Svampe i græsplæne
Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 23-07-03 16:48

vi er så uheldige at have fået et par ringe i græsplænen som er fyldt med
svampe (jeg ved ikke om det er det man kalder hekseringe), er der nogen der
ved hvordan man kommer af med dem?

Dannie

Fra : Poul Erik Jørgensen

Dato : 23-07-03 16:51

"D. Truberg (4100)" <FJERN_DETTEdan9e@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:R3yTa.125$z%1.56@news.get2net.dk
> vi er så uheldige at have fået et par ringe i græsplænen som er fyldt
> med svampe (jeg ved ikke om det er det man kalder hekseringe), er der
> nogen der ved hvordan man kommer af med dem?

Lad dem stå. De forsvinder af sig selv, idet de gror ud ad.
De gør i hvert fald kun minimal skade.

Poul Erik Jørgensen
--
Remove NNN from my e-mail address when replying.
Enlevez NNN de mon adresse électronique pour me répondre.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 23-07-03 18:43

D. Truberg (4100) wrote:
> [...]
> med svampe (jeg ved ikke om det er det man kalder hekseringe), er der
> nogen der ved hvordan man kommer af med dem?

Det lyder som hekseringe.
http://plantedoktor.homepage.dk/hekseringe.htm

Mig bekendt er bekæmpelse meget vanskelig.
Den vil med tiden vokse ud af plænen og skader ikke græsset.
Glæd jer over at have et af naturens luner lige uden for vinduet og vis
den frem med stolthed. De er efterhånden ret sjældne

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-07-03 23:52

Der var også den med at lave kvadrater med spaden hele vejen rundt lige i
ringen, og så vende alle stykkerne om, så den gror indad og spiser sig selv.
Det første kommer fra Helge P., det sidste fra mig

Helge var selv skeptisk, det er jeg nok ikke så meget - jeg tror faktisk
ikke det er en vits, men at det virker! Prøv og meld tilbage.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Per A. Hansen

Dato : 25-07-03 19:51

> [...]
> vi er så uheldige at have fået et par ringe i græsplænen som er fyldt med
> svampe (jeg ved ikke om det er det man kalder hekseringe), er der nogen

Du mener vel, at du er heldig?

Se
http://hjem.get2net.dk/per.hansen/oos.htm

hvor der står noget om hekseringe med billede af
Elledans-Bruskharsvampen.

Per A. Hansen

Fra : D. Truberg \(4100\)

Dato : 26-07-03 07:45

> Du mener vel, at du er heldig?

jeg er bare lidt bange for at vores 2 årige søn skal spise nogle af
svampene, derfor mener jeg vi er uheldige.

Dannie