Påskeæg i LOTR:FOTR Extended version DVD..~
Fra : H3nrik V!

Dato : 23-07-03 20:15

Hey all!

Jesper aka Frodo Nifinger gjorde mig lige opmærksom på disse to eastereggs
på extended DVD'en af LOTR:FOTR...

Den første er ikke helt stueren - så er i advaret...

På Film Disc 1:

Chapter Selection ->
Scroll ned til chapter 27 ->
Scroll ned én gang mere - der popper et gyldent æg op nederst... ->
Select ->
Have fun...

På film Disc 2:

Samme fremgangsmåde - dog er det hér chapter 48 - og det er to tårne, der
popper op nederst...

Med forbehold for at de har været bragt her før...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Taba

Dato : 23-07-03 20:19

> På Film Disc 1:
>
> Chapter Selection ->
> Scroll ned til chapter 27 ->
> Scroll ned én gang mere - der popper et gyldent æg op nederst... ->
> Select ->
> Have fun...

Det er MTV parodien på counsel of elrond (hvis jeg ikke husker forkert)

> På film Disc 2:
>
> Samme fremgangsmåde - dog er det hér chapter 48 - og det er to tårne, der
> popper op nederst...

Og en lille LOTR:TTT Featurette (igen, hvis jeg ikke husker forkert)

/Taba

Fra : Kong Kent

Dato : 23-07-03 20:28

<snip> Easter Eggs i LOTR:FOTR Ext.Ed. DVD

Alt sammen omkring 9 mdr. gamle nyheder :)

Nyheden om de 'eggs' kom ud ca. én måned før dvd'en ramte markedet *hehe*

Men bedre sent end aldrig...

Kent Kirkegaard Jensen
www.f1journal.com

Fra : H3nrik V!

Dato : 23-07-03 20:56

In news:3f1edfab$0$32504$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Taba <no@haha.lol> typed:

> Det er MTV parodien på counsel of elrond (hvis jeg ikke husker
> forkert)

> Og en lille LOTR:TTT Featurette (igen, hvis jeg ikke husker forkert)

Damn... Din husker fejler ikke noget... ;)

Fra : PerX ...

Dato : 25-07-03 12:02

In article <bfmmq3$fem$1@sunsite.dk>,
vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com says...
> Hey all!
>
> Jesper aka Frodo Nifinger gjorde mig lige opmærksom på disse to eastereggs
> på extended DVD'en af LOTR:FOTR...

Som kun er på Region 1 DVD'en - men er fjernet på grund af censuren på
Region 2.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 25-07-03 15:25

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Som kun er på Region 1 DVD'en - men er fjernet på grund af censuren på
> Region 2.

Nope. Kun på den engelske R2.

http://www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=9&t=000068

MVH
Jens

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-03 03:00

In article <bfre28$pv9$1@sunsite.dk>, jens@groenjord.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> eastereggs

> Nope. Kun på den engelske R2.
>
> http://www.dahf.dk/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=9&t=000068

Nu er der jo en som siger han ejer disken selv, men ellers kunne man jo
firstes til at sige det kunne være de kun bare havde anmeldt den
amerikanske version og så gået ud fra det var det samme med region 2 ;)

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-07-03 09:58

> Nu er der jo en som siger han ejer disken selv, men ellers kunne man jo
> firstes til at sige det kunne være de kun bare havde anmeldt den
> amerikanske version og så gået ud fra det var det samme med region 2 ;)

Vrøvl. Dahf.dk får anmelderkopier stillet til rådighed af distributørerne.
Man kunne lige så godt fristes til at sige, at du er løbet med en halv vind
uden at gide at undersøge sagen nærmere. R2UK er jo ikke nødvendigvis lig
med R2DK, og i dette tilfælde er underteksterne en ret god indikation om, at
der er tale om to helt forskellige presninger af sættet.

Jeg har iøvrigt også den danske udgave liggende, og ja, du tager fejl.

--
Jens Thomsen

"Television has brought murder back into the home - where it belongs"
- Alfred Hitchcock

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-03 11:05

In article <bftf9e$sl$1@sunsite.dk>, jens@groenjord.dk says...

> [...]
> Man kunne lige så godt fristes til at sige, at du er løbet med en halv vind
> uden at gide at undersøge sagen nærmere.

Hved du hvad, hvis du skal være på internettet kan du med fordel sætte
dig ind i hvad smilier betyder.

Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-07-03 11:58

> Hved du hvad, hvis du skal være på internettet kan du med fordel sætte
> dig ind i hvad smilier betyder.

Svans

Var det bedre?

--
Jens Thomsen

"You talk the talk. But do you walk the walk?"

Fra : PerX ...

Dato : 27-07-03 02:25

In article <bftmb1$jcq$1@sunsite.dk>, jens@groenjord.dk says...

> "PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Svans
>
> Var det bedre?

LOL

Fra : H3nrik V!

Dato : 25-07-03 14:43

In news:MPG.198b2c7bf35eb3a1989d39@news.usenetserver.com,
PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> typed:

> Som kun er på Region 1 DVD'en - men er fjernet på grund af censuren på
> Region 2.

De er altså på min, som er region 2...

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-03 02:58

In article <bfrim5$kpi$1@sunsite.dk>,
vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com says...
> In news:MPG.198b2c7bf35eb3a1989d39@news.usenetserver.com,
> PerX ... <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> typed:

> De er altså på min, som er region 2...

Ok! Spændende. Det var de ikke på dem jeg har set. Og jeg læste at
censuren i England havde krævet at hvis Elrond bidden skulle med så
skulle rating være forbudt for børn ("R" hedder det vel), men hvis de
droppede det kunne de slippe billgere. Og da man ikke ville lave en
version til england og en til resten af region 2 gjorde man så det.

Men det er da interessant at nogen åbenbart har ombestemt sig.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 25-07-03 19:01

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> wrote in message
> In article <bfmmq3$fem$1@sunsite.dk>,
> vernerboDETHERERINDSATFORAT@UNDGÅSPAMhotmail.com says...

> Som kun er på Region 1 DVD'en - men er fjernet på grund af censuren på
> Region 2.

Sludder og vrøvl. Begge easter eggs er med på R2DK udgaven.

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-03 19:43

Ja de er altså også på min dk udgave...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-03 03:00

In article <3f217a0d$0$48907$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, "Jesper
Winding" <jesperw[SNABEL-A]tdcadsl.dk> says...
> Ja de er altså også på min dk udgave...

Hvad er så en DK udgave?

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-07-03 03:16

Der blev udgivet en del forskellige LOTR:FOTR EXT, f.eks.:
Der blev udgivet en R1 til USA-marked.
Så blev der udgivet en i R2 til dansk marked (heraf DK)
Og så blev der udgivet en R2 til UK marked, på denne undlod de at smide
'Prins Albert' sketchen på pga. censur.

Min egen R1 US har sketchen.

Fra : PerX ...

Dato : 26-07-03 11:08

In article <3f21e44f$0$32441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
chrisengeldk@dkik.dk says...
> Der blev udgivet en del forskellige LOTR:FOTR EXT, f.eks.:
> Der blev udgivet en R1 til USA-marked.
> Så blev der udgivet en i R2 til dansk marked (heraf DK)

Ok, så DK er en del af danmark. Hvor mange lavede det.

> Og så blev der udgivet en R2 til UK marked, på denne undlod de at smide
> 'Prins Albert' sketchen på pga. censur.
>
> Min egen R1 US har sketchen.

Jeg ved som sagt godt at R1 havde det, men havde altså læst at R2 ikke
havde den. Hvad lød troværdigt for mig da jeg har andre R2 dvd'er som
mangler ting der er på R1 versionen.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 26-07-03 12:01

> In article <3f21e44f$0$32441$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> chrisengeldk@dkik.dk says...
>
> Ok, så DK er en del af danmark. Hvor mange lavede det.

DK er så vidt jeg ved en standard forkortelse for Danmark,
ligesom UK er en standard forkortelse for Storbritannien (United Kingdom).

> Jeg ved som sagt godt at R1 havde det, men havde altså læst at R2 ikke
> havde den. Hvad lød troværdigt for mig da jeg har andre R2 dvd'er som
> mangler ting der er på R1 versionen.

Har jeg ret i at de sites du besøger for information om R2 udgivelser
primært
er engelske sites sites?
Min erfaring siger mig at disse sites primært taler om R2UK
udgivelser, uden at gøre opmærksom på at oplysningerne ikke nødvendigvis
gælder
hele R2 (som udover resten af europa også tæller fjerne egne som Japan).
For mange år siden var det som regel korrekt at hele R2 (minus Japan) fik
samme udgave,
på trods af engelsk og tysk censur, men disse dage er heldigvis ved at være
omme.
Man ser faktisk oftere at R2DK udgaverne svarer til R4 udgaverne
(Australien), især i
situationer hvor den engelske censur har haft saksen fremme.

/Brian

Fra : PerX ...

Dato : 27-07-03 02:24

In article <lbtUa.38587$Kb2.1565401@news010.worldonline.dk>,
bn73@worldonline.dk says...
> [...]
> (Australien), især i
> situationer hvor den engelske censur har haft saksen fremme.

Jammen det var da glædelig at høre. Jeg har godt nok bemærket at nogle af
mine DVD'er er Region 2 og 4.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-03 11:17

Jeg vidste ikke at der var flere. Jeg har boksen med de to statuer. Er der
flere Limited Editions end den? Den uden statuer hedder vist Special
Extended et eller andet...

--
/Jesper
http://jespersunivers.dk

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-07-03 11:36

De solgte speciel-speciel udgaver med statuerne i både den ene, den anden og
den tredie udgave. Er forvirringen total?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-03 13:04
Fra : Jens Thomsen

Dato : 26-07-03 12:10

> [...]

> Jeg vidste ikke at der var flere. Jeg har boksen med de to statuer. Er der
> flere Limited Editions end den? Den uden statuer hedder vist Special

Boksen findes i forskellige udgaver. Den europæiske indeholder kun
statuetterne. De australske og amerikanske indeholder også en ekstra dvd med
en dokumentar.

Selve indholdet på dvd'erne er identisk. Den version, man kan købe løst, er
lig med den, der ligger i æsken med statuetterne. Den britiske udgave er den
eneste undtagelse og har fået fjernet en kort sketch fra ekstra materialet.

--
Jens Thomsen

"Here lies David St. Hubbins... and why not? "

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-03 13:03

Okay. Jeg går i seng nu...

--