Mozilla 0.6?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-00 17:11

Hej

Er der nogle, der har prøvet den nyligt frigivne Mozilla 0.6Beta (fuld
version)? - Jeg hentede den i forgårs, og fik lidt tid til at arbejde
med den i går aftes. Tilsyneladende er den noget mere stabil end NC 6.0,
men man kan godt både se og mærke, at det stadig er en beta. Fx. mangler
der stadig en del muligheder i 'Preferences', - features, som ellers bør
være dér, og som er i både NC 4.76 og 6.0.

Den virker en smule langsom endnu, men det tror jeg bliver bedre, når
alle de mange småfiler bliver lagt sammen i det færdige produkt.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-12-00 07:19

Fra : Karl Antz

Dato : 10-12-00 09:25

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> [...]

Peeeeeeeeeeeter - jeg vil så gerne vide hvad du skriver
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-12-00 16:02

In article <1elf3cc.6712v612z7j9sN%karlantz@isa.dknet.dk>,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) wrote:

> Peeeeeeeeeeeter - jeg vil så gerne vide hvad du skriver

-- reprint
Er de mange filer ikke netop en feature som gør Mozilla mere modulær end
andre programmer? Hvis du ser Mac OS X så er det jo i den retning det
går.
-- /reprint

Det ender jo med, at jeg må bruge en kombination af TeleDK og MS Outlook
Express. Dobbelt Argh!

//Peter

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-12-00 18:29

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Det ender jo med, at jeg må bruge en kombination af TeleDK og MS Outlook
> Express. Dobbelt Argh!

eller sunsite som ikke har problemer

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-12-00 20:10

In article <1elfo6n.1xhvsge1j41etlN%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> eller sunsite som ikke har problemer

Forbereder skift at server ...

> Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Eh, hvor bor du lige nu?
Har hørt om mac-supportere som boede i kælderen til den virksomhed de
arbejdede for. Compaq og 7-Eleven go home!

//Peter

Fra : DJ Supreme (aka Pete~

Dato : 11-12-00 21:02

Peter Gersmann <moof.immerfreundlich@get2net.dk> wrote:

> Har hørt om mac-supportere som boede i kælderen til den virksomhed de
> arbejdede for. Compaq og 7-Eleven go home!

Kult!

--
- Peter
root (at) titancity (dot) com

titancity.com - the Mac portal

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 11-12-00 04:40

Hej Karl

- Det vil jeg osse....-)))
mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-12-00 03:41

Hej Peter

Det er da meget mulig, at det er i den retning, men alligevel... - over 500
filer, der alle skal kalde hinanden på et tidspunkt til en given
aktivitet... - Jeg synes, det er lidt rigeligt. Det samme var der jo i de
første prerelease af Netscape 6 (svjh. +1500 filer), men den færdige
version har kun en brøøkdel af dem ca. 350, og jeg håber, det samme vil
gøre sig gældende når Mozilla bliver helt klar.

Lidt flere detailjer....
Jeg har lagt mærke til, at M's sikkerhedskoder / sikkerhedssystemer er
særdeles effektive. Jeg forsøgte at komme ind på en site, hvor jeg vidste,
der krævedes en high level security access - endda bare for at kunne se
forsiden. Omgående reagerede systemet og blokerede, og jeg fik kort og godt
at vide, at jeg var forment adgang.

Det kunne være rart at vide, når den endelige version kommer, om man måske
kunne bruge den til homebanking med de banker, der ellers ikke kan bruges
på Mac, men da Java-implementeringen endnu ikke er andet end at den kan
registrere Java scriptet, men ikke bruge det, ja, så er det endnu uvis,
hvor langt man kan komme med den.

Import af profiler fra NC....
Mozilla er meget effektivt til at importere allerede bestående profiler, og
den gør det fuldstændig korrekt. Den har den finesse, at den samtidig
fjerner evt. passwords, så man skal genindtaste dem, hvilket jo betyder
endnu et sikkerhedsmoment. Dvs., at andre ikke kan 'importere' din profil
og ad den vej få adgang til dine aktiviteter..

Sidebar mv.
Sidebaren kan umiddelbart slås fra, uden at det skal vælges i prefs
settings, men blot ved at fjerne et mærke i arkivlinien, så det er hurtigt
at ændre opsætningen. Der er som i NC 6 ligeledes muligheder for at vælge
forskellige temaer/udseender, og det gøres let og effektivt. En ting, jeg
savner, er, at man kan 'undocke' den toolbar, som er i NC 4.5.x, og at den,
der er i M 0.6 sidder i bunden af skærmen. - Det er temmelig upraktisk.

En lille finesse, som jeg ikke har set i andre browsere er, at den viser
den tid, det tager at kompletere en site, og her kan man virkelig se, at
nogle sites er hurtige mens andre er særdeles langsomme. - Eksempel,
Excite.com (min startside og søgemaskine) tog 4,8sek., Versiontracker.com,
5,98sek., asu.info.mac, 7,8sek., Netscape.com 27sek. ! - særdeles langsom.
Microsoft.dk 38sek. - endnu værre.

Nedhentning af news, news.sunsite.dk (dk.edb.mac) 150 stk. 11sek.,
news.stofanet.dk 50stk. 9sek.

Altsammen afprøvet på en G3/233/128mbRAM/Mac OS 9.0.4DK med Stofanet.

mvh. Erik Richard

Fra : Niels J=?ISO-8859-1?~

Dato : 10-12-00 16:19

I artiklen <1elf3cc.6712v612z7j9sN%karlantz@isa.dknet.dk> ,
karlantz@isa.dknet.dk (Karl Antz) skrev:

> Peeeeeeeeeeeter - jeg vil så gerne vide hvad du skriver

Det er mærkeligt at det er Peter Gersmann, som det går ud over hver gang.
Måske har det noget at gøre med den newsreader han bruger, den er meget
sparsommelig med headerlinier. Måske skyldes problemet filtrering på
news.tele.dk; hvis de headerlinier der filtreres på mangler, så kan man
forestille sig at filtreringsprogrammet kommer ind i noget sjældent udført
kode.

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-00 18:02

In article <_qNY5.126$zC6.3793@news.get2net.dk>, "Niels Jørgen Kruse"
<nj_kruse@get2net.dk> wrote:

> Måske har det noget at gøre med den newsreader han bruger, den er meget
> sparsommelig med headerlinier.

Jeg bruger den samme newsreader, så det tror jeg ikke.

Det må være Kabalen der har set sig sur på Peter....

--
MVH
Martin Edlich