Hvepse...
Fra : Pernille

Dato : 23-07-03 07:57

Hej NG.

Er der en der har et godt råd til hvordan man fjerner et hvepsebo i en hæk.
Det er ca. på str. med en lille vandmelon. De er absolut ikke meget for at
vi roder i nærheden men hækken skal jo klippes. Den ser lidt spøjs ud i
øjeblikket da vi var nødt til at klippe "uden om".

VH

Pernille

Fra : Brian Skaarup

Dato : 23-07-03 08:06

On Wed, 23 Jul 2003 08:56:46 +0200, "Pernille" <pernilleyde@mail.dk>
wrote:

>Er der en der har et godt råd til hvordan man fjerner et hvepsebo i en hæk.
>Det er ca. på str. med en lille vandmelon.
Jeg har med stor success brugt dette flere gange:
http://www.trinol.dk/showpage.asp?ID=48
"Hvepseboer behandles ved mørkets frembrud, når hvepsene er søgt hjem
til boet. Der sprøjtes nogle få gange op i boet og derefter omkring
det. "

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-07-03 09:20

> [...]
> vi roder i nærheden men hækken skal jo klippes. Den ser lidt spøjs ud i
> øjeblikket da vi var nødt til at klippe "uden om".

Spul det væk med vandslangen. Det har jeg gjort to gange i år, et hos min
mor og et hos mig selv.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : H.Kragelund

Dato : 23-07-03 16:01

Tag en klud væddet i benzin og placer den ved ingangen til boet! Så går der
max. to dage, så er de rejst.

mvh
henrik

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 23-07-03 23:54

H.Kragelund <xhek@direkte.org> skrev i en

> Tag en klud væddet i benzin og placer den ved ingangen til boet! Så går
der
> max. to dage, så er de rejst.
>
> mvh
> henrik

Nej, de dør omgående blot de kommer i nærheden af dampene. Men det er da
mere nærliggende at sætte ild til kluden....

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Pernille

Dato : 24-07-03 13:12

Under normale omstændigheder ville en tændstik og en klud kunne gøre det.
Der er bare det problem at boet sidder inde midt i hækken og jeg tror at
både hæk og bo futter af hvis vi bruger en tændstik.

Mange tak for de gode råd.

Pernille

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-07-03 23:00

Så gå på nataktion: en ordentlig gang fluespray op i hullet, og så væk!
Handsker vil nok være at foretrække, så man ikke stopper i panik over at der
kommer hvepse ud.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen