MC-stel, forkert årgang, synet og godkendt~
Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 23-07-03 12:38

er lidt af nøgleordene her

Jeg har købt en MC privat.

Han siger stellet er fra '74, men denne type MC som stellet skulle stamme
fra blev først lavet i '87.
På stellet er der et 5 cifret stelnummer, som ikke ser professionelt ud i
forhold til det 17 cifrede stelnumre der er på samme type MC fra f.eks '96.
De første stelnumre var under 10 cifrede, så at der kun er 5, burde jo være
godt nok.

MC'en er nysynet 100403 og indregistreret 060603. På synrapporten og
registreringsbeviset er den godkendt med som værende fra '74 sammen med
stelnummeret.

Den forrige ejer har købt den, haft den stående i flere år, selv samlet den
i år og indregistreret den.
Han sagde at hvis man gik til politiet ville de henvise til motorkontoret,
som så heller ikke kunne gøre noget, for papirerne var iorden og alt.
I synshallen har de åbenbart heller ikke sagt noget til det.

Hvad gør jeg, skal jeg lade det være og regne med at når den er godkendt af
2 statsinstanser (hedder det ikke det), så må den være iorden ??

hamselv herfra
--
VED SVAR, HUSK AT RETTE ADRESSEN.
hamselv(SNABELA)brammingnet.dk

---

Fra : Jens Nykær

Dato : 24-07-03 08:55

Interresant, idet jeg selv har været udefor noget lign.

Jeg er på udkig efter et gammel vrag af en Triumph jeg kan genskabe i
fordums pragt. Jeg fandt så frem til en ven som kendte en der havde et
lig af et-eller-andet som lignede en MC stående i en lade. Jeg var ude
og kigge på den, og den var perfekt. Men ligesom dig var stelnummeret
ret så ulæseligt og jeg syntes bestemt at det var et kort nummer. Og
det lignede heller ikke noget som var præget fra fabrikkens side af.

Jeg forspurgte om papirene på MCen men han havde ingen, da den stod i
laden da han købte gaarden, men den tidligere ejere af gaarden, som
døde for længst, sagde at den hørte med gaarden.

Jeg prøvede så mit held inde på motorkontoret og blev ikke meget
klogere. De nummre jeg havde skrabet fri fra rust gav intet resultat.
Og det betød at MCen skulle indregistreres på ny. Hvilket lød som en
ret så kostelig affære. Alt i alt, tjaa var de ret så ligeglad og
uforstående overfor min situation.

Mit råd til dig: Hvis ikke papirene er 100% iorden, så lad det være,
ellers vil jeg mene at din ryg er fri

Så jeg er stadig på udkig efter et gammelt vrag af triumph-fakbrikant.
.. Sig til hvis du finder noget

/Jens

Fra : Tonny Eskesen \(DKMC~

Dato : 26-07-03 14:38

"Jens Nykær" <mycroft_sct@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Interresant, idet jeg selv har været udefor noget lign.

Har ringet til motorkontoret, de vidste ikke noget.
Motorinformationen, de vidste ikke noget.
Statens bilinspektion, de vidste ikke noget.
På mandag skal jeg prøve Special Motorcykler i Nordjylland.
Hvis han ikke ved noget, så dropper jeg det, for den er jo godkendt 2
steder.

Og stel til din MC har jeg ikke lige set nogen af, men hæld ou løge da

hamselv herfra

---