HULK the movie?
Fra : Jeppe Andersen

Dato : 23-07-03 22:34

Halløj i nyhedsgruppen..

Mig og en ven har tænkt lidt på at tage ind og se HULK filmen, men er den
god? er der nogen der har set den? Den virker lidt åndssvag, men har jo fået
nogle pæne anmeldelser!

Fra : Martin Moeller

Dato : 23-07-03 23:57

Jeppe Andersen skrev:

> Mig og en ven har tænkt lidt på at tage ind og se HULK filmen, men er den
> god? er der nogen der har set den? Den virker lidt åndssvag, men har jo
fået
> nogle pæne anmeldelser!

Hvis du kan betale halv pris for din billet og undgå den første halvdel af
filmen, så er underholdningen hjemme.

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-07-03 00:56

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Hvis du kan betale halv pris for din billet og undgå den første halvdel af
> filmen, så er underholdningen hjemme.

Har du rent faktisk _læst_ tegneserien?
--
Peter B. Juul, o.-.o "Well," said Aslan, "I suppose we could try lasers."
The RockBear. ((^))

Fra : Ole G.

Dato : 24-07-03 10:31

On 24 Jul 2003 01:55:50 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Har du rent faktisk _læst_ tegneserien?

Hvem siger den oprindelige skribent har det?
Der blev blot spurgt om filmen var god, og Martin Moeller gav sit bud.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 24-07-03 11:54

snotmail@it.dk (Ole G.) writes:

> Hvem siger den oprindelige skribent har det?
> Der blev blot spurgt om filmen var god, og Martin Moeller gav sit bud.

Problemet er, at Martin ikke kvalificerede sin udtalelse. Lad mig give
et eksempel:

"Jeg brød mig ikke om Crouching Tiger, Hidden Dragon. Den blev lidt
for langtrukken til mig. Måske var det fordi jeg forventede mere
spektakulær action og derfor blev skuffet over den megen fokus på en
kærlighedshistorie, som ikke sagde mig noget."

vs.

"Hvis du skal se Crouching Tiger, Hidden Dragon, så prøv om du kan få
den til halv pris og spring frem til kampsekvenserne."

Fra : Jakob Høppermann

Dato : 24-07-03 16:32

Hvad så med hvad filmen handler om?

"Bla bla jeg er følsom bla bla NU ER JEG SUR!! Smæk, smæk, smæk - nej hov?!
Nu er jeg følsom igen... Men pas på jeg ikke bliver sur!" hvilket han siger
cirka 200 gange i den film!

Og ja, jeg HAR læst alt hvad der hed Marvel Comics da jeg var ung! Kedlig
film, T3 er langt bedre!

Jakob Høppermann

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-07-03 17:13

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> wrote in message

SNIP

> Og ja, jeg HAR læst alt hvad der hed Marvel Comics da jeg var ung! Kedlig
> film, T3 er langt bedre!

Tag dig sammen

T3 stinker da langt ind i h******... Sjældent har man været vidne til mere
hjernedød action som blot er med for at holde steroide-kæmpens karriere i
live.

Hulk er væsentligt bedre med bedre skuespillere hvor man trods alt opnår at
kunne indleve sig mere i personernes tankegang.

Anders Hyltoft

Fra : Martin Ohlsson

Dato : 24-07-03 23:31

> [...]
at
> kunne indleve sig mere i personernes tankegang.

Det er jo blafemi!! Svært at tage det seriøst.... Netop Hulk er jo bare
hjernedød action med extremt latterlige CGI Effekter... Mon ham Hulk er
kopieret fra Blanka-figuren fra Amiga spillet Street Fighter? Eller hvad er
der med ham? ..

T3 er utrolig fed hvis du har set de andre Terminator film... ellers forstår
jeg godt at man finder den hjernedød.. men historien er jo også genial da
den er utrolig antiamerikansk mht. til slutningen osv... At den så kun er
1time og 49min er utrolig trist! Pga. dette kommer det hele til at virke alt
for hektisk og overdrevent.. jeg ville ønske den havde givet sig selv bedre
tid til at fortælle historien. men sådan er det jo... men jeg syntes bestemt
ikke du kan sige at The Hulk er bedre.. især ik på de grundlag du sviner T3
til for

Mvh. Martin

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-07-03 23:47

On Fri, 25 Jul 2003 00:30:30 +0200, "Martin Ohlsson"
<prodox_dk@hotmail.com> wrote:

> [...]
>kopieret fra Blanka-figuren fra Amiga spillet Street Fighter? Eller hvad er

Jeg er nødt til at korrigere dig:
Hulk er netop ikke hjernedød action. Ift. f.eks. Spiderman er der her
glimrende personskildringer og mere dybde i personligheden. Nææ
Spiderman er ligegyldig action.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 00:46

Morten Bowman Hansen <mortenNOSPAM@bowman.dk> writes:

> Jeg er nødt til at korrigere dig:
> Hulk er netop ikke hjernedød action. Ift. f.eks. Spiderman er der her
> glimrende personskildringer og mere dybde i personligheden. Nææ
> Spiderman er ligegyldig action.

Sludder. Altså, ikke det om Hulk, det har du ret i, men det om
Spider-Man. Det er ikke ligegyldig action. Det er glimrende,
velfortalt og helt gyldig action.

--
Peter B. Juul, o.-.o Q: How many games PR people does it take to
The RockBear. ((^)) change a lightbulb?

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 25-07-03 01:52

On 25 Jul 2003 01:46:02 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Sludder. Altså, ikke det om Hulk, det har du ret i, men det om
>Spider-Man. Det er ikke ligegyldig action. Det er glimrende,
>velfortalt og helt gyldig action.

Jeg mente nu også ligegyldig i den allerbedste mening

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 02:22

Morten Bowman Hansen <mortenNOSPAM@bowman.dk> writes:

> Jeg mente nu også ligegyldig i den allerbedste mening

Det vidste jeg egentlig godt og jeg misbruger også alt for tit selv
udtrykket "ligegyldig action". Hvis man er underholdt har det jo ikke
været helt ligegyldigt.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Forget the glory. Now for rat where
The RockBear. ((^)) we draw soul together."

Fra : CybaMerc

Dato : 25-07-03 12:10

A long time ago in a galaxy far, far away....
Martin Ohlsson wrote:

[snip]

>Netop Hulk er jo bare hjernedød action

Hulk er da netop alt andet end hjernedød action. Størstedelen af
filmen bliver jo brugt til at forklare, hvem Hulken er og hvorfor.

>med extremt latterlige CGI Effekter...

Du aner ikke, hvad du snakker om.

>Mon ham Hulk er kopieret fra Blanka-figuren fra Amiga spillet Street Fighter?

Street Fighter II: The World Championship er oprindeligt et
arkadespil, og Amiga-konverteringen var en ond joke.

[snip]

Fra : Tenzel Kim

Dato : 24-07-03 21:06

Jakob Høppermann wrote:
> "Bla bla jeg er følsom bla bla NU ER JEG SUR!! Smæk, smæk, smæk - nej hov?!
> Nu er jeg følsom igen... Men pas på jeg ikke bliver sur!" hvilket han siger
> cirka 200 gange i den film!

Hmm, lyder nu ikke helt som om du har set filmen...

Tenz.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 00:45

"Jakob Høppermann" <iVER_uRT@mail.dk> writes:

> [...]
> cirka 200 gange i den film!
>
> Og ja, jeg HAR læst alt hvad der hed Marvel Comics da jeg var ung!

Der kan man se. Jeg ved så ikke hvor gammel du er. Filmen er godt i
tråd med den moderne Hulk-tegneserie.

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp

Fra : Martin Moeller

Dato : 24-07-03 16:44

Peter B. Juul skrev.

> [...]
>
> "Hvis du skal se Crouching Tiger, Hidden Dragon, så prøv om du kan få
> den til halv pris og spring frem til kampsekvenserne."

Jaja, Peter, jeg skal nok uddybe (gad ikke i nat).

Jeg blev skuffet over Hulk, fordi den havde en lang indledning, hvilket ikke
tilfredsstiller en actionpackedsøgende freak som mig. Nok har jeg aldrig
læst selve _denne_ tegneserie, men jeg havde dog forventet, at filmen ville
blive peppet lidt op i en Hollywood-udgave. Det gør de stort set altid, når
disse film skal ud til det brede publikum. Jeg er ganske udmærket klar over,
at der først skal gå lidt tid inden Banner bliver til Hulk, men de lange
samtaler fandt jeg temmelig langtrukne og næsten tidsspilde. Resten af
filmen var good fun.

Jeg vil dog tilføje, at det er ganske modigt af Ang Lee, at han optager
filmen på den specielle måde med de todelte billeder, samt at han ikke
skaber den obligatoriske "indlednings-actionscene", som næsten altid findes
i sådanne film.

(I øvrigt er jeg vist ikke den eneste i denne gruppe, der fra tid til anden
slynger bemærkninger ud om film uden at komme med ordentlige begrundelser,
hvorfor en film er god eller dårlig.)

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 00:48

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Jeg blev skuffet over Hulk, fordi den havde en lang indledning, hvilket ikke
> tilfredsstiller en actionpackedsøgende freak som mig.

Men er fint i tråd med både tegneserien og Ang Lees andre film.

Det er så selvfølgelig trist, at du ikke ved, hvad det er du går ind
for at se, men det er jo ikke filmens skyld.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I cannot allow in front of
The RockBear. ((^)) the king with so many arms."

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-07-03 02:07

Peter B. Juul skrev:

> Det er så selvfølgelig trist, at du ikke ved, hvad det er du går ind
> for at se, men det er jo ikke filmens skyld.

Jamen, det er da trist. Og jeg vil da også ønske, at jeg havde tid til at
læse i alle disse tegneserier, så jeg netop kunnne følge lidt med, da
tegneserier rent faktisk interesserer mig. DC Comics fortrinsvist, omend
Marvel har rykket lidt i min indre bevidsthed med deres figurers fremtoning
på film i de senere år.

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 04:49

> [...]

> læse i alle disse tegneserier, så jeg netop kunnne følge lidt med, da
> tegneserier rent faktisk interesserer mig.

Det er såmænd ikke engang det: Filmselskabet burde være bedre til at
informere dig om, hvad det er for en film, der er tale om. Jeg havde
mine formodninger, fordi jeg kender Ang Lee's stil og læser
tegneserien, men trailerne gjorde mig næppe klogere på det.

Trailere handler desværre ikke længere om at informere om filmen til
de potentielle seere, men om at skabe den størst mulige
åbningsweekend. Det er nemlig det marketings-folkene vurderes på.

Jeg beklagede skam oprigtigt, at du ikke kom ind at se den film, du
forventede. Det er synd for både dig og filmen.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-07-03 11:44

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> mine formodninger, fordi jeg kender Ang Lee's stil og læser
> tegneserien, men trailerne gjorde mig næppe klogere på det.

Og dér er jeg skam helt enig. Jeg får stort set kun informationer udfra
trailers, anmeldelser jeg læser i aviser eller Filmguide, baggrundsviden der
også typisk står i aviser eller på nettet samt den information jeg kan samle
i denne gruppe. Derfor var mine forventninger noget anderledes.

> Jeg beklagede skam oprigtigt, at du ikke kom ind at se den film, du
> forventede. Det er synd for både dig og filmen.

Så vil jeg da prøve at støve nogle blade op om Hulk, for at se om jeg kan
får noget andet ud af filmen, når den udkommer på DVD.

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 11:51

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Så vil jeg da prøve at støve nogle blade op om Hulk, for at se om jeg kan
> får noget andet ud af filmen, når den udkommer på DVD.

Hvis du bor i Københavns-området, så tag ind forbi Fantask og find
Morten Søndergaard. Han kan med sikkerhed anbefale nogle nyere Trade
Paperbacks, der kan være en god indgangsvinkel til serien.

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Martin Moeller

Dato : 25-07-03 12:02

Peter B. Juul skrev:

> Hvis du bor i Københavns-området, så tag ind forbi Fantask og find
> Morten Søndergaard. Han kan med sikkerhed anbefale nogle nyere Trade
> Paperbacks, der kan være en god indgangsvinkel til serien.

Jeg bor i KBH - og er ham Morten ikke kendt som Marvel-Morten?

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-03 11:25

"Martin Moeller" <martin.moller@get2net.dot.dk> writes:

> Jeg bor i KBH - og er ham Morten ikke kendt som Marvel-Morten?

Jo da.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I am a Bear of Very Little Brain,
The RockBear. ((^)) and long words Bother me."

Fra : -V-

Dato : 25-07-03 12:16

Peter B. Juul wrote:
> Hvis du bor i Københavns-området, så tag ind forbi Fantask og find
> Morten Søndergaard. Han kan med sikkerhed anbefale nogle nyere Trade
> Paperbacks, der kan være en god indgangsvinkel til serien.

Morten Søndergaard..... Man....or God.....?

Both?

-V-

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-07-03 11:25

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Morten Søndergaard..... Man....or God.....?
>
> Both?

I hvert fald vampyr. Han har selv gjort mig til Buffy-fanatiker. Jeg
kan dog ikke huske om han bed mig.

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 25-07-03 11:36

> [...]
> tegneserier rent faktisk interesserer mig. DC Comics fortrinsvist, omend
> Marvel har rykket lidt i min indre bevidsthed med deres figurers

DC og Marvel er begge uinteressant efter ming mening, selvom jeg laver lort
der ligner det (nu skal jeg ikke nævne hvad det er for en serie jeg laver,
for så bliver folk sure) men Fantagraphics forlag... prøv lidt derfra..

HC

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-07-03 11:50

"Hans Chr. Vang" <hcvang@coolcomics.dk> writes:

> [...]
> for så bliver folk sure) men Fantagraphics forlag... prøv lidt derfra..

Hvis din Duksedrengen-serie (jeg sagde det, jeg må godt) havde et
anstrøg af den kvalitet, som Hulk, Amazing Spider-Man, Peter Parker:
Spider-Man og for den sags skyld Astro City (som er en DC-titel pt.)
har, så skulle du prise dig lykkelig.

Fra : Martin Moeller

Dato : 24-07-03 16:27

Peter B. Juul skrev:

> Har du rent faktisk _læst_ tegneserien?

Nej.

--
Martin Møller
"What is this? Bizarroworld?"

Fra : Nicolai Zoffmann Hei~

Dato : 24-07-03 10:19

Martin Moeller wrote:
> Hvis du kan betale halv pris for din billet og undgå den første
> halvdel af filmen, så er underholdningen hjemme.

Tjae, jeg synes faktisk at første halvdel var den bedste.

Jeg kender intet til tegneserien og måske derfor var der et par ting der
irriterede mig efterhånden som filmen skred frem.
hygge,
Nicolai

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 24-07-03 00:28

On Wed, 23 Jul 2003 23:33:38 +0200, "Jeppe Andersen" <gimp@sol.dk>
wrote:

> [...]
>god? er der nogen der har set den? Den virker lidt åndssvag, men har jo fået

Jeg synes det er en af de mest vellykkede tegneserie-filmatiseringer.
Den har mere dybde en de fleste af slagsen har. Tag blot i biffen med
ro i sjælen

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 24-07-03 09:43

"Jeppe Andersen" <gimp@sol.dk> wrote in message

feeeed film...

Glimrende optakt med godt skuespil, og varen bliver også leveret da den
grønne kæmpe endelig dukker frem på skærmen

Smadr smadr smadr..... Mig Hulk, mig sur

Anders Hyltoft

Fra : Per

Dato : 24-07-03 14:38

"Jeppe Andersen" <gimp@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mig og en ven har tænkt lidt på at tage ind og se HULK filmen, men er den
> god? er der nogen der har set den? Den virker lidt åndssvag, men har jo

Jeg syntes den er ganske god. Ja vist er der nogle ting man kunne have
undværet, og den er også en smule langtrukken, men bestemt værd at se i
biffen.

Fra : Thomas Ærvold Bjerr~

Dato : 24-07-03 16:51

> [...]
>
> Mig og en ven har tænkt lidt på at tage ind og se HULK filmen, men er den
> god? er der nogen der har set den? Den virker lidt åndssvag, men har jo

Den har nu ikke fået særlig pæne anmeldelser, lunkne er nok det rette ord.

Men efter min mening er Hulk klart den bedste sommer-action-film. Så
Terminator i går og var ikke imponeret. Men der er dog det problem med Hulk,
at den både vil være actionfilm og psykologisk drama, og det er klart, at et
actionhungrende publikum vil sidde og trippe (eller slumre) de første 40
minutter, og folk, der ønsker lidt dybde, vil måske blive turned off af de
mange eksplosioner og actionsekvenser til sidst. Men jeg nød det hele. Så
hvis man ved hvad man går ind til kan det være det hjælper. Jeg syntes at
skuespillet var ret godt, når man tænker på hvor tit det halter i disse
blockbusters. Jennifer Connelly er skidegod, Sam Elliot er som altid en
nydelse. Dog er Eric Bana lidt anonym. Nå, men jeg kan i hvert fald anbefale
den, og jeg kan ikke vente til DVDen kommer.

Hilsen Thomas

Fra : Hans Chr. Vang

Dato : 25-07-03 11:38

> [...]
Hulk,
> at den både vil være actionfilm og psykologisk drama,

Det er ikke et problem, for sådan er det originale oplæg også - tegneserien.
Hvis man bare vil slukke for hjernen, og ikke gider tænke, så se skudsikker
munk eller terminator 3 (som er fortrinlig).

Der er mere "kånst" film over HULK end der er hjernedød action.. hvilket
passer helt med tegneserien, efter min mening.. den handler sgu om
mennesker - ikke om eksploderende biler.

HC