Erfaringer søges vedr. GSX1100F
Fra : Kent Sørensen

Dato : 03-04-01 01:17

Jeg håber at have et godt tilbud på hånden ang. en Suzuki GSX1100F fra `89.

Maskinen har gået 38500km og er med 3X45-50 Givi tasker. Den ser godt ud og
er ellers pæn. Prisen er 68000kr.

Er der nogen der har erfaringer med denne maskine. Jeg mener fra min fjerne
hukommelse at kunne huske at der var noget med og nogle mekaniske problemer,
kan det bekræftes eller husker jeg forkert?

Alle kommentere og erfaringer modtages på oks@esenet.dk

Tak til alle der svarer.

Mvh.

Kent

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 01:46

Fra : Armand

Dato : 04-04-01 01:46

Per Pedersen <per_p@wanadoo.dk> skrev i en

> ..........og den har efterhånden kørt 240.000 km vel og mærke med den
> samme motor og uden at have været åbnet!!!

240.000 kilometre og han har aldrig stillet ventiler ??

--
Armand

Fra : N/A

Dato : 05-04-01 03:19

Fra : Armand

Dato : 05-04-01 03:19

> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9ae0ht$juv$6@news.cybercity.dk...

> Jo, lidt. Jeg har også repareret udstødningerne. De var brændt/tæret
op
> under motoren.

Jeg tænkte nærmere på det skråsikre udtryk "uden at have været åbnet",
hvorved det er svært at stille ventilerne

--
Armand.

Fra : Rolf Skovløkke

Dato : 05-04-01 23:38

Hej

Cyklen er ofte kendt for tre svagheder:
- forgaflen bliver svag i fjedrene
- udstødningsknaster bliver slidt for hurtigt
- dårlig konstruktion/defekt i generator

Det er korrekt, at min 1100 F nu har rundet over 240000 km, men som Armand
skriver, så har jeg åbnet for at stille ventiler.
Det skete ved 110000 km og derefter for hver ca. 40000 km svarende til sådan
godt og vel hvert andet år med mindre jeg kørte mere end 20000 pr sæson.
Har skiftet rotoren i generatoren, da den tillod sig at stå af (første gang
blev den loddet - det kostede ca. 150,- i div. stumper - anden gamg kostede
det rotor og et leje eller ca. 2200,- kr. i stedet for en komplet generator.
Forgaflen blev skiftet til en nyere model p.g.a. en skade i 1992, men har nu
døje med et gaffelben, som er slidt.
Udstødningsknasten er ikke skiftet - den så pæn ud da jeg stillede ventiler
i 1999.
Herudover bør bagstøddæmperen være skiftet da den originale ikke duer efter
30000 km; har nu kørt ca. 200000 km med en öhlins, men den er lidt blød i
fjederen efterhånden når der er 2 pers. og oppakning.
Prisen vil jeg ikke kommentere - det afhænger af standt, evt. rep. efter
skader m.v. og på den anden side: hvad kan du ellers få for under 70000,-
som kan slæbe sig selv og som har mange kilometer i sig og som kan køre på
oktan 88 i Polen uden problemer, kam bremse fornuftigt og har en
benzinøkonomi, som er i området omkring en 600 Bandit - uden at forklejne
denne.
Den er tung for nogle, letkørt for andre og har - som andre har nævnt - over
10 år på bagen, men ellers er den god og slidstærk - i al fald efter min
mening.
Dog er det klart at nyere modeller kan slå den på mange områder, men det gør
deres priser også.

mvh
Rolf Skovløkke

Fra : Steen Schmidt

Dato : 05-04-01 23:55

> Den er tung for nogle, letkørt for andre

Og du går vist ind under betegnelsen "andre"! Jeg *har* set Rolf på slap
line til Bronzekursus

Mvh
Steen

Fra : Armand

Dato : 06-04-01 11:31

Steen Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en

> Og du går vist ind under betegnelsen "andre"! Jeg *har* set Rolf på
> slap line til Bronzekursus

Samme situation lægger også vægt i hans udtalelser om bremserne, selvom
de ikke er de nyeste six-pot's !

--
Armand.

Fra : Albert

Dato : 04-04-01 22:59

odt tilbud på hånden ang. en Suzuki GSX1100F fra `89.

> Maskinen har gået 38500km og er med 3X45-50 Givi tasker. Den ser godt ud
og
> er ellers pæn. Prisen er 68000kr.

Bare lige min sædvanlige skepsis :
En 12 år gammel maskine der ikke har kørt 40.000km endnu - dvs. 3.200km
per
år i snit ?!?!?!?!?

Personligt kører jeg en HEL del mere !!

Tjek lige fodhvilere for slid på gummi mv

mvh Albert (der sidste år kørte 20.500 km)

Fra : origo@earthling.net

Dato : 04-04-01 22:59

"Albert" <toma@email.dk> wrote in message

> En 12 år gammel maskine der ikke har kørt 40.000km endnu - dvs. 3.200km
> per
> år i snit ?!?!?!?!?

Sådan er det alltid. Det er nesten umulig å finne en maskine med mere enn
50.000km bak seg, uansett hvor gamle de er.

JS

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 16:42

<origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9ag5f8$h1m$1@sunsite.dk...

> Sådan er det alltid. Det er nesten umulig å finne en maskine med mere enn
> 50.000km bak seg, uansett hvor gamle de er.

Prilla haves med 51.000 på uret ... 2½ år gammel!

--
_
|_|