Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
LCD skærm på kamera og stærk sollys
Fra : Insideout

Dato : 23-07-03 16:31

Hej

Jeg har investeret i en CrystalVue 8x32 Sharpshooter linse og jeg har lidt
svært ved at se om billedet er skarpt i stærk sollys.
Jeg har selv prøvet at lave en skærm til LCD skærmen med et lille hul og det
hjælper faktisk meget.
Findes der noget sådant man kan købe?

NB: Linsen kan kun bruges når jeg bruger kameraets 3xzoom betyder det så at
jeg har 11xzoom eller 24xzoom i alt ?

Mvh
Henrik

Fra : Michael

Dato : 23-07-03 19:34

On Wed, 23 Jul 2003 17:30:48 +0200, "Insideout" <insideout@chicks.dk>
wrote:

> [...]
>svært ved at se om billedet er skarpt i stærk sollys.
>Jeg har selv prøvet at lave en skærm til LCD skærmen med et lille hul og det

Ja da.

http://www.photodon.com/lcdv.htm
http://www.photodon.com/v4f.htm

For bare at nævne et par stykker.

mvh MM

Fra : Insideout

Dato : 24-07-03 22:17

"Michael" <madsen@nospamplease.com> skrev i en meddelelse
> Ja da.
> http://www.photodon.com/lcdv.htm
> http://www.photodon.com/v4f.htm

Tak skal du have .

Mvh
Henrik

Fra : rAnders

Dato : 25-07-03 15:28

"Insideout" <insideout@chicks.dk> skrev i en meddelelse

> NB: Linsen kan kun bruges når jeg bruger kameraets 3xzoom betyder det så
at
> jeg har 11xzoom eller 24xzoom i alt ?

3 X 8 = 24, så du har 24x zoom. Sejt, men det kræver vel stativ at tage
billeder med så kraftig zoom. Det svarer ca. til 840 mm zoom på 35mm kamera

rAnders.

Fra : Insideout

Dato : 25-07-03 16:06

"rAnders" <rand@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> 3 X 8 = 24, så du har 24x zoom. Sejt, men det kræver vel stativ at tage
> billeder med så kraftig zoom. Det svarer ca. til 840 mm zoom på
> 35mm kamera

Tak for udredningen og ja det kræver stativ, jeg har købt et 1 bens stativ
som jeg prøvede ved Jels Vikingespil det er svært men jeg fik da et par gode
nærbilleder af kongen og dronningen . Men der er ingen tvivl om at et tre
bens stativ og kameraet sat på selvudløser er det bedste.

Mvh
Henrik

Fra : rAnders

Dato : 25-07-03 16:44

> [...]
tre
> bens stativ og kameraet sat på selvudløser er det bedste.

Lægger du ikke et par af billederne til skue ?

rAnders.