Geforce 4 TI eller Geforce FX?
Fra : ta

Dato : 23-07-03 15:37

Hvilket type grafikkort er bedst:

Geforce 4 TI eller Geforce FX, når det drejer sig om et kort til max 1000
kr., der skal bruges til lidt af hvert?

Mvh.

TA

Fra : J.Pedersen

Dato : 23-07-03 17:35

"ta" <ta@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvilket type grafikkort er bedst:
>
> Geforce 4 TI eller Geforce FX, når det drejer sig om et kort til max 1000
> [...]
Godt spørgsmål, jeg står i samme købssituation. Må jeg
være fræk nok til at koble et tillægsspørgsmål på?
Hvilke kort skal man holde sig fra hvis man ikke gider
høre på en hviiinende blæser der kører med 10000 r/m.
Hvilke mærker i den prisklasse har moderat lydtryk?
/jesper

Fra : Rune

Dato : 24-07-03 14:47

Jeg købte det samme kort som Henning ved Midtdata i sidste uge.
Det kører rigtig godt. Med en opdateret driver scorer jeg 11594 i 3dmark
2001SE
Kortet er kølet med en blæser, men larmer ikke meget efter min mening.
Det eneste "problem" er at det ikke kan køre DirectX9.
Men til 1025,- er det et godt køb

Hvis du vil vide mere, kan du fange mig på mail

Rune

Fra : Ole Nielsen

Dato : 24-07-03 19:57

Ja men fx må vel betyde at grafikken er flottere og har man ikke rigeligt
med antal frames med et sådant kort (feks. fx 5200) eller skal man have
'marks' tilsvarende ti4200 før det kører godt i spil? Ja jeg ved det ikk'

Mvh Ole

Fra : Henning Larsen

Dato : 23-07-03 18:49

> [...]
> Hvilket type grafikkort er bedst:
>
> Geforce 4 TI eller Geforce FX, når det drejer sig om et kort til max 1000

Man kan i øjeblikket købe et Creative GF4 ti4600 med 128 mb for 1025 kr. hos
www.midtdata.dk. Eneste Nvidia kort som er hurtigere end dette er FX5900.
FX5600 Ultra er langsommere end selv et ti4200 kort. Jeg har selv købt
omtalte ti4600 kort. Et røverkøb synes jeg.

hilsen Henning Larsen

Fra : TBC

Dato : 24-07-03 22:36

"ta" <ta@softhome.net> skrev i en meddelelse
> Hvilket type grafikkort er bedst:
>
> Geforce 4 TI eller Geforce FX, når det drejer sig om et kort til max 1000
> kr., der skal bruges til lidt af hvert?

Tja, kompliceret spørgsmål.

Man kan sige at Ti kortene performer bedre i de "ældre" mindre grafisk
komplicerede spil i de lavere opløsninger (Serious Sam, Unreal 2), men at
det typisk er i opløsninger med framerates hvor der i praksis for
spiloplevelsen ikke er nogen forskel at mærke. Når opløsningen og qulity
settings (AA+AF) øges, haler FX 5600 ind på Ti kortene og ender med at
overhale dem. En anden fordel ved FX kortene er at de er DX9 kompatible, men
satser man ikke på at have grafikkortet til "man går på pension", og har man
ikke den vildeste monitor, så er der måske ide i at købe et TI kort.

Som hardcore gamer er jeg dog selv af den overbevisning at det eneste nVidia
kort der er værd at overveje til en moderne computer er et FX5900[evt.
Ultra]

Man snyder typisk sig selv mht spil hvis man ikke følger tommelfingerreglen
at grafikkortet til spille-PC'en gernne skulle udgøre knapt halvdelen af
prisen for hele systemet hvis det skal skalere nogenlunde til hinanden.

F.eks er det min processor og bundkort der er min bottleneck i avancerede 3D
accelerationer med mit nye FX5900 Ultra, (XP 1800, KT266A), og min kammerat
som har identisk grafikkort har også hans bottleneck ved CPU usage med hans
XP2500 og nForce2, selv om det er væsentligt senere end jeg har det.

Det er dog kun i de strengeste demoer og benchmarks (Dusk, Dawn, 3Dmark) vi
har konstateret flaskehalsen, ingen af de fulde spil vi har, er stødt ind i
denne bottleneck, men kører bare som smurt i fede frames.

TBC

Fra : rotel

Dato : 04-08-03 19:50

jeg har et ti4200 det scorer jeg 14025 i 3dmark 2001se med det er da ok ik ?

Fra : Ukendt

Dato : 04-08-03 21:09

>jeg har et ti4200 det scorer jeg 14025 i 3dmark 2001se med det er da ok ik ?
>"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i en meddelelse
Lyder lidt overdrevet, selv om du for den score, mig bekendt ligger
GF4 4200 normalt omkring 10600 point, ikke OC.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 04-08-03 23:02

<fd> wrote in message news:3f2fbcf8.489046@dtext.news.tele.dk...

> Lyder lidt overdrevet, selv om du for den score, mig bekendt ligger
> GF4 4200 normalt omkring 10600 point, ikke OC.

Jeg synes også, at det lyder temmlig overdrevet. Specielt med den cpu, du
har. Jeg sidder med en P4 2.533@2.75 på et GeForce4 Ti-4600 med 1 GB ram
pc2700. Jeg scorer også ca. 14000. Jeg tror måske, at du er kommet til at
skrive 4 istedet for 1 eller 0. :)

/Jesper Laursen