Att Lisbeth Jacobsen...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 22:54

jeg vil meget gerne have mig frabedt at du sender mails til min private
adresse......
vær venlig at respektere dette....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 23-07-03 23:26

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> jeg vil meget gerne have mig frabedt at du sender mails til min private
> adresse...... vær venlig at respektere dette....

Hvis jeg angribes personligt og tillige finder, at mit svar umuligt kan
interessere andre, har jeg også fremover tænkt mig at svare folk privat.
Ganske som det anbefales på www.usenet.dk

Læs mere på
http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 23:38

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
>
> Hvis jeg angribes personligt og tillige finder, at mit svar umuligt
> kan interessere andre, har jeg også fremover tænkt mig at svare folk

hvis du fremover nægter at følge en høflig anmodning vil der blive afsendt
en klage til din udbyder... ganske som der anbefales på www.usenet.dk

> Læs mere på
> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

jeg kender skam udemærket netiketten, men jeg har intet ønske om at
korrespondere med dig privat, og derfor frabeder jeg mig dine mails......
læs evt mere om dette på :
http://www.usenet.dk/netikette/vejledhardcore.html

Fra : Insideout

Dato : 23-07-03 23:32

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> jeg vil meget gerne have mig frabedt at du sender mails til min private
> adresse......
> vær venlig at respektere dette....

Hvilket du kunne have mailet til Lisbeth privat, dit indlæg har intet at
gøre i dk.helbred.slank og er kun forstyrrende, ikke mere end I begge to er
i forvejen men alligevel .

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 23-07-03 23:41

Insideout wrote:

> Hvilket du kunne have mailet til Lisbeth privat, dit indlæg har intet
> at gøre i dk.helbred.slank og er kun forstyrrende, ikke mere end I
> begge to er i forvejen men alligevel .

som mit indlæg allerede pointerer ønsker jeg ingen kontakt over mail med
Lisbeth, og dette er nu engang det eneste sted hvor jeg med sikkerhed havde
en chance for at hun ville se mit "svar"....
jeg beklager hvis det har generet nogen, men jeg så mig nødsaget til at
reagere sådan...... det er ikke meningen det skal generere gruppen, hvilket
også er grunden til indlæggets emne.... :)

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 24-07-03 08:21

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> [...]
havde
> en chance for at hun ville se mit "svar"....

.... og vi ønsker ikke at se jeres PRIVATE skænderier, som ingen relevans har
for gruppen - så hvis I nu begge to stak piben ind.

Hvis I ikke vil hakke på hinanden privat gennem e-mails, så må I helt lade
være, for det hører guddødemig ikke hjemme i gruppen.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen
http://home.tiscali.dk/~mgj

Fra : Mai Espersen

Dato : 24-07-03 13:16

"Mikkel Gybel Jensen" wrote

> Hvis I ikke vil hakke på hinanden privat gennem e-mails, så må I helt lade
> være, for det hører guddødemig ikke hjemme i gruppen.

....jeg er helt enig!!!

Hilsen Mai

Fra : Helle

Dato : 24-07-03 16:23

"Mai Espersen" <mai@maise.dk> wrote in message

> "Mikkel Gybel Jensen" wrote

> ...jeg er helt enig!!!
>
> Hilsen Mai

Også enig her.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 24-07-03 20:30

"Mikkel Gybel Jensen" <mgj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> ... og vi ønsker ikke at se jeres PRIVATE skænderier, som ingen relevans
har
> for gruppen - så hvis I nu begge to stak piben ind.

Forståeligt nok.

> Hvis I ikke vil hakke på hinanden privat gennem e-mails, så må I helt lade
> være, for det hører guddødemig ikke hjemme i gruppen.

Enig.

Mvh. Lisbeth

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-03 21:07

Mikkel Gybel Jensen wrote:
> ... og vi ønsker ikke at se jeres PRIVATE skænderier, som ingen
> relevans har for gruppen - så hvis I nu begge to stak piben ind.

og lade lisbeth få det sidste ord?? ;)

> Hvis I ikke vil hakke på hinanden privat gennem e-mails, så må I helt
> lade være, for det hører guddødemig ikke hjemme i gruppen.

hvilket præcist er grunden til at jeg har flyttet det til mudderet.....
selvom jeg er overbegist om at lisbeth ikke følger med der.......

Fra : Insideout

Dato : 24-07-03 22:00

> og lade lisbeth få det sidste ord?? ;)

Ja for fanden da, på et tidspunkt skal man stoppe og hvis det ikke kan lade
sig gøre så brug "EOD" basta.

Jeres tråde er så tåbelige og lange at I ikke engang selv kan hitte rede i
hvad I har skrevet til hinanden, så det til sidst kun bliver til "det har
jeg ikke skrevet osv." og jeg vil æde min gammel hat på at ingen undtagen
Jer selv læser disse tråde så derfor kan I lige så godt diskutere færdig pr.
e-mail.

Vi behøver ikke at være enige og et godt eksempel (syntes jeg) er en tråd
fra den 18-06-2003 kl. 11:56, hvor jeg har en lille diskussion med en Maria
Hansen. Jeg har mine meninger om hvad man kan spise på en lav kalorie diæt
og det vil jeg have lov til men jeg behøver da ikke for en hver pris
overbevise alle andre om det jeg mener, jeg kan give udtryk for min mening
diskutere lidt og når jeg så mærker at vi ikke kommer videre så takker man
af og kommer videre i sit liv . Det var dette Maria og jeg kunne mærke og
derfor blev diskussionen kort og præcis.

Denne evne har I ikke og en ting er helt sikkert hvis I vil bevare lidt
respekt her på news og ikke virke totalt latterlige så må I tilegne Jer
denne evne.

Mvh
Henrik

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 24-07-03 22:22

Insideout wrote:

> Ja for fanden da, på et tidspunkt skal man stoppe og hvis det ikke
> kan lade sig gøre så brug "EOD" basta.

nu var det faktisk en joke.... men det kan sæfølig godt misforståes ;) det
beklager jeg at jeg ikke gjorde klart....

> [...]
> til "det har jeg ikke skrevet osv." og jeg vil æde min gammel hat på
> at ingen undtagen Jer selv læser disse tråde så derfor kan I lige så

hvis ingen andre læser med hvad er så problemet??
og jo, det var OGSÅ en joke......

> [...]
> ikke kommer videre så takker man af og kommer videre i sit liv .
> Det var dette Maria og jeg kunne mærke og derfor blev diskussionen

jamen kanont for jer..... men der er ikke rigtig nogen sammeligning her...
så skal vi ikke bare lade det være ved det?

> Denne evne har I ikke og en ting er helt sikkert hvis I vil bevare
> lidt respekt her på news og ikke virke totalt latterlige så må I
> tilegne Jer denne evne.

jamen jeg prøver, men det er svært når man gang på gang bliver kaldt
inkompetent og ikke kan få lov at forsvare sig hvor man foretrækker.....

Fra : Helle

Dato : 24-07-03 22:36

> jamen jeg prøver, men det er svært når man gang på gang bliver kaldt
> inkompetent og ikke kan få lov at forsvare sig hvor man foretrækker.....
> [...]

Sabina, hvis man er voksen nok - så lader man simpelthen sådan nogle mails
ligge. Hold dog op med at svare på svinermails! Og lad være med at skrive
svinermails!

Den bedste vej til at stoppe med at få svinermails/beskeder på, er at holde
op med at svare.
Så Sabina, hvis Lisbeth skriver svinermails, så hold dog op med at svare. Og
lad da være med at udstille Lisbeth her i gruppen. Det er jo ikke første
gang du udstiller folk på usenet - jeg har selv fået offentliggjort mine
beskeder til dig her på usenet. Ja det er en rigtig god måde at få hævn på
og hænge folk ud - tro mig det virker. Du sårer vedkommende rigtig meget!
Sabina, bliv voksen og gør det klart at du ikke gider diskutere med Lisbeth
og stop så med at svare hende og faktisk findes der noget som hedder Spam
FILTER - dette kan du jo så passende benytte dig af.

Hvad kommer det egentlig os andre ved at du og Lisbeth ikke kan blive enige
privat?? hænger du også en seddel op i den lokale brugs og udstiller dine
diskutioner med naboen eller hvad?? - bare for at hænge naboen ud og få
hævn? ærlig talt: din opførsel er barnlig. (Efter min mening).

Lisbeth, jeg vil råde dig til at stoppe med at skrive til Sabina. Lad hende
få det sidste ord. I kommer ingen vejne ved at hakke af hinanden. Alle har
lov til at sige sin mening men man har også lov at frabede sig privat
kontakt via email.

Jeg ved ikke hvad der er sket mellem Jer: men drop for pokker usenet til at
hænge hinanden ud på! Det er for dumt.

Mvh Helle

Fra : KatjaStrofen

Dato : 24-07-03 23:37

Hmm.. havde egentlig besluttet jeg ville blande mig uden om.. men.. desværre
har jeg en mening om alt. *GG*

Jeg kan skam godt se det ikke hører til i gruppen at der skændes.. men
samtidig.. begyndte det i gruppen og man vil gerne have det afsluttet der.

Det kan være svært at være den "voksne" og så bare sige til sig selv "lad nu
barnet" - når man virkelig føler sig trådt på osv.

Det eneste jeg umiddelbart fandt problemmatisk var at der blev oprettet en
tråd med en af brugernes navn.. - det synes jeg var urimeligt.. og faktisk
under lavmålet..

Men ellers kan jeg godt forstå.. deres behov for at komme ud med
frustrationerne osv.

Det man som alm bruger kan gøre er nok bare at lade de diskuterende, som i
denne omgang er sabina og lisbeth - men næste gang kan være nogle helt
andre... lade dem blive ved, indtil det simpelthen falder til jorden....-
efter en uge - aller MAX 14 dage bliver de selv enige om, at nu gider de sgu
ikke mere...

Katja..
God kamp :) *GG*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 10:31

KatjaStrofen wrote:
> Det eneste jeg umiddelbart fandt problemmatisk var at der blev
> oprettet en tråd med en af brugernes navn.. - det synes jeg var
> urimeligt.. og faktisk under lavmålet..

nu har jeg selv været udsat for en sådan tråd på et tidspunkt... endda med
et LANGT mere inkriminerende indhold end denne...... mit indlæg denne gang
var udelukkende møntet på at få Lisbeth til at respektere at jeg ikke
ønskede mails fra hende.....
det har hun desværre ikke været i stand til, så sagen er taget videre herfra
og til den rette kilde.....

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 25-07-03 21:14

> mit indlæg denne gang var udelukkende møntet på at få Lisbeth til at
respektere at jeg
> ikke ønskede mails fra hende.....

Du kan nemt blive fri for private mail fra mig! Dog ikke ved at poste kritik
af min person i en nyhedsgruppe. Heller ikke ved at krydre dem med trusler
om at klage til min udbyder over at jeg svarer dig privat.

Jeg svarer dig iøvrigt kun privat i ganske ekstreme tilfælde!
Aldrig uden forudgående kritik fra dig af min person.

De private mail får du endda kun i nogle få af de tilfælde, hvor du bliver
personlig (med mig som skydeskive) på en facon, som helt klart er offtopic.

I særligt grelle og vedvarende tilfælde - når du ligefrem synes at gå i
selvsving over mine indlæg - må du forvente og tolerere svar på tiltale i
form af privat mail. I sådanne tilfælde vælger jeg nemlig på et tidspunkt at
slå bremsen i og skåne de øvrige deltagere i gruppen for vores
kværulanterier.

De ganske få private mail jeg allerede har sendt til dig - og de som jeg
fremover måtte finde på at sende til dig - er i øvrigt alle så stuerene og
høflige, at enhver der måtte ønske det, er velkommen til at få dem tilsendt!

FUT
dk.admin.netikette.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 23:17

Lisbeth Jacobsen wrote:

jeg vælger at ignorere fut, da jeg ikke har nogen intention om at følge med
i netiketten.....
og fordi jeg ikke gider dette mere, men blot vil have klarlagt nogle
småting.....

> Du kan nemt blive fri for private mail fra mig! Dog ikke ved at poste
> kritik af min person i en nyhedsgruppe. Heller ikke ved at krydre dem
> med trusler om at klage til min udbyder over at jeg svarer dig privat.

jeg har ikke kritiseret din person men dine udtalelser..... jeg kan ikke
gøre for at du opfatter dem anderledes end den ånd de er skrevet i..... Jeg
kan kun vide, hvordan jeg har ment tingene - jeg har ikke styr på, hvilket
filter du og andre vælger at se verden gennem.
og mht at "true" med at klage til din udbyder, så er det faktisk hvad
www.usenet.dk anbefaler når folk ikke respekterer de grænser der er sat
op...... så det er ikke en trussel, men en oplysning.....

> [...]

jeg har ikke kritiseret din person men dine udtalelser..... jeg kan ikke
gøre for at du opfatter dem anderledes end den ånd de er skrevet i.....
jeg kender intet til dig, ved ikke engang hvor du har lært hvad du ved om
kommunikation, hvordan i alverden skulle jeg så kunne kritisere din person??
jeg har UDELUKKENDE forholdt mig til det du har skrevet, og den tone der er
antydet i det skrevne..... ikke dig og din person.......

> I særligt grelle og vedvarende tilfælde - når du ligefrem synes at gå
> i selvsving over mine indlæg - må du forvente og tolerere svar på
> tiltale i form af privat mail.

det hverken kan eller vil jeg......

> I sådanne tilfælde vælger jeg nemlig
> på et tidspunkt at slå bremsen i og skåne de øvrige deltagere i
> gruppen for vores kværulanterier.

kan du ikke bare lade dem stå ubesvaret hen hvis du føler trang til at
skrive til mig privat.... og på den måde respektere både de andre skribenter
og mig.....

> [...]
> jeg fremover måtte finde på at sende til dig - er i øvrigt alle så
> stuerene og høflige, at enhver der måtte ønske det, er velkommen til

deri er jeg så uenig.... du skjuler dine spydigheder godt, det må jeg
medgive, men stuerene synes jeg bestemt ikke de er.....
hvis de var, ville jeg ikke have behov for at frabede mig dem.......

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 25-07-03 23:20

Lisbeth Jacobsen wrote:

> [...]

filter du og andre vælger at se verden gennem.
og mht at "true" med at klage til din udbyder, så er det faktisk hvad
op...... så det er ikke en trussel, men en oplysning..... hvilket du sikkert
allerede ved....

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 26-07-03 07:25

Nu begynder I igen... hvis I fortsætter, så klager jeg sgu' til jeres
udbydere...

Undskyld den lidt hårde tone, men det er da ufatteligt, at I trods nu
talrige henstillinger fra mange af gruppens øvrige medlemmer, fortsætter
jeres barnlige skænderi.

- Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen