æøå domæner ?
Fra : tarzan

Dato : 24-07-03 08:44

Hej derude,

Når nu at det bliver muligt at regge æøå domæner igennem dk-hostmaster,
hvordan sætter man dem så op i zonefilen (dns) ? Såvidt jeg ved, så kan man
ikke skrive æøå..

Er der nogle andre tegn man skal bruge isteddet?

Med venlig hilsen
Henrik Rask Petersen

Fra : Morten Trab

Dato : 24-07-03 16:26

"tarzan" <tarzan@jungle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Når nu at det bliver muligt at regge æøå domæner igennem dk-hostmaster,
> hvordan sætter man dem så op i zonefilen (dns) ? Såvidt jeg ved, så kan

Jeg har da uden problemer lavet et _sub_domæne på trab.dk hvori der indgår
et ø, og der er ingen problemer i det...Kun at man skal huske at skrive
http:// foran...Det kan min maskine i hvert fald ikke finde ud af at sætte
foran når sub-domænet starter med ø :)

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : tarzan

Dato : 24-07-03 20:47

Ja, men du har også gjort det via gratisDNS' admin-modul ? Jeg er
interesseret i at vide, hvordan man skriver det i selve zonefilen..

Henrik Rask Petersen

Fra : Morten Trab

Dato : 25-07-03 11:10

> Ja, men du har også gjort det via gratisDNS' admin-modul ? Jeg er
> interesseret i at vide, hvordan man skriver det i selve zonefilen..

Du skriver det da bare, det er hvad jeg har gjort...Jeg kører "hidden
primary" på gratisDNS, dvs. jeg bruger ikke deres admin modul, men min egen
DSN, som gratisDNS så opdaterer fra...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Søren Schimkat

Dato : 29-07-03 14:30

At bruge æøå domæner er ikke ret smart.. hvis man gerne vi have at domænet
skal kunne tilgåes fra omverdenen... da det kræver at alle DNS servere
bliver opdatert worldwide for at kunne supportere disse tegn.

mvh Søren

www.serverforum.dk

Fra : Troels Arvin

Dato : 29-07-03 14:44

On Tue, 29 Jul 2003 15:30:22 +0200, Søren Schimkat wrote:

> At bruge æøå domæner er ikke ret smart.. hvis man gerne vi have at domænet
> skal kunne tilgåes fra omverdenen...

Det kan jo være, at man er ligeglad med det, eller er tilfreds med, at éns
domæne ikke uden videre kan tastes af folk uden danske tastaturer.

> da det kræver at alle DNS servere
> bliver opdatert worldwide for at kunne supportere disse tegn.

DNS-serverne er vist ikke det store problem. Snarere mail-servere.

Jeg har i øvrigt svært ved at se, hvad dette har med server-hardware at
gøre, så FUT -> dk.edb.internet