Nu jeg er igang med det siemens halløj
Fra : Lars

Dato : 23-07-03 19:27

Jeg har en Siemens Gigaset 4115 og en bekendt har en 4015.
Vi synes begge at de kan ha svært ved at få kontakt i lade / basis stationen
når batterierne skal lades op.
For min tlf betyder det at den kan stå og bibbe når den står i laderen, jeg
tror det er fordi den lige præcis står og skifter ml at få fat i benene til
ladning og ikke gør det.

Er der andre der har bemærket samme problem.

Iøvrigt er de genopladelige batterier noget forfærdeligt l....
De er af mærket Sanyo twicel 1600.
Men da min er købt i tyskland er der lang vej ned for at klage over
batterierne.
4015 er købt i dk, men det er den samme type batterier og de er lige så
elendige.
De er endda blevet behandlet pænt, fuld opladning og helt afladet de første
mange gange.

Nogen der ved hvad nogle nye batterier koster her i landet?

hilsen Lars

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 23-07-03 22:02

"Lars" <hult@nspimage.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvad nogle nye batterier koster her i landet?

Er det ikke stadig standard AA?
I så fald fåes de fra 15-20 kroner og opefter, men det kan godt betale
sig at lægge noget mere end som så.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : Allan F. Hermansen

Dato : 24-07-03 19:39

On Wed, 23 Jul 2003 20:26:54 +0200, "Lars" <hult@nspimage.dk> wrote:

> [...]
>ladning og ikke gør det.
>Er der andre der har bemærket samme problem.

Jep, jeg har det samme problem med min 4015. Umiddelbart tror jeg dog
ikke, det skyldes manglende forbindelse. Jeg har mere på fornemmelsen,
at ladestyringen skiftevis slår til og fra, af en eller anden årsag.
Det er dog ikke altid, jeg har problemet, så jeg har endnu ikke
opdaget systematikken i det.

>Iøvrigt er de genopladelige batterier noget forfærdeligt l....
>De er af mærket Sanyo twicel 1600.

Sanyo's batterier er rent faktisk af en ret høj kvalitet. Jeg tror
mere, det er ladedelen i telefonen, der er problemet.

De venligste hilsener

Allan
--
E-mail: quincy_md@hotmail.com
ICQ#: 15 88 35 47

Fra : Lars

Dato : 24-07-03 20:40

> [...]
> at ladestyringen skiftevis slår til og fra, af en eller anden årsag.
> Det er dog ikke altid, jeg har problemet, så jeg har endnu ikke

Håber da ikke det er det der er problemet. Tlf er jo dyr nok, så der burde
da også være lidt kvalitet.

> Sanyo's batterier er rent faktisk af en ret høj kvalitet. Jeg tror
> mere, det er ladedelen i telefonen, der er problemet.

Jeg har læst i tidligere tråde at andre også har haft problemer med Sanyo
baterrierne.
En sagde at efter han fik byttet batterierne så har tlf kørt i lang tid uden
at skulle oplades.
Det er da værd at prøve.

hilsen Lars