Skærme
Fijala 3554
dual TFT
Fra : henrik norby

Dato : 23-07-03 10:06

hej!

jeg r pt den lykkelige ejer af en samsung 181T - som jeg har været godt
tilfreds med i et års tid efterhånden, og syntes absolut ikke den r sløv til
at opdatere, men 191T r måske ringere...??? har i hverfald ingen problemer
med at holde folk under pres i cs... *GG*

nå, men over vejer kraftigt at udvidde mit skærm areal til det dobbelte...

desværre r netop 181T black ikke længere tilgængelig i dk... :(

plus at det nok r smartere at have 2 skærme der har kørt lige mange timer...

så jeg har faktisk fundet en køber til min 181T - og regende så egenlig bare
med at købe

2x 191T - til min dual dvi grafikkort...

men så kun jeg til at kigge lidt på sony X82 - som jeg absolut syntes ligger
i den sprøde ende hvad angør den fysiske ramme, desværre har den bredere
kant hvilket jo ikke ligefrem r et plus når man skal køre dual...

men r der nogen der har nogen erfarringer med sony X82...

eller har et bud på en god tft dvi skærm der egner sig til dual...?

kind regards

henrik

Fra : Jacob Riis

Dato : 23-07-03 11:24

"henrik norby" <h.norby@image.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> [...]
>
> men r der nogen der har nogen erfarringer med sony X82...
>
> eller har et bud på en god tft dvi skærm der egner sig til dual...?

Sony X82 har fået ret gode anmeldelser på prad.de som er tysk hjemmeside
dedikeret til fladskærme. Du kan læse hvad brugerne synes om Sony X82 her
http://www.prad.de/board/board.php?boardid=68&sid= (forumsektion for 18"
Sony, her i blandt mange X 82'ere)

Du kan også finde mere om den hvis du bruger søgefunktionen på siden. Den
skærm du har er med på top 5 listen over de bedste 18" skærme som er lavet
af manden der står bag siden (han har haft mange skærme mellem hænderne og
skrevet _mange_ artikler)

--
Jacob

Fra : Christian Menck

Dato : 23-07-03 12:37

Kiggede lige på specifikationerne for X82. Se link herunder.
Der er angivet en svarhastighed på 20 ms "rise" og 30 ms "fall". Kan de tal
lægges sammen til en samlet responstid på 50 ms.
Og i så fald - er det ikke kriminelt langsomt i forhold til f.eks. Acer
AL732 med 16 ms.?

http://www.sony.dk/view.x?cat=1020430&prod=30969&loc=da_DK

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 23-07-03 13:15

Christian Menck wrote:

> Kiggede lige på specifikationerne for X82. Se link herunder.
> Der er angivet en svarhastighed på 20 ms "rise" og 30 ms "fall". Kan de tal
> lægges sammen til en samlet responstid på 50 ms ?

Se test af TFT-skærme hos X-bit labs :

http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/response-2.html

/klaus

Fra : Jacob Riis

Dato : 23-07-03 13:20

[snip]

"Christian Menck" <dio@rhk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lægges sammen til en samlet responstid på 50 ms.
> Og i så fald - er det ikke kriminelt langsomt i forhold til f.eks. Acer

Den benytter et 30 ms IPS panel, det er altså et kvaltetsprodukt vi her
snakker om. Her kan i se at den bruger et 30 ms panel
http://www.sony-cp.com/de/products/lcd/x_exceptional/x82/ds_x82_de.pdf Jeg
har ikke tid (skal på ferie om et par timer til at vise et link der
beviser at den har et IPS panel, men stol mig, den er god nok

--
Jacob (svar venligst i bunden af det du citerer)