server konfiguration
Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 24-07-03 06:27

Hej,

Jeg skal bygge en server selv og det skal helst gøres så billigt som
muligt så jeg håber i kan hjælpe mig.

Serveren skal være en:

Intel P4 2,4 ghz
512 DDR Ram
120 gb hd (IDE)
10/100 Mbit Ethernet netkort

Serveren skal være i et 1U eller 2U kabinet helst 1U.

Håber der er nogen der kan hjælpe med at sammen sætte en sådan server så
det bare at hoppe ind på etc. itbutikken.dk og bestille den.

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

Fra : Soren Jakobsen

Dato : 24-07-03 16:58

Hej

> Jeg skal bygge en server selv og det skal helst gøres så billigt som
> muligt så jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg tror bestemt vi har det produkt du soger.
- tager et kig forbi vores produkter sider.

Mvh
Soren Jakobsen
DataMusen.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-03 18:42

"Soren Jakobsen" <soren51@[removethis]hotmail.com> writes:
> Jeg tror bestemt vi har det produkt du soger.
> - tager et kig forbi vores produkter sider.

Søren, igen: Knap så meget salgsarbejde her i gruppen, tak. Jeg vil
ikke bede dig om at sende den slags per mail, da du jo så ville komme
i konflikt med spam-lovgivningen, hvis Kenni var privatperson.

Mvh,
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Søren Jakobsen

Dato : 24-07-03 20:43

Hej Lars

> Søren, igen: Knap så meget salgsarbejde her i gruppen, tak. Jeg vil
> ikke bede dig om at sende den slags per mail, da du jo så ville komme
> i konflikt med spam-lovgivningen, hvis Kenni var privatperson.

Det iorden.. det gør jeg i fremtiden..

(hvis andre så søger det samme må de jo også lige lave et par indlæg så jeg
kan mail dem :)

/sj

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 24-07-03 21:22

"Søren Jakobsen" <soren51@[removethis]hotmail.com> writes:

> Det iorden.. det gør jeg i fremtiden..
>
> (hvis andre så søger det samme må de jo også lige lave et par indlæg så jeg
> kan mail dem :)

Prøv at læse det jeg skriver: Du kan ikke maile folk om at du gerne
vil sælge noget til dem baseret på at de har spurgt om produkter på en
nyhedsgruppe, med mindre du er 100% sikker på at spørgeren stiller
spørgsmålet som repræsentant for et firma, og email-adressen er en
firma-adresse.

Ellers risikerer du en politi-anmeldelse for spam.

At det er knap så risikabelt at gøre det her i gruppen hjælper dog
ikke, da det er imod gruppens fundats, og internetudbydernes abuse-
afdelinger er heldigvis ret gode til at håndtere klager over den
slags...

Der er en grænse, og den kender du vist godt.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-07-03 06:51

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote:

> [...]
>ikke, da det er imod gruppens fundats, og internetudbydernes abuse-
>afdelinger er heldigvis ret gode til at håndtere klager over den

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

[Annoncering og reklamer]

Enhver form for køb/salg/bytte-annoncering uden for markedsgrupperne
er uønsket. Indlæg, der alene eller i overvejende grad har til formål
at reklamere for, tilbyde eller på anden måde promovere et produkt
eller en tjeneste, hvori afsender har økonomiske eller anden særlige
interesse, tillades ikke uden for de kommercielle grupper.

Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
priser på produkter, tjenester og lignende. I en sådan situation
påhviler det afsender at oplyse om ansættelsesforhold, eller andre
økonomiske interesser, i det omfang det har betydning for svarets
objektivitet.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-07-03 07:48

Soren Jakobsen wrote:

> Jeg tror bestemt vi har det produkt du soger.
> - tager et kig forbi vores produkter sider.

Jeg har mere interesse i hvilken hardware der passer ned i et 1U
kabinet, så jeg selv kan samle den så billigt som muligt

Fra : Soren Jakobsen

Dato : 25-07-03 08:22

> Jeg har mere interesse i hvilken hardware der passer ned i et 1U
> kabinet, så jeg selv kan samle den så billigt som muligt

normalt passer de fleste atx bundkort, blot du husker det skal vare uden
opstaende audio-stik.
desuden skal du bruge LP ram, samt en 1U cpu koler, ellers er det blot at
bruge noget
kvalitets hardware sa den virker for altid :)

/sj

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-07-03 08:43

Soren Jakobsen wrote:

> [...]
> bruge noget
> kvalitets hardware sa den virker for altid :)

Så tror jeg da lige jeg vil finde div. hardware og forsøge at sætte
noget sammen og så vende tilbage for at se om i kan fottælle om jeg kan
bruge det.

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-07-03 09:08

Kenni Dahl Nielsen wrote:

> Så tror jeg da lige jeg vil finde div. hardware og forsøge at sætte
> noget sammen og så vende tilbage for at se om i kan fottælle om jeg kan
> bruge det.

Nu har jeg været ude og prøve at samle noget, det ser sådan ud:

Kabinet: Chieftec Super IPC UNC-110S-W - rackversion - 1 U - ATX
Bundkort: Intel Server Board S845WD1-E - mainboard - ATX - i845E
Processor: Intel Pentium 4 2.4 GHz processor
Ram: Hukommelse - 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM
Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 - hard drive - 120 GB - ATA-133

Alle tingende har jeg fundet på itbutikken.dk håber i kan hjælpe med at
sige om det kan bruges sammen, i må også lige sige til hvis der mangler
noget.

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

Fra : Soren Jakobsen

Dato : 25-07-03 10:07

hep

> [...]
> Ram: Hukommelse - 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM
> Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 - hard drive - 120 GB - ATA-133

det skulle nok kunne bruges, du skal blot ogsa have en special 1U koler

/sj

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-07-03 10:51

Soren Jakobsen wrote:

> det skulle nok kunne bruges, du skal blot ogsa have en special 1U koler

Ja det ved jeg men syntes ikke lige jeg kunne finde en på deres side.

Ved du om der sølger strømforsyning med når man køber kabinettet?

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

Fra : Soren Jakobsen

Dato : 25-07-03 12:14

hep

> Ja det ved jeg men syntes ikke lige jeg kunne finde en på deres side.
>
> Ved du om der sølger strømforsyning med når man køber kabinettet?

Det burte der.. Cheiftec er en af de eneste i verden der salger deres 1U'er
med stromf.
masser af andre marker har det sadan at man skal kobe stromf. ved siden af.

Jeg tror heller ikke ITbutikken har 1U kolere :)

/sj

Fra : Kenni Dahl Nielsen

Dato : 25-07-03 13:00

Soren Jakobsen wrote:

> [...]
> masser af andre marker har det sadan at man skal kobe stromf. ved siden af.
>
> Jeg tror heller ikke ITbutikken har 1U kolere :)

Du skulle vel evt. ikke vide hvor jeg kunne få fat i en 1U køler?

Med venlig hilsen
Kenni Dahl Nielsen

Fra : Soren Jakobsen

Dato : 25-07-03 14:02

> Du skulle vel evt. ikke vide hvor jeg kunne få fat i en 1U køler?

jo... jeg ved ik om jeg tor gi dit et link.. men here goes:

http://datamusen.dk/produkter/index.php?menu=produkter&product=serverhardware

ved en forhandler der salger server hardware :)

/sj

Fra : Rune Friis Jorgensen

Dato : 25-07-03 15:49

"Kenni Dahl Nielsen" <kenni@webcorps.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kabinet: Chieftec Super IPC UNC-110S-W - rackversion - 1 U - ATX
> Bundkort: Intel Server Board S845WD1-E - mainboard - ATX - i845E

Jeg har sadan et bundkort i min server, du skal dog vare opmarksom pa at de
to primare IDE-kanaler ikke understotter harddiske over 127 GB.

Raid-controlleren understotter storre diske.

Jeg er iovrigt meget tilfreds med dette bundkort.

> Processor: Intel Pentium 4 2.4 GHz processor

Det samme som her, og det fungerer fremragende

> Ram: Hukommelse - 512 MB x 1 - DIMM 184-PIN - DDR SDRAM

Du burde overveje om ikke du skulle bruge ECC-Ram
Det er selvfolgelig lidt dyrere, men nar nu bundkortet understotter det og
det er en server du vil bygge.

> Harddisk: Maxtor DiamondMax Plus 9 - hard drive - 120 GB - ATA-133

Ja, sa for du jo ikke problemer med storrelsesbegransningen...
Da det nu er til en server, burde du da overveje at kobe 2 harddiske og
spejle dem.
Jeg bruger selv Maxtor, og er helt tilfreds.

Men afhangig af serverens opgaver, kan du jo overveje om du vil spare lidt,
eller kobe 8MB udgaven.

> Alle tingende har jeg fundet på itbutikken.dk håber i kan hjælpe med at
> sige om det kan bruges sammen, i må også lige sige til hvis der mangler
> noget.

Det skulle da kunne blive til en fin server, jeg formoder du har et CD-drev
til installationen.
Du skal jo vare sikker pa at du ikke senere far brug for at installere noget
fra CD, da du ikke har noget CD-Drev.

Nu ved jeg ikke hvad du skal kore pa den server, men en UPS ville da vare en
god ide.

Rune

Fra : Soren Schimkat

Dato : 29-07-03 16:07

Hej Kenni

Ta´ og Ta´ et kig pa Dell´s 1750´er.. det er en billig 1U server. Vi har
lige kobt 3 stk pa arbejde - og er tilfredse med dem.

Jeg tror faktisk ikke at du kan bygge billigere selv.. hvis vi altsa taler
server.. og ikke PC i rack kabinet.

mvh Soren

www.serverforum.dk

Fra : Lars Balker Rasmusse~

Dato : 25-07-03 08:18

Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk> writes:
> Det er dog tilladt at besvare konkrete spørgsmål om forhandlere,
> priser på produkter, tjenester og lignende.

Lige for en ordens skyld: Det mener jeg ikke er tilfældet i denne tråd.
--
Lars Balker Rasmussen Consult::Perl

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 25-07-03 09:00

>Lige for en ordens skyld: Det mener jeg ikke er tilfældet i denne tråd.

Det mener jeg heller ikke. Det var blot for at give ordlyden af
reglerne.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/