Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af e-butik i USA
Fra : Bjarne

Dato : 23-07-03 16:26

Hej NG.

Jeg er på vej til at købe et digitalkamera i USA - er der nogle der i den
forbindelse vil anbefale (eller det modsatte) bestemte interbutikker?

På forhånd tak.

/Bjarne

Fra : Christian Lyng

Dato : 23-07-03 16:49

"Bjarne" <koncert1234@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg er på vej til at købe et digitalkamera i USA - er der nogle der i den
> forbindelse vil anbefale (eller det modsatte) bestemte interbutikker?

Kan det betale sig med moms og told?

Chr.

Fra : Doktoren

Dato : 23-07-03 16:50

og garantien gælder ikke i europa... :(

--
Lars Koch Hansen
Odense

Fra : Ivar

Dato : 23-07-03 20:10

Christian Lyng skrev:

> Kan det betale sig med moms og told?

Man skal nok regne med at betale ca. 10 kr pr. USD før
end man står med kameraet i hånden. Altså når man
har betalt fragt, told, fortoldning og moms.

Ivar

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 23-07-03 22:14

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Man skal nok regne med at betale ca. 10 kr pr. USD før
>end man står med kameraet i hånden. Altså når man
>har betalt fragt, told, fortoldning og moms.

Der er ikke told på digitalkameraer (af en eller anden grund), så det
er kun fragt og moms man skal betale.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : Ivar

Dato : 23-07-03 22:42

Jens Tønnesen skrev:

> Der er ikke told på digitalkameraer (af en eller anden grund), så det
> er kun fragt og moms man skal betale.

Ok, men de ca. 10 kr pr. dollar er stadig ikke helt ved siden af.
Det er hvad jeg ca. har betalt når jeg har købt bøger, hvor der
heller ikke er told på.
Selvfølgelig er forsendelses omkostninger ikke afhængige af
dollar-prisen, så hvis der er tale om et semi-prof eller prof
kamera er prisen under 10 kr pr. dollar.
Hvis et tilbud man ser et tilbud der ikke er godt ved 10 kr. pr.
dollar, synes jeg man skal glemme alt om at købe i USA.

Og omvendt, hvis det er et super tilbud ved 10 kr pr. dollar,
bør man tjekke om det ikke er et svindel-foretagende.

Ivar

Fra : Jens Tønnesen

Dato : 23-07-03 23:50

"Ivar" <did@[nozpam]oncable.dk> skrev i dk.fritid.foto:

>Hvis et tilbud man ser et tilbud der ikke er godt ved 10 kr. pr.
>dollar, synes jeg man skal glemme alt om at købe i USA.

Det er jeg meget enig i - det er en god tommelfingerregel.

--
Jens Tønnesen - http://www.pressefoto.dk

Fra : jo

Dato : 23-07-03 16:55

"Bjarne" <koncert1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG.
>
> Jeg er på vej til at købe et digitalkamera i USA - er der nogle der i den
> forbindelse vil anbefale (eller det modsatte) bestemte interbutikker?
Hej
Jeg vil ikke anbefale at du køber i USA. Det skal i hverte fald være meget
billigt da du risikere at skattefar kommer og vil have moms og told. Der kan
også være problemer med output til TV da de har ander system end her i
Europa.
Så defor tænk dig om køb hellere i tyskland eller et andet EU land her kan
godt gøres gode køb.
jesper

Fra : Keldm

Dato : 23-07-03 21:54

www.bhphotovideo.com er et udmærket firma at handle med, meget
professionelle med opgivelse af leveringstid forsendelse osv. Forsendelsen
kan følges på nettet - og de hører til de billige.

Med hensyn til TV tilslutning, så har bl.a. Canon begge systemer

mvh

Keldm

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 24-07-03 08:38

"Bjarne" <koncert1234@hotmail.com> wrote in news:3f1ea8de$0$32530
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg er på vej til at købe et digitalkamera i USA - er der nogle der i den
> forbindelse vil anbefale (eller det modsatte) bestemte interbutikker?

bhphotovideo.com får også gode kommentarer med på vejen herfra!

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

e-mail: kenneth at TRAPdarling dot dk - REMOVE TRAP
Photos at http://www.darling.dk