Jeg har problemer med Quark-udskrift kvali~
Fra : Carsten Vang

Dato : 23-07-03 11:35

Jeg har fået taget et foto der skal printes ud på papir. Fotoet er lagt ind
i photoshop og derfra videre til quark for at kune printe. Billedet er
blevet minimeret, det ser godt ud på skærmen men er grynet (pixeleret), når
det printes. Hvordan retter jeg mon det?

Kjærligst
Carsten

Fra : Kristian

Dato : 23-07-03 15:44

En af mulighederne er: at arkivere billedet som jpg eller tiff.

mvh
Kristian

Fra : lyngballe

Dato : 15-08-03 19:54

Kære Carsten!
Jeg mener at have hørt om følgende erfaring:
Hvis IKKE den billedfil, du henter ind ind i Quark ligger nøjagtig samme
sted, som sidst, du åbnede dit quark-dokument, men at du i mellemtiden
har flyttet billedfilen et andet sted hen, så gider quark ikke lede
efter den, men gengiver billedet så godt, som den (Quark) nu husker det;
og det er altså ikke så pænt, når det skal printes ud.
M.a.o. : Lad billedfil og quark-dokument blive i samme mappe!
Det her er lidt skud i tågen; jeg håber alligevel det virker!
Mange hilsner fra Lyngballe.

http://www.kandu.dk/

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 17-08-03 12:24

Hejsa

lyngballe <lyngballe.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> M.a.o. : Lad billedfil og quark-dokument blive i samme mappe!
> Det her er lidt skud i tågen; jeg håber alligevel det virker!

Hv is billedet er blevet væk for Quark, så find menuen "Ekstra" og
punktet "Brug" (næstsidste rigtige menue, kan ikke lige huske dens
engelske navn.

Dér kan du vælge billeder eller fonte, og så under billeder vælge at
opdatere dem, som er blevet væk for Quark.

/Sebastian

> Mange hilsner fra Lyngballe.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Jørgen Angel

Dato : 23-07-03 17:20

Carsten Vang <starwalker@get2net.dk> wrote:

> Billedet er
> blevet minimeret

Måske ligger det kun i 72 ppi? Så ser det jo fint ud på skærmen, men
det er for lidt til et print.
Jørgen

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 23-07-03 23:21

Hejsa

> [...]

> blevet minimeret, det ser godt ud på skærmen men er grynet (pixeleret), når
> det printes. Hvordan retter jeg mon det?

Øh, dumt spørgsmål, det er muligvis nemmere bare at printe det fra
Photoshop. Hvis det er nødvendigt aht opsætning at have det gennem
Quark, så kunne du starte med at tjekke, om Photoshop kan udskrive det
pænt.

Noget andet er, at man da vist i udskriftsdialogen i Quark kan vælge
"draft" eller lign et eller andet sted, eller måske vælge dpi. Jeg har
ikke lige Quark åben.

/Seb

Fra : Storm

Dato : 24-07-03 12:09

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Noget andet er, at man da vist i udskriftsdialogen i Quark kan vælge
> "draft" eller lign et eller andet sted, eller måske vælge dpi. Jeg har
> ikke lige Quark åben.

Udskriv - Alternativer - Output - Vælg Normal.
Hvis den her står til Lav Opløsning får du pixeleret resultat.
Står den til Korrektur får du slet ikke billeder med.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 24-07-03 11:03

"Carsten Vang" <starwalker@get2net.dk> writes:
> [...]
>når
>det printes. Hvordan retter jeg mon det?
Gerne lidt flere oplysninger:
Hvilke opløsning har billedet?
jpg-tif-eller...
Hvilken printer?
Printerindstillinger, der skal være valg "Normal" i udskriftkvalitet.
Hvis der er tale om tif-billder kan du vælge at få tif i fuld opløsning

--
Frank Løkkegaard
Et hus uden bøger er fattigt, også når skønne tæpper dækker dets gulve og

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 16-08-03 10:08

"lyngballe" <lyngballe.news@kandu.dk> writes:
>M.a.o. : Lad billedfil og quark-dokument blive i samme mappe!
>Det her er lidt skud i tågen; jeg håber alligevel det virker!

Det er fuldstændig korrekt!