Frugtmanden
Fra : Jorgen

Dato : 24-07-03 06:22

Hejsan og godmorgen jeg har et lille problem med en restaurant som
ligger lige ved siden af der hvor jeg bor, problemet er at han får vare kl.
6.30 om morgen og det bliver kørt med palleløfter hen over brosten, så det
larmer HELT VILDT... findes der regler imod det, eller skal jeg bare lærer
at leve med det?

Fra : Martin

Dato : 24-07-03 06:39

"Jorgen" <Jogge@post7.tele.dk> wrote in message
> [...]
> larmer HELT VILDT... findes der regler imod det, eller skal jeg bare lærer

Lå hans forretning der før eller efter du flyttede ind ???

Fra : ram2

Dato : 24-07-03 07:10

"Martin" skrev d. 24-07-03 06:39 dette indlæg :
> Lå hans forretning der før eller efter du flyttede ind ???

Hvilken forskel gør det??
Hvis forholdet er ulovligt, kan det vel være ligemeget om forretningen
er kommet til før eller efter at spørger er flyttet ind på adressen.

Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin

Dato : 25-07-03 06:20

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> wrote in message

> Hvilken forskel gør det??
> Hvis forholdet er ulovligt, kan det vel være ligemeget om forretningen
> er kommet til før eller efter at spørger er flyttet ind på adressen.
>
> Ram

Juridisk gør det ingen forskel...

Jeg ville bare have manden til at tænke lidt.
hvis han er flyttet TIL støjen, så syntes jeg ikke at han skal klage.

Martin

Fra : morten sorensen

Dato : 25-07-03 08:06

Martin wrote:

> Jeg ville bare have manden til at tænke lidt.
> hvis han er flyttet TIL støjen, så syntes jeg ikke at han skal klage.

Nu er det ikke sådan at man bliver bekendt med alle forhold omkring en
bolig de par gange man besigtiger den før man flytter ind. Jeg kender fx
ingen der har set på bolig klokken 6:30 om morgenen - og tror heller
ikke at den nuværende beboer ville oplyse om sådanne gener [fordi de
selv ikke længere lægger mærke til det i samme grad].

Hvorvidt han skal finde sig i støjen er imho uafhængigt af om han er
flyttet til støjen.

morten sorensen

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-07-03 08:46

"Martin" <Maximus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg ville bare have manden til at tænke lidt.
> hvis han er flyttet TIL støjen, så syntes jeg ikke at han skal klage.

Jeg kan helt klart følge dig..

Det er noget latterligt at racerbaner, som har ligget samme sted i mange mange
år, må holde lukket, fordi der er nogle tilflyttere, der synes, at den larmer...
Så skulle de sg... har købt sig en bolig et andet sted - de viste at banen lå
der.

(Blot er surt opstød fra en racerkører, der ikke kan få lov til at træne på
ovennævnte bane)
--
Mvh. Morten Fruergaard
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 % vans.

Fra : Jorgen

Dato : 25-07-03 18:38

Okai, dvs ud fra din teori så hvis man er den som der har boet i længest tid
på en gade så må man larme så meget man vil døgnet rundt og dem som der ikke
har boet der i så lang tid må ikke?

Det var da en underlig teori

Fra : Ole Andersen

Dato : 25-07-03 20:30

Jorgen wrote:

> Okai, dvs ud fra din teori så hvis man er den som der har boet i længest tid
> på en gade så må man larme så meget man vil døgnet rundt og dem som der ikke
> har boet der i så lang tid må ikke?

Den var sjau. :)

Nej, sandsynligheden taler for at folk nok skal sørge for at klage, hvis
nogen begynder at larme, og så bliver det afgjort om larmen er rimelig
eller ej, og hvis den ikke er rimelig, bliver den standset.
Når man flytter til et sted og opdager at der er larm, er det derfor
sandsynligt at larmen allerede er vurderet som rimelig, og at man derfor
bare må vænne sig til den.

Dette er naturligvis en 'alt andet lige'-betragtning. Der kan være
argumenter for at alt andet ikke er lige.

--
Ole Andersen, Copenhagen, Denmark * http://palnatoke.net
The whole aim of practical politics is to keep the populace alarmed

Fra : ram2

Dato : 24-07-03 07:16

"Jorgen" skrev d. 24-07-03 06:22 dette indlæg :
> findes der regler imod det, eller skal jeg bare lærer
> at leve med det?

Kontakt restauranten, og forklar dem problemet. Det er ikke sikkert de
har bestemt, at deres leverandør skal komme på det tidspunkt.
Hvis de er samarbejdsvillige, kan de bede deres leverandør om at komme
senere. Det er forretningen der bestemmer, hvornår de vil have deres
varer.

Hvis de ikke er til at tale med, så kontakt det lokale politi, og
forhør dig hos dem i første omgang.

Mvh
Ram

http://www.kandu.dk/

Fra : Dunk

Dato : 24-07-03 15:36

"Jorgen" <Jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> larmer HELT VILDT... findes der regler imod det, eller skal jeg bare lærer

Du skal bare stå op om morgenen og få noget ud af dagen.

Venligst
Dunk

Fra : Jorgen

Dato : 24-07-03 16:34

heh shit viste ikke at du allerede var kommet på nyhedsgrupper også mor

Fra : Lars Christensen

Dato : 24-07-03 16:38

On Thu, 24 Jul 2003 16:36:13 +0200, "Dunk" <091255slet@iname.com>
wrote:

>Du skal bare stå op om morgenen og få noget ud af dagen.

Som sædvanlig et begavet svar fra Dunk

FUT: dk.snak.mudderkastning

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved

Fra : Dunk

Dato : 24-07-03 17:19

Og som sædvanlig et yderst informativt indlæg fra Lars C., som absolut ikke
reræsenterer nogen ny information.

Venligst
Dunk

Fra : Linux

Dato : 24-07-03 20:41

"Dunk" <091255slet@iname.com> skrev i en meddelelse
> Og som sædvanlig et yderst informativt indlæg fra Lars C., som absolut
> [...]

ja det var jo hvad man kunne forvente af en Dunk der har en hat af
frugt

Linux

Fra : Jens

Dato : 25-07-03 10:36

> [...]

> larmer HELT VILDT... findes der regler imod det, eller skal jeg bare lærer

Din brug af udtrykket "Helt vildt" antyder, at der støjes unødvendigt
meget. Men almindelig aflæsning af varer indenfor normal arbejdstid vil
du næppe kunne få nogen til at skride ind overfor.

/Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?