Nogen som kan hjælpe?
Fra : Jane

Dato : 23-07-03 15:10

Jeg har opdaget en mappe under programmer, med følgende navn
Earth Resource Mapping \Image Web Server. Jeg kan ikke forstå hvad det er
for et program, ikke noget jeg mener,at have installeret, var nysgerig og
klikkede på setup "CABInst"blot for at se hvad det var for noget, gik lidt
tid uden der skete noget, så kom et skilt "Systemfilerne vil blive ændret,
vil du genstarte nu"
Jeg har ikke genstartet, tør ikke. Hvad gør jeg? Kan jeg afinstaller
programmet nu inden jeg slukker computeren, eller vil systemfilerne blive
ændret alligevel?

System: Windows 98se

Håber på lidt hurtig hjælp
--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 23-07-03 15:42

"Jane" <nokvin@FJøRnDæTTehotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er for et program, ikke noget jeg mener,at have installeret, var
> nysgerig og klikkede på setup "CABInst"blot for at se hvad det var

Dumt hvad hvis det var en virus?

> [...]
> Jeg har ikke genstartet, tør ikke. Hvad gør jeg? Kan jeg afinstaller
> programmet nu inden jeg slukker computeren, eller vil systemfilerne

Det ser ud til at være noget software, som gør det muligt at sende
kontinuerte billeder.
brug www.google.com og søg på:
Earth Resource Mapping Image Web Server

Jeg ville ikke være bange, men hvis du ikke har en firewall, kan du jo hive
stikket, og slette programmet.

Desuden husker du jo at tage backup af ALT som du mener er vigtigt, ik'?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jane

Dato : 23-07-03 16:59

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in

> Jeg ville ikke være bange, men hvis du ikke har en firewall, kan du jo
> hive stikket, og slette programmet.

Tak for de beroligende ord, jeg har afinstalleret det, og har
tilsyneladende ingen problemer.

> Desuden husker du jo at tage backup af ALT som du mener er vigtigt,
> ik'?

Næææ, ik altid

--
Venlig Hilsen
Jane

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-07-03 17:45

Jane wrote :

> "Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> wrote in

> Næææ, ik altid

Så er det skisme en god idé at gøre det. Jeg oplevede for et lille års
tid siden et diskcrash og deraf følgende en mistet partition. Da jeg ikke
havde taget backup i nogle måneder - og den sidste backup jeg havde taget
var blevet ødelagt, så kostede det mig 3 dages arbejde samt indkøb af
software til kr. 500 før jeg havde mine data igen.

Nu tager jeg backup i hvert fald hver anden uge - og oftere hvis jeg
husker det.

Husk at man bliver klog af skade - og meget klog af megen skade :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Hvorfor ser fanatiske fodboldfans altid sådan ud ?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 23-07-03 18:41

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> samt indkøb af software til kr. 500 før jeg havde mine data igen.
>
> Nu tager jeg backup i hvert fald hver anden uge - og oftere hvis jeg

Jeg har to harddiske, og tager backup af nye og ændrede dokumenter hver dag,
tager lige 30 sek. mere i opstart, men det kan jeg leve med. Bedre end at
sidde med en defekt harddisk (been there done that)

> Husk at man bliver klog af skade - og meget klog af megen skade :)

Som du kan sige det.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 23-07-03 18:48

Soeren Nielsen wrote :

> mvh Søren Nielsen

> Jeg bruger ikke min hotmail, så skriv ikke til den

Hvorfor bruger du den så her? Evt kan du bruge .invalid-metoden til at
sløre din emailadresse - der skal der i det mindste et menneske til at
vurdere at Søren nok er fra Danmark.

Jeg sætter FUT til dk.admin.netmisbrug :)

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk - www.asp-faq.dk
** De andre siger, at han er 16 **