så længe der er trafikanter der ikke kører efter forholdene, eller kører
> hurtigere end de har evner til"

Men du gav tidligere udtryk for, at du ikke mener, man skal lade sig gå på
af, at nogle folk har en sådan adfærd i trafikken....man risikerer jo selv
helt uforskyldt at blive involveret næste gang.

--
Susanne

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-07-03 12:02

> [...]
> gå på af, at nogle folk har en sådan adfærd i trafikken....man
> risikerer jo selv helt uforskyldt at blive involveret næste gang.

Ok, sådan kunne det også forstås, men var ikke ment sådan.

Jeg gav med ordene "Går det dig på?" udtryk for en (indrømmet ironisk)
undren over naiviteten der kommer til udtryk ved: "Det lyder rigtig grimt -

Fra : Jackie79b

Dato : 29-07-03 15:49

"SLP/JM" skrev d. 24-07-03 11:00 dette indlæg :

> [...]
selv
> helt uforskyldt at blive involveret næste gang.

Hvor har I travlt med at være selvgode!! Hvad med lidt empati?

Min storebror døde i en alder af kun 14 år, han havde selvsagt ikke
kørekort til knallert. Men det kunne også være ligegyldigt den dag, da
han stod ude i rabatten da det skete. Han var kørt indtil siden fordi
hans knallert ikke duede, da en ung mor som både skulle køre bil og
sørge for sine unger, kørte ind i ham. Min bror overlevede ikke.

Mennesker er ikke ufejlbarlige. Man skal gøre sit bedste ja. Men lad dog
være med at dømme andre mennesker på den måde... Jeg forestiller mig
hvilket selvransagende helvede denne mor har gået igennem efter hun var
skyld i min brors død...

http://www.kandu.dk/

Fra : schlæger

Dato : 30-07-03 07:56

Jackie79b wrote:

> Hvor har I travlt med at være selvgode!! Hvad med lidt empati?

Jeg er HELT enig med dig. Det er det hidtil bedste ord i DEN debat.

Jeg prøvede med mit oprindelig indlæg at appellere lidt til fornuft og
følelser, men tråden endte med at gå i en helt forkert retning.

MC kørsel på gader og veje er IKKE en sport, men en kombination af
transport og fritidsinteresse. Så længe nogen har en anden opfattelse, er
de potentielt farlige for sig selv - OG for andre.

Livet ER farligt, men vi har en forbandet pligt til at minimere denne
risiko, i stedet for blot at spille seje og balancere helt ude på kanten.

De, der vil balancere på kanten, hører hjemme på lukkede baner.

Gør mig ondt med din bror, men håber at det er så længe siden, at tiden
har mildnet sårene.

Mvh Schlæger

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-07-03 10:09

> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Naturligvis ikke.

Det er en usikker verden vi lever i.

Man kan tage sine forholdsregler, man kan køre forsigtigt, men man kommer
ikke udenom, at mc-kørsel er en halvfarlig fornøjelse.

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 10:40

In article <bfo7ng$26rd$1@news.cybercity.dk>, slet.hsl.@code12.dk
says...
> Naturligvis ikke.
>
> Det er en usikker verden vi lever i.
>
> Man kan tage sine forholdsregler, man kan køre forsigtigt, men man kommer
> ikke udenom, at mc-kørsel er en halvfarlig fornøjelse.

Nu kender vi overhovedet ikke de nærmere omstændigheder ved netop
denne ulykke; men kunne man antage, at det måske har noget med
hastighed at gøre, eller uopmærksomhed?

Det er jo en lille smule imponerende at køre op bag i en holdende bil,
og så endda dø af det. Jeg vil heller ikke udelukke at det kan ske;
men jeg vil dog mene at man skal være noget uopmærksom, eller køre elt
for stærkt.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 24-07-03 12:39

"Det er jo en lille smule imponerende at køre op bag i en holdende bil, og
så endda dø af det"

Det er jo netop det at den er holdene, der sandsynligvis er årsagen til det
tragiske dødsfald. Det farlige består i at man "bliver bragt til standsning"
hurtigt.

Citat: Læge Finn Kronborg Mazanti fra Odense Universitetshospital.
"De ulykker, folk dør af, er typisk en nakke, som brækker, eller en
hovedpulsåre, der går i stykker. Hjertet er ophængt lidt løst. Bliver man
standset fra 100 km/t af en mur eller en lastbil, der står på tværs, så
rykker hjertet nogle cm fremefter i forhold til pulsåren, der sidder fast"

Jeg kender dog intet til omstændighederne ved ulykken, hverken hastighed
eller andet.

Mine tanker går til de efterladte.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Pwh

Dato : 24-07-03 13:46

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> [...]
> man standset fra 100 km/t af en mur eller en lastbil, der står på
> tværs, så rykker hjertet nogle cm fremefter i forhold til pulsåren,

Trøsten er jo så, at det mærker man jo nok ikke meget til.

/Jens

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 24-07-03 23:18

> Trøsten er jo så, at det mærker man jo nok ikke meget til.

Hvilket vel kun er en ringe trøst. Jeg mener, ikke at man dør omgående, men
får lov til at leve, indtil at man (pga. den indre blødning) vil dø af
blodmangel. ;-/

Hilsen
Lars

Fra : Pwh

Dato : 25-07-03 12:29

Lars T. Thomsen wrote:

> Hvilket vel kun er en ringe trøst. Jeg mener, ikke at man dør
> omgående, men får lov til at leve, indtil at man (pga. den indre
> [...]

En overrevet hovedpulsåre dør man vel rimeligt hurtigt af.
Nå, det bliver svært og spørge dem der har prøvet det om det gør ondt.

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 12:58

In article <3f211496$0$13258$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> En overrevet hovedpulsåre dør man vel rimeligt hurtigt af.
> Nå, det bliver svært og spørge dem der har prøvet det om det gør ondt.

ca. 3-4 sekunder, i flg. patologerne.

Måske mærker man noget, selv om det er kortvarrigt? Hvad når man
bliver halshukket? =

Fra : Pwh

Dato : 25-07-03 13:49

Hekto wrote:
> [...]
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
>>

> ca. 3-4 sekunder, i flg. patologerne.
>
> Måske mærker man noget, selv om det er kortvarrigt? Hvad når man

Du kan jo melde dig frivilligt til et eksperiment. Hvis du nu taler uafbrudt
ind i en mikrofon mens dit hoved bliver kappet af kan vi måske få det opklaret

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 14:36

In article <3f21273c$0$13243$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Du kan jo melde dig frivilligt til et eksperiment. Hvis du nu taler uafbrudt
> ind i en mikrofon mens dit hoved bliver kappet af kan vi måske få det opklaret

Hovedforsyningen (!) af luft til stemmebåndene bliver kappet ved samme
lejlighed, så man skal nærmere være hurtig med en trykluftforsyning,
for at få lyd ud. Omvendt kan man heller ikke nå at morse ret meget
ved at slå smæld med tungen eller blinke!!

- Vi må nok leve lidt i uvidenhed!!??

Et godt citat:

"Pludselig en dag, ligger man dér i sengen, og stirer op i loftet med
en underlig ny fornemmelse! Så når man lige at tænke:
Var dét virkelig det hele ???.?..?...?...?........?"

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 25-07-03 20:20

> En overrevet hovedpulsåre dør man vel rimeligt hurtigt af.

Ja, overrevet, men det er vel også set, at der "bare" er gået hul på den.
Hvis dette er tilfældet, så kan man sikkert leve og være ved fuld bevisthed
i op til flere minutter.

Hilsen
Lars

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 22:37

Lars T. Thomsen <ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> skrev i en

> Ja, overrevet, men det er vel også set, at der "bare" er gået hul på den.
> Hvis dette er tilfældet, så kan man sikkert leve og være ved fuld
bevisthed
> i op til flere minutter.

Nix!
En bristet aneurisme (udposning) = øjeblikkelig bevidstløshed!

--
Armand.
(med et tilfælde deraf i familien)

Fra : Hekto

Dato : 26-07-03 10:23

In article <bftdo3$189h$1@news.cybercity.dk>, Armand says...
> En bristet aneurisme (udposning) = øjeblikkelig bevidstløshed!

Yep! = pludseligt blodtryksfald.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
Ska' vi bygge en Pizza-Racer? (en Italo-Freaket Japs'er)
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto@dkfritidmotorcykelDOTdk
http://dfm.nathue.dk/Hekto

.... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 26-07-03 20:22

> Yep! = pludseligt blodtryksfald.

Hmm! - Okay, hvor bristet? - Vi er enig, hvis den er rykket helt over!

Jeg synes nu, at jeg engang har hørt en læge sige, at folk (trods nedsat
blodtryk, pga. et lækage i hovedpulsåren), alligevel var ved bevisthed, men
at over 90% døde, da indgrebet unægteligt tager tid, at forberede... Dette
var også nævnt som en hyppig dødsårsag hos trafikofre.

Men jeg har sikkert misforstået noget...

Hilsen
Lars

Fra : Pwh

Dato : 26-07-03 21:07

Lars T. Thomsen wrote:

> [...]
> at forberede... Dette var også nævnt som en hyppig dødsårsag hos
> trafikofre.
>
> Men jeg har sikkert misforstået noget...

Jeg tror generelt ikke at ved ulykker hvor man er kollideret kraftikt med noget
at man er tilstrækkeligt ved bevisthed til at registrerer smerte.
Dengang for 20 år tilbage hvor jeg selv torpederede en taxi med ca 50km/t
kan jeg ihvertilfælde den dag idag ikke huske noget fra før jeg vågnede op på
hospitalet med smadret højreben. Havde jeg fået fatale skader havde jeg nok
aldrig nået at registrerer det. Smerterne blev først et problem de følgene dage.

/Jens Kwak KR-1 (der ikke har kørt galt i siden)

Fra : Armand

Dato : 26-07-03 23:21

> Hmm! - Okay, hvor bristet? - Vi er enig, hvis den er rykket helt over!

Eftersom at det er endeliget for en tiltagende udposning, må man formode at
dét sker "med et knald" :-/

--
Armand.

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 27-07-03 07:07

> Eftersom at det er endeliget for en tiltagende udposning, må man formode
at
> dét sker "med et knald" :-/

Okay, jeg er også en temmelig dårlig læge!
Jeg kan godt se, så et knald i åren nok vil få olietrykslampen til lyse...
;-/

Hilsen
Lars

Fra : Hekto

Dato : 27-07-03 08:04

In article <3f22d4f4$0$13250$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, Lars T.
Thomsen says...
> [...]
> var også nævnt som en hyppig dødsårsag hos trafikofre.
>
> Men jeg har sikkert misforstået noget...

Tjaaa, en 'siver' giver jo nok lidt tid at reagere på; men på den anden
side er den også svær at diagostisere!
Så det har du sikkert ikke misforstået.

Bliver den revet fra hjertet, er det ganske rigtigt at
'olitrykslampen' tænder øjeblikkeligt! ;0)

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 21:42

> Hvilket vel kun er en ringe trøst. Jeg mener, ikke at man dør omgående,
men
> får lov til at leve, indtil at man (pga. den indre blødning) vil dø af
> blodmangel.

- - - men så måske vil forblive bevidstløs p.g.a. påvirkningen indtil da
:-/

--
Armand.

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 24-07-03 13:05

> Det er jo en lille smule imponerende at køre op bag i en holdende bil,

Ja ligeså imponerende som den varevogn der torpederede politiets
afspæringsvogn (der var fuld af blinkende lygter) ved ugens anden
lastbilulykke hvor en lastbilchauffør overså at trafikken var gået i
stå og kørte henover 2 personbiler inden han blev stoppet af en anden
lastbil. Der er også kun er par månede siden at der var en herinde der
kunne berette om at være blevet påkørt bagfra mens han holdt bagerst i
en kø på en nordsjællandsk motorvej.

Vi må nok bare erkende at det er nogen der ikke ser sig for (ikke noget
nyt i det) og selv søge at minemere vores risiko - F.eks ved ikke at
holde bagerst når trafikken pludseligt stopper.

/A

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 13:30

In article <bfoi4j$1e8$2@sunsite.dk>, "Anders Majland \(Replace DOT
with . in address for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk>
says...
> Vi må nok bare erkende at det er nogen der ikke ser sig for (ikke noget
> nyt i det) og selv søge at minemere vores risiko - F.eks ved ikke at
> holde bagerst når trafikken pludseligt stopper.

Hø! ... ja! Dén har jeg selv prøvet! På scooter, og så kom der en
Fazer bagfra, og sprang på mig!!!

Fra : Pwh

Dato : 24-07-03 13:48

Hekto wrote:
> [...]
> says...
>>

> Hø! ... ja! Dén har jeg selv prøvet! På scooter, og så kom der en

Du tror ikke bare at den var blevet forelsket i din scooter ;)

/Jens

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 14:40

In article <3f1fda78$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> Du tror ikke bare at den var blevet forelsket i din scooter ;)

Joooh! - Sådan en Fazer, er vel nærmest en slags familie, for sådan
een??? ;0)

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-07-03 15:51

"Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> skrev i en meddelelse
> In article <3f1fda78$0$13203$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> >

> Joooh! - Sådan en Fazer, er vel nærmest en slags familie, for sådan
> een??? ;0)

LOL

Fra : Hekto

Dato : 25-07-03 06:51

In article <bforor$2td8$1@news.cybercity.dk>, Thomas Hjort says...

> "Hekto" <hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> skrev i en meddelelse

> LOL

..... jeg havde regnet med at Jes ville true med både bål, brand og
bissebank!!! ,0)

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 25-07-03 07:40

<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote:

>Ja ligeså imponerende som den varevogn der torpederede politiets
>afspæringsvogn (der var fuld af blinkende lygter) ved ugens anden
>lastbilulykke

Jeg har to kolleger, der stod ved den afspæringsvogn og interviewet en
politimand til tv-avisen. Var de blevet stået ét minut længere... Det
er sgu uhyggeligt.

Det er også meget mærkeligt, at chaufføren i den varebil ikke har
undret sig over, at alle andre trak ud i den anden bane, og sænket
hastigheden? Uden at vide det, så vil jeg tro, at han må have været
godt i gang med at 'inderhale' de andre, langsomtkørende billister i
yderbanen.

--
Kåre - TV-fotograf m.m.

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 24-07-03 16:10

On Thu, 24 Jul 2003 11:40:00 +0200, Hekto
<hekto@dkfritidmotorcykel-MAPSON-.dk> wrote:

> [...]
>og så endda dø af det. Jeg vil heller ikke udelukke at det kan ske;
>men jeg vil dog mene at man skal være noget uopmærksom, eller køre elt

Nu var det ikke en holdende bil, men en langsom kørende. Men jo det
lyder mærkeligt. Østeralle, hvor ulykken skete, er en god bred vej,
med fortorv og cykelsti i begge sider. Jeg har været forbi
ulykkesstedet på vej hjem, det er på et helt lige stykke vej, men
15-20 meter efter en sidevej på højre hånd, så jeg kan ikke lade være
med at tænke på om bilisten har taget fejl af en øvert og en mc.

--
Morten F. Søndergaard
RD 350 '84

Fra : Lars T. Thomsen

Dato : 24-07-03 23:05

> [...]
> 15-20 meter efter en sidevej på højre hånd, så jeg kan ikke lade være
> med at tænke på om bilisten har taget fejl af en øvert og en mc.

I min udgave (netudgaven af Aarhus Stiftidende) står der bl.a. "da
motorcyklisten på 19 år med stor fart kørte op bag i en firehjulstrækker".

Jeg ved godt, at "blød hat og Lada" ofte og omgående hives op som skyld i
MC-ulykker.
Vi ved jo ikke nok om ulykken, men hvis pressen beskriver MC'isten med
ordene: "stor fart" og "op bag i" og hvis dette virkelig er faktum, så bør
man måske ikke dømme billisten på forhånd?

Ligegyldigt hvad, så er det jo tragisk!

Hilsen
Lars

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 25-07-03 15:16

On Fri, 25 Jul 2003 00:04:44 +0200, "Lars T. Thomsen"
<ltth00@NOSPAM.kom.auc.dk> wrote:

> [...]
>ordene: "stor fart" og "op bag i" og hvis dette virkelig er faktum, så bør
>man måske ikke dømme billisten på forhånd?

Du har ret, i følge bysladderen var føren af bil og mc venner. De var
begge kørt ud på Østeralle 2-300 meter før, bilen holdt stille/kørte
langsomt for at dreje til venstre af en sidevej. Der er noget der
tyder på at mini-gixer'en har taget magten fra piloten, sammenstødet
var ihvertfald så kraftigt at bilen, en Nissan Patrol, blev slået
skæv.

--
Morten F. Søndergaard
RD 350 '84

Fra : Thomas Hjort

Dato : 24-07-03 10:32

"schlæger" <schlaeger@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> politiet mener, at der er tale om 19-årig mand".
>
> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Jo ved at forbyde MC, bil og lastbil. Så vil vi helt slippe af med
problemet.

Mvh Thomas
SV650S

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-07-03 10:43

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

<snip>

> Jo ved at forbyde MC, bil og lastbil. Så vil vi helt slippe af med
> problemet.
>

> Mvh Thomas
> SV650S

Du glemmer en anden stor farlig ting
-Bybusser er skyld i mange dræbte cyklister og lign!

Derudover burde fortove vel også forbydes da man kan slå sig på dem hvis man
falder
Det samme med lygtepæle som man kan gå ind i ;)

Fra : TheHobbit

Dato : 24-07-03 12:07

Det lyder måske lidt hårdt - men i det mindste så døde han da af det!

Jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv men hvis jeg nogensinde kommer
i en ulykke så håber jeg faktisk at slippe uden varige mén eller at dø af
det. Et liv som grønsag kan min hjerne slet ikke magte. Min drømme-død er i
en alder af ca. 75 at køre en FireBlade (eller til-den-tid tilsvarende
model) frontalt ind i en Jaguar og gå ud med brag og flammer! Gerne i vinkel
for en TV2 sendevogn der er igang med et direkte indslag om sikkerheden på
de danske landeveje!! (Når jeg bliver 75 og har børnebørn har denne
opfattelse nok nået at ændre sig mange gange....)

Jeg vil dog lige tilføje at i denne sag synes jeg nok at det er tragisk (det
er det jo faktisk som regel) at en 19 årig skal køre sig selv ihjel uden
nogen indlysende årsag andet end tilsyneladende dumdristighed/uopmærksomhed.
Døden kan komme efter os alle når vi mindst venter det - vil man helst dø af
salmonella forgiftning, kræft, hjerteanfald eller vil man selv vælge sin
"scene" og dø i kampen. Faldskærmsudspring, basejumping ol. ser jeg som
andre eksempler på denne tankegang.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297

- We who are about to die salute you -

De danske trafiksikkerhedsmyndigheder fokuserer ensidigt på farten som årsag
til død og ulykke, men i realiteten er det først, når hastigheden pludseligt
nedsættes til nul, at man kommer til skade. - C. Rittig

Fra : Ole Larsen

Dato : 24-07-03 12:23

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse news:3f1fbd4a$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> De danske trafiksikkerhedsmyndigheder fokuserer ensidigt på farten som årsag
> til død og ulykke, men i realiteten er det først, når hastigheden pludseligt
> nedsættes til nul, at man kommer til skade. - C. Rittig

Ja, og jo mere den skal nedsættes for at nå nul, jo farligere......right ?

--
Mvh,
Ole

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 24-07-03 14:46

schlæger wrote:
> [...]
> men politiet mener, at der er tale om 19-årig mand".
>
> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

Det er farligt at leve... Der er ingen der har overlevet endnu
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Hekto

Dato : 24-07-03 15:05

In article <3f1fe2fb$0$5137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, "Rune
\(Bandit600R\)" <rrREMOVETHIS@os.dk> says...
> Det er farligt at leve... Der er ingen der har overlevet endnu

- Livet er en seksuelt overført sygdom, med dødelig udgang!

Herefter må det stå klart for enhver, at der ikke er noget håb, for
nogen af os! :0(

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 25-07-03 13:02

Hekto wrote:
> [...]
>>
> - Livet er en seksuelt overført sygdom, med dødelig udgang!
>
> Herefter må det stå klart for enhver, at der ikke er noget håb, for

*LOL*

Fra : Cykellapper

Dato : 24-07-03 16:41

Den Thu, 24 Jul 2003 08:22:47 +0000. skrev schlæger:

> [...]
> politiet mener, at der er tale om 19-årig mand".
>
> Det lyder rigtig grimt - kan vi da ikke slippe for den slags ??

I forbindelse med de mange ulykker i den forløbne uge, hørte jeg et sted,
at det statistisk set er ca. 10 gange farligere at køre på motorcykel, end
i bil. Primært på grund af, at småuheld kan blive ganske alvorlige når man
sidder ubeskyttet.
Jeg håber, at ordningen med stort og lille mc-kort har hjulpet på
problemet med de helt unge "vildbasser".
Selv blev jeg meget hurtigt kureret for den vilde kørsel, da jeg var ung.
Jeg meldte mig ind i en klub. Der sagde "de gamle" til mig, at jeg skulle
opføre mig ordentligt og tænke mig om, når der gik ræs i den. Jeg fik også
lært at kigge langt frem på vejen samt at holde god afstand til
forankørende.

Det er vores opgave, som garvede motorcyklister, at passe på de yngre!!!

bare lidt tanker....

Preben
(Cykellapper)

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-03 17:16

Jeg må også lige kommentere :

Jeg bor på en lige vej tæt på MC Touring Camp. Udenfor er der et langt lige
stykke med 60kmt begrænsning (pga farlige udkørsler). Jeg vil ikke prøve at
bedømme folks hastighed, men lad mig bare sige - mange kører en HEL del mere
end 60, hvilket tydligt afsløres når man hører en MC med 10.000rpm.
Når jeg skal ud, kan jeg kun se ca. 75m ned til venstre, fordi der er en
bakke i vejen. Jeg frygter den dag der kommer sådan en MC flyvende mens jeg
kører ud. Og helt ærligt : Hvad skal man gøre. Vejen er fri - man kører
ud - og BANG.

Andet eksempel. Grenåvej i Århus. Danmarks mest trafikkerede indfaldsvej
til storby (Hele djurslands eneste vej mod Århus og motorvej til resten af
DK). Her er tæt med biler. Mange af de folk er på vej hjem fra arbejde og
skifter konstant bane fordi den anden bane i et kort øjeblik bevæger sig en
kvart km/t hurtigere. De ser sig sjældent tilbage, så man skal passe godt
på.
Her ser man så flere MCere masse igennem imens trafikken bevæger sig. Tænk
selv resten.... (og ja, jeg HAR set det sørgelige resultat

Det er ok at MCister er hurtig med aftrækkeren - Billister er ofte
uopmærksomme og der ER mere metal omkring der blænder, meeen vi bør os tænke
os lidt bedre om!

Mvh Albert
Skoda + 2xCBR1K