/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Briggs & Stratton - karburator justering ?
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 22-07-03 23:15

Jeg har en "gammel" B&S 281707 på en simplity 4212 havetraktor som jeg
gerne vil have hjælpe til justering af karburatoren på.

Udover en "tomgangs-stop skrue" er der en i i bunden af svømmerhuset og
en ved gasspjældet. En der kan give en hurtig introduktion til hvad for
de gør og gerne hvad "fabriksindstillingerne" er ?

Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?

/A

PS Krydspostet i d.f.m og d.f.h&h med fut h&h
PPS Karburatorrens er ikke til at opdrive ...



 
 
Jarl Olsen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Jarl Olsen


Dato : 23-07-03 00:39

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message news:bfkdd8$aqa$1@sunsite.dk...
> Jeg har en "gammel" B&S 281707 på en simplity 4212 havetraktor som jeg
> gerne vil have hjælpe til justering af karburatoren på.
>
> Udover en "tomgangs-stop skrue" er der en i i bunden af svømmerhuset og
> en ved gasspjældet. En der kan give en hurtig introduktion til hvad for
> de gør og gerne hvad "fabriksindstillingerne" er ?
>
> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?

Hej.
Jeg har før set på den slags karburatorer, at den skrue der sidder i bunden
kan være en indstillelig dyse. Når du piller skruen ud og kigger på den og
den er spids, så er det en indstillig strålespids. Den skal du så bruge til
at justere din karb.
Mvh
Jarl
--
Maico 250 B 1960
Dnepr K-750 1966 sidevogn med to stk B&S motorer. Sideventilet boxer.
Honda CB 550 F 1979
www.pcman.dk




Anders Majland \(Rep~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-07-03 08:53

>> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
>> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?
>
> Hej.
> Jeg har før set på den slags karburatorer, at den skrue der sidder i
> bunden kan være en indstillelig dyse. Når du piller skruen ud og
> kigger på den og den er spids, så er det en indstillig strålespids.
> Den skal du så bruge til at justere din karb.

Yep der er spids.

I hvilken rækkefølge justere man så ? Den i bunden har vel effekt hele
tiden, mens blandeskruen ved tomgang kun har indflydelse for tomgangen.
Så derfor skal den i bunden vel bare justeres ind til motoren går bedst
(evt lidt federe er det så længere ind ?) og derefter kan man så justere
på den anden ?

/A



Fam. Olsen (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 23-07-03 11:57


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bflf03$rda$1@sunsite.dk...

> I hvilken rækkefølge justere man så ? Den i bunden har vel effekt hele
> tiden, mens blandeskruen ved tomgang kun har indflydelse for tomgangen.
> Så derfor skal den i bunden vel bare justeres ind til motoren går bedst
> (evt lidt federe er det så længere ind ?) og derefter kan man så justere
> på den anden ?


På jobbet (hæren) har vi nogle Briggs&stratton der trækker en lille
generator. De har også denne justerskrue i svømmerhuset. Når de går dårligt
skruer vi altid skruen i bund og 1 1/2 omg. ud igen, som grundjustering og
så finjusterer vi lidt derfra. Desværre kan jeg ikke huske hvad de andre
skruer er til. Jeg mener også kun der er den som sidder på gasspjældet. Men
det behøves jo heller ikke være den samme karburator vi taler om. Dog vil
jeg mene at du alligevel kan regne med grundjusteringen.


MVH Niels



Lars Schmidt (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Schmidt


Dato : 23-07-03 11:45

Jeg har de samme skruer/strålespids på min Tecumseh. Men hvor skal man
begynde, når karburatoren skal jursteres??? Skal den skrues helt ind eller
ud - eller hvad?

Lars

"Jarl Olsen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
news:BWjTa.231$6O2.218@news.get2net.dk...
> "Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
> <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote in message
news:bfkdd8$aqa$1@sunsite.dk...
> > Jeg har en "gammel" B&S 281707 på en simplity 4212 havetraktor som jeg
> > gerne vil have hjælpe til justering af karburatoren på.
> >
> > Udover en "tomgangs-stop skrue" er der en i i bunden af svømmerhuset og
> > en ved gasspjældet. En der kan give en hurtig introduktion til hvad for
> > de gør og gerne hvad "fabriksindstillingerne" er ?
> >
> > Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> > tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?
>
> Hej.
> Jeg har før set på den slags karburatorer, at den skrue der sidder i
bunden
> kan være en indstillelig dyse. Når du piller skruen ud og kigger på den og
> den er spids, så er det en indstillig strålespids. Den skal du så bruge
til
> at justere din karb.
> Mvh
> Jarl
> --
> Maico 250 B 1960
> Dnepr K-750 1966 sidevogn med to stk B&S motorer. Sideventilet boxer.
> Honda CB 550 F 1979
> www.pcman.dk
>
>
>



phk (23-07-2003)
Kommentar
Fra : phk


Dato : 23-07-03 07:52


"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bfkdd8$aqa$1@sunsite.dk...

> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?

Til regelmæssig tømning af svømmerhus for benzin - og vand?


--
Per, Esbjerg



stig54 (23-07-2003)
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 23-07-03 13:02

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for" skrev d. 22-07-03
23:15 dette indlæg :
> Jeg har en "gammel" B&S 281707 på en simplity 4212 havetraktor som jeg
> gerne vil have hjælpe til justering af karburatoren på.
>
> Udover en "tomgangs-stop skrue" er der en i i bunden af svømmerhuset
og
> en ved gasspjældet. En der kan give en hurtig introduktion til hvad
for
> de gør og gerne hvad "fabriksindstillingerne" er ?
>
> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?
>
> /A
>
> PS Krydspostet i d.f.m og d.f.h&h med fut h&h
> PPS Karburatorrens er ikke til at opdrive ...

Hvis der er to strålespidser altså justerbare dyser skal du begynde med
varm motor og godt med gas. Når du skruer ind giver du magrere blanding
og den bygynder at gå hurtigere men mister trækkraft, når du skruer ud
får den mere luft og går til sidst istå.
Når du har styr på det kan du justere tomgangen.

Man kan ikke begynde med en strålespids helt inde eller ude så vil den
ikke starte.

>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Anders Majland \(Rep~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-07-03 18:28

> Hvis der er to strålespidser altså justerbare dyser skal du begynde
med
> varm motor og godt med gas. Når du skruer ind giver du magrere
blanding
> og den bygynder at gå hurtigere men mister trækkraft, når du skruer ud
> får den mere luft og går til sidst istå.
> Når du har styr på det kan du justere tomgangen.


Takker (også til jer andre) - det var også det jeg nåede frem til inden
jeg læste dit indlæg.
Jeg endte med 1,75 omgang ud på dysen i svømmerhuset. og tomgangen også
~2 ud....

Men er der ikke lidt modstrid i dit udsagn "skruer ind giver magere
blanding - ud mere luft".Er mere luft ikke lig magere blanding ?

Så skær det venligst ud i pap for mig Skrue ind giver magere
blanding ?

/A




stig54 (23-07-2003)
Kommentar
Fra : stig54


Dato : 23-07-03 20:55

"Anders Majland \(Replace DOT with . in address for" skrev d. 23-07-03
18:28 dette indlæg :
> > Hvis der er to strålespidser altså justerbare dyser skal du begynde
> med
> > varm motor og godt med gas. Når du skruer ind giver du magrere
> blanding
> > og den bygynder at gå hurtigere men mister trækkraft, når du skruer
ud
> > får den mere luft og går til sidst istå.
> > Når du har styr på det kan du justere tomgangen.
>
>
> Takker (også til jer andre) - det var også det jeg nåede frem til
inden
> jeg læste dit indlæg.
> Jeg endte med 1,75 omgang ud på dysen i svømmerhuset. og tomgangen
også
> ~2 ud....
>
> Men er der ikke lidt modstrid i dit udsagn "skruer ind giver magere
> blanding - ud mere luft".Er mere luft ikke lig magere blanding ?
>
> Så skær det venligst ud i pap for mig Skrue ind giver magere
> blanding ?
>
> /A

Magrere er lig mindre benzin.
Fed er lig mere benzin
>
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Anders Majland \(Rep~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 23-07-03 21:59

> > > og den bygynder at gå hurtigere men mister trækkraft, når du
skruer
> > > ud får den mere luft og går til sidst istå.

> > Så skær det venligst ud i pap for mig Skrue ind giver magere
> > blanding ?

> Magrere er lig mindre benzin.
> Fed er lig mere benzin

Ok så i dit forrige indlæg var det bare en slåfejl at du skrev luft og
ikke benzin.

Mere luft (som i fjernet luftfilter eller udstødning) giver jo også en
magrere blanding.

/A



Thomas Nørgaard (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Thomas Nørgaard


Dato : 23-07-03 23:57

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)"
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bfkdd8$aqa$1@sunsite.dk...
> Jeg har en "gammel" B&S 281707 på en simplity 4212 havetraktor som jeg
> gerne vil have hjælpe til justering af karburatoren på.
>
> Udover en "tomgangs-stop skrue" er der en i i bunden af svømmerhuset og
> en ved gasspjældet. En der kan give en hurtig introduktion til hvad for
> de gør og gerne hvad "fabriksindstillingerne" er ?
>
> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?
>
> /A
>
> PS Krydspostet i d.f.m og d.f.h&h med fut h&h
> PPS Karburatorrens er ikke til at opdrive ...
>
>

Har du kigget på: http://www.briggsandstratton.com/ ?

Mvh
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________



Anders Majland \(Rep~ (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 24-07-03 09:23

> Har du kigget på: http://www.briggsandstratton.com/ ?

Yep - men har ikke kunnet finde noget om karb. justering af min model -
ellers en god side hvor jeg bla. kunne finde "eksplotionstegninger"

Deres instruktioner ender tit i : henvend dem til nærmeste autoriserede
.....

/A




Anders Majland \(Rep~ (25-07-2003)
Kommentar
Fra : Anders Majland \(Rep~


Dato : 25-07-03 19:28

>> Har du kigget på: http://www.briggsandstratton.com/ ?
....
> Deres instruktioner ender tit i : henvend dem til nærmeste
> autoriserede ....

Til gengæld kom der idag svar på min "formular" forespørgsel:"Carburetor
adjustments are generally as follows: The high-speed (or needle
valve)-if equipped- should be turned 1-1/2 turns open from the seat; the
idle valve should be turned 1-1/4 turns open from the seat. "

Så der er et udgangspunkt for næste gang ...

Mvh
Anders Majland



Henning Lund (12-10-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 12-10-03 15:48

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) skrev:

> Jeg antager at den ved gasspkældet kan justere på blandingen ved
> tomgang - men hvad laver den under svømmerhuset ?

Hu ha det er selve hoveddysen som der er justerbar, den sørger for at
motoren får den mængde benzin den skal have for at arbejde,
grundindstillinger er : Skru dysen i bund med fingrene og ca 2½ omgang
ud, derefter kan du ved fuld gas justere den ud/ind for pæneste
motorgang.

--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177513
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408599
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste