Andet multimedie
bentjuul 3670
CMYK Farvehæfte
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-07-03 11:42

Hej til Alle..

Håber lidt at det er den rigtige NG

Er der nogen der ved hvor man kan skaffe et billigt CMYK farvehæfte..??

Mvh.

Carsten Pedersen

Fra : Ammitz

Dato : 23-07-03 13:11

"Carsten Pedersen" skrev d. 23-07-03 11:42 dette indlæg :

> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe et billigt CMYK
farvehæfte..??

Ja, det kan du bl.a. her:
http://www.tegnecenter.dk/index.asp
Hvis du mener den farvevifte som hedder: Pantone Process Color System
Guide

Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas²°°³

Dato : 23-07-03 13:52

"Carsten Pedersen" <carsten@REMOVETHISnudechicks.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe et billigt CMYK farvehæfte..??

Forlaget Grafisk Litteratur i København har tidligere lavet nogle CMYK
hæfter til en billig penge - jeg ved dog ikke om de laver dem stadigvæk.
Ellers er der jo http://www.jmt.dk/pantone.asp?section=cmyk men de er ikke
billige. Mener dette firma også forhandler en speciel mappe med CMYK farver.

--
MVH Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-07-03 13:55

Carsten Pedersen skrev:

> Er der nogen der ved hvor man kan skaffe et billigt CMYK
> farvehæfte..??

Hvad betegner du som billigt?
At købe brugte CMYK-farvehæfter og vifter, hvis det er det du tænker
på, er ikke altid det smarteste at gøre, for de falmer jo med tiden.

Du kan købe farvehæfter og vifter hos f.eks.:
<http://www.tegnecenter.dk> og <http://www.jmthomsen.dk/start.asp>.

Madsen.

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 23-07-03 22:31

Alt er jo relativt, men jeg er bare ikke interesseret i at bruge 1000.- kr.
på noget som jeg bruger 7-8 gange om året..
Kender godt de links i har sendt, men de er som sagt pissedyre..

Mvh.
Carsten Pedersen

Fra : Thomas²°°³

Dato : 24-07-03 07:47

> Kender godt de links i har sendt, men de er som sagt pissedyre..

Ikke i forhold til at trykke en tryksag om pga. forkert farve

Fra : Ammitz

Dato : 24-07-03 10:31

"Carsten Pedersen" skrev d. 23-07-03 22:31 dette indlæg :
> Alt er jo relativt, men jeg er bare ikke interesseret i at bruge
1000.- kr.
> på noget som jeg bruger 7-8 gange om året..
> Kender godt de links i har sendt, men de er som sagt pissedyre..

Hvis du har brug for det 7-8 gange årligt eller mere, - må det jo være
fordi du fungerer som en slags reklamebureau for kunder, som betaler dig
for at udføre et stk. arbejde, -
og ligesom, du betaler dyrt for hele tiden at have opgraderet dine
grafiske programmer, - må du betragte en farvevifterne, som hørende med
til det udstyr et bureau / grafisk servicevirksomhed nødvendigvis må
indeholde.
Så enten må du betragte dig som amatør og arbejde med de
forhåndenværende omkostningssmå midler, - eller du kan betragte dig som
professionel, og betaler pænt hvad det koster at tingene i orden.
Ammitz

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 24-07-03 11:19

Det var da utroligt...

Her kommer jeg og spørger pænt, om der er nogen der ved hvor jeg kan købe et
billigt hæfte..Altså jeg mener, hvorfor skal denne gruppe, altid udvikle sig
til et landsdækkende diskutionspanel, hvor det ikke er det relevante der
bliver besvaret..??

Hvis jeg ønsker nogen kommentarer, om hvorvidt jeg skal arbejde som
proffessionel eller som amatør, skal jeg nok selv bede om dem.
Endnu engang vil jeg gerne spørge (pænt) om der er nogen der ved hvor
ovenstående kan skaffes billigt.

Med venlig hilsen

Carsten Pedersen

Fra : Thomas²°°³

Dato : 24-07-03 12:44

> Endnu engang vil jeg gerne spørge (pænt) om der er nogen der ved hvor
> ovenstående kan skaffes billigt.

Havde de stadig hæfterne hos Grafisk Litteratur?

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 24-07-03 14:07

Hej Carsten

Er det en CMYK eller Pantone vifte du søger? Pantone vifterne er dyre. Nogle
trykfarve leverandører vælger af politiske årsager at sælge dem billigere.
Har på et tidspunkt selv købt en hos Torda Trykfarver 70 26 16 98 til en
fornuftig pris om de stadig sælger Pantonevifter vides ikke.

En anden løsning er at få fat på en "brugt" hos et trykkeri. Den brugte
fejler som oftest intet (med mindre den har ligget i solen).
Farveforskellene vil formentligt være større ved valg af papir end ved
forældelse af pantoneviften.

Mvh
Anders