Hjælp, R6éren skal serviceres.
Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 08:53

Så har klokken rundet 18000 (havde kørt 8844km da jeg købte den)
Og den trænger gevaldigt til en ordenlig omgang.
Den tændte for tideligt igår da jeg skulle starte den da jeg skulle hjem fra
arbejde. :(

Jeg har besluttet at skrotte de orginale tændrør (NGK CR10EK)

Er der nogen som ved hvad der svare til NGK CR10EK? dvs er "det samme
tændrør"?

Er der nogen forkert måde at starte sim mc på?

Tak for opmærksomheden.

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Megas

Dato : 24-07-03 09:52

Benz... wrote:
> Så har klokken rundet 18000 (havde kørt 8844km da jeg købte den)
> Og den trænger gevaldigt til en ordenlig omgang.
> Den tændte for tideligt igår da jeg skulle starte den da jeg skulle
> hjem fra arbejde. :(

Var det bare fordi du havde travlt med at komme hjem.? Eller mener du
at tændingen står sådan at der komme gnist før stemplerne er noget tæt på
toppunktet.?

*snip*

> Er der nogen forkert måde at starte sim mc på?

Yep, start den & la´den stå i tomgang til den er varm, eller start den &
vrid den op i nærheden af det røde felt for at få den varm hurtigt.. 2
vældig dumme måder at starte sin mc på

> Tak for opmærksomheden.

Velbekomme

--
Megas

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-07-03 10:11

> Yep, start den & la´den stå i tomgang til den er varm, eller start den &
> vrid den op i nærheden af det røde felt for at få den varm hurtigt.. 2
> vældig dumme måder at starte sin mc på

Hvorfor er det lige, at det er dumt, at den bliver varm ved ren tomgang?

Fra : Megas

Dato : 24-07-03 10:17

Henrik Steen Larsen wrote:

> Hvorfor er det lige, at det er dumt, at den bliver varm ved ren
> tomgang?

Fordi motoren ikke kan levere et ordenligt olietryk ved tomgang & derfor
bli´r knaster osv ikke smurt.. Det bedste man kan gøre er, at vente med at
starte dyret til man er klar til at køre, dvs. start, sæt i gear & tril
derudaf med det samme.. Når du så har kørt 1 minuts tid med moderate
omdrejninger kan du begynde at køre som du plejer

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas
& alkohol/vand-injection købes
bud: 500,-kr & en gammel Ford Sierra

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 24-07-03 10:49

> [...]
> derudaf med det samme.. Når du så har kørt 1 minuts tid med moderate
> omdrejninger kan du begynde at køre som du plejer

Ohh - så lærte jeg også noget i dag. Endda inden frokost .o)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 24-07-03 11:22

Henrik Steen Larsen wrote:

> Ohh - så lærte jeg også noget i dag. Endda inden frokost .o)

Plus at du slipper for druknede tændrør. Jeg tænker der er røget mange rør på
den konto.

Ib Jakobsen

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 10:11

> Var det bare fordi du havde travlt med at komme hjem.? Eller mener du
> at tændingen står sådan at der komme gnist før stemplerne er noget tæt på
> toppunktet.?

Jeg har altid travlt med at komme hjem. ;)
Men startede den normalt, den syntes bare at den skulle tænde for tideligt
den dag. :(

> *snip*

> Yep, start den & la´den stå i tomgang til den er varm, eller start den &
> vrid den op i nærheden af det røde felt for at få den varm hurtigt.. 2
> vældig dumme måder at starte sin mc på

Dan med tomgangen forstår jeg ikke. Men den med red line sige sig selv, syns
jeg. Jeg tænkte mere på sådan noget i den stil som at man ikke må give gas
ved start på biler med katalysator. min R6 har muligvis en skavank med
benzin pumpen fordi den starter lettest hvis den lige bliver revet i øret
inden den bliver tørnet. Er den nix forbudt?

Fra : Megas

Dato : 24-07-03 10:29

Benz... wrote:
> [...]
> muligvis en skavank med benzin pumpen fordi den starter lettest hvis
> den lige bliver revet i øret inden den bliver tørnet. Er den nix

Giver du den lidt choker når du starter om morgenen eller når den har stået
stille i mange timer? Måske er det bare det der skal til for at den
"springer" igang..? (Husk at være klar til at sbubbe chokeren ned igen med
det samme, så den ik hamrer op i omdrejninger..).

Katalysatorspørgsmålet kan jeg ikke gi´dig et bud på, men det er der sikkert
andre der kan..

--
Megas

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 12:09

> [...]
> "springer" igang..? (Husk at være klar til at sbubbe chokeren ned igen med
> det samme, så den ik hamrer op i omdrejninger..).

Chokeren hjælper ikke nok. ligemeget om den for ligt eller hele håndtaget.
:/

> Katalysatorspørgsmålet kan jeg ikke gi´dig et bud på, men det er der
sikkert
> andre der kan..

Håber jeg! :)

Tror bare at jeg skifter tændrørerne og så rykker videre der fra.
:)
Tak.

Fra : Per

Dato : 24-07-03 11:07

> Jeg har besluttet at skrotte de orginale tændrør (NGK CR10EK)
>
> Er der nogen som ved hvad der svare til NGK CR10EK? dvs er "det samme
> tændrør"?

Hej Benz!

Her er en referenceliste med diverse tændrør.

http://www.ngkspark.com.au/spark_plug_cross_ref_chart_index3.htm

Jeg fandt frem til at Nd-Denso U31ETR = NGK CR10EK

Mvh. Per!

Fra : Benz...

Dato : 24-07-03 12:12

> Her er en referenceliste med diverse tændrør.
>
> http://www.ngkspark.com.au/spark_plug_cross_ref_chart_index3.htm
>
> Jeg fandt frem til at Nd-Denso U31ETR = NGK CR10EK
>
> Mvh. Per!

Tak! Lige hvad jeg manglede!

Dog kun et tændrør som macher U31ETR fra ND-Denso. :(