Cubase og Mac
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-00 11:35

Hvor i alverden putter man sin dongle til VST til i en G3/G4???
Der er jo ikke just de samme fysiske porte som på en PC.

Har hørt rygter om at man får en floppy med "varification code", men jeg har
ikke floppy
på min G4, så hvad dævlen gør jeg???

Nogen gode ideer?

--

All the best
Thomas Schreiber

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-00 11:58

In article <_UnY5.3251$7E2.299415@news101.telia.com>, "Thomas
Schreiber" <info@thomas-schreiber.com> wrote:

> så hvad dævlen gør jeg???

Spørger Hr Münster om du må låne hans SuperDisk drev...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 09-12-00 16:49

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Spørger Hr Münster om du må låne hans SuperDisk drev...

Det kan jo gå hen og blive helt værdifuldt at eje et sådant drev. Tag
den zip-ejere! ;)
--
Venligst Michael Tysk-Andersen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-00 17:30

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Spørger Hr Münster om du må låne hans SuperDisk drev...

eller en af de andre superbrugere fra den Esbjerg basserede Superdisk
Brugerklub - Har i iøvrigt fundet på et officielt navn?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-12-00 00:49

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> eller en af de andre superbrugere fra den Esbjerg basserede Superdisk
> Brugerklub - Har i iøvrigt fundet på et officielt navn?

Nej, men vi har fundet noget stort og tungt - samt visse
personers adresser >
I øvrigt installerede jeg lige nogle spil fra en gammel diskette
fra Politikens Computerklub til min lille søn i dag. Helt dumt er det
altså ikke at kunne læse disketter - æv-bæv.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-00 02:37

> Nej, men vi har fundet noget stort og tungt - samt visse
> personers adresser >

Det sidste er vist problematisk - også selv om vi har mulighed for at
lagre dem på Superdisk. Så vidt jeg forstår, har disse oftest
københavnske personager svært ved at opretholde en fast bopæl. De vælger
i stedet at overleve på andres nåde - fx søstres.

--
Christian

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-00 02:37

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> eller en af de andre superbrugere fra den Esbjerg basserede Superdisk
> Brugerklub - Har i iøvrigt fundet på et officielt navn?

Jeg tager det meget fortrydeligt op, at du på den måde negligerer den
meget aktive Århus-afdeling. Jeg har indtil nu opsporet en anden
århusianer, der også ejer et Superdisk-drev, så jeg regner med at have
fordoblet medlemsantallet inden ugens udgang.

--
Christian

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 12-12-00 11:23

Til alle superdisk brugere...

Christian Bech <giambattista.vico@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> århusianer, der også ejer et Superdisk-drev, så jeg regner med at have
> fordoblet medlemsantallet inden ugens udgang.

Jeg kan lige tilføje at jeg faktisk kender en der har et superdisk drev.
Og vedkommne bor rent faktisk i Århus... Det kunne selvfølgelig være den
samme

--
MVH Nicolai Brandt

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-00 18:54

det kan jo ikke passe man skal købe et drev for at installerer et program
til 3000,- !!!!

--

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nogen-026CA6.11574009122000@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-00 19:48

In article <AkuY5.3491$7E2.318169@news101.telia.com>, "Thomas
Schreiber" <info@thomas-schreiber.com> wrote:

> det kan jo ikke passe man skal købe et drev for at installerer et program
> til 3000,- !!!!

Sikkert ikke, nej.

Hvorfor kigger du ikke lidt på producentens hjemmeside, det kunne jo
være der stod noget du kunne bruge.

Til din oplysning, kan jeg da fortælle at der laves dongler til USB.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Ditte & Nicolai

Dato : 10-12-00 04:28

Hej Thomas

> [...]

> Der er jo ikke just de samme fysiske porte som på en PC.
>
> Har hørt rygter om at man får en floppy med "varification code", men jeg har

Cubase holdt op med at bruge dongle efter version 2 (er jeg næsten
sikker på). Derefter har du brugt en _CD_ verificering. Programmet
spurgte regelmessigt efter en original CD.

Med den nyeste version 5 har de indført samme system som Digidesing (Pro
tools). Dvs en Autorisation af programmet, en slags software nøgle.

Da Cubase VST er optimeret til G4'erens velocity engine har Steinberg
nok indset at man ikke kan levere en software på diskette da dette ikke
eksistere. Men det nemmeste er da at tjekke den lokale dealer, de har
sikkert også en version 5 som man kan kigge lidt på.

Og ja, man kører vist stadig med en dongle på PC'en.

--
MVH Nicolai