Honda-Pigen hjemmeside.
Fra : Brian

Dato : 22-07-03 23:02

Jeg er ved at få designet og konstrueret et website til Honda-Piger.
Men, da jeg ikke ved hvilke modeller der er, er det lidt svært at planlægge
strukturen.
Min ide er primært, at lave noget for gamle Honda-Piger som min. Altså den
famøse 550'er. Men er da frisk på at lave mulighed for tilslutning af
400'ere og 500'ere evt. 750' ere. Findes de i andre former de der Four's ?
Jeg kunne også godt lige tænke mig et par kommentare ang. interessen for
sådan en side. Ved der fandtes en der hed http://www.hondacbinfo.subnet.dk,
men den virker som vinden blæser. (Grundet SOL.dk vist nok).
Ideer til indhold modtages også gerne. Men indtil nu ser det ud som følger:
1. Startside - Som fortæller lidt om site-indhold.

2. En teknisk-hjælp side - Hvor man kan finde tip og trix listet og evt. med
søge funktion.

3. En teknisk spørgeside/forum - Hvor man kan bede om hjælp. (Indhold herfra
vil senere kunne bruges i teknisk-hjælp siden).

4. Et Billedegalleri - Hvor der er mulighed for at brugere af sitet, kan
uploade billeder af dem og deres maskine.

5. Ture/ møder rundt i landet. (CB Fours)

6. Køb og salg.

Brian og Honda-Pigen.

(Som ønsker MANGE flere timer i døgnet!)

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 22-07-03 23:28

Brian wrote:
> [...]

Hej brian der var osse en 350er
Du kan læse lidt her hvis du har lyst :
http://www.hondaitalia.com/moto/uff_stampa/storia/CB_story/Cb_four.html
det omhandler cb750ens historie,men der står osse om de andre Four
modeller
Ellers er der den her hjemmeside,hvor der er et meget godt forum på
engelsk hvor man får meget god hjælp:
http:// www.sohc4.net
Det er en verdensomspændende klub, og der er altid nogen der ved
noget om de gamle cykler i deres forum.
Ellers er der jo mange udlanske hjemmesider der omhandler four
modellerne, men her i DK er der nok kun cbinfo,som du selv skriver
er lidt tvivlsom pga udbyderen,og så lige http://www.boldor.dk
som nok mere er om dohc modellerne, selvom det er en klub for alle hondaer.

--
Mvh Claus
(der synes det er en meget god ide med en god info side)

Fra : p.jarnbak

Dato : 22-07-03 16:03

"Claus Ruglund Jakobsen" <claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcdasl.dk> wrote
in message news:3f1dba94$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.hondaitalia.com/moto/uff_stampa/storia/CB_story/Cb_four.html
> det omhandler cb750ens historie,men der står osse om de andre Four

Og en cb650, så remsen er cb350/400 ,cb500/550/650 og cb750 k0-k7 +f1-f2.
Så en cb350 deler basis motor med en cb400 og en cb500 deler med cb550 og
cb650.
Hej Palle.

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 00:11

p.jarnbak <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en

> Og en cb650,

Shit, ja. Den havde jeg forglemt

> så remsen er cb350/400 ,cb500/550/650 og cb750 k0-k7 +f1-f2.

750'erne er så forskellige af konstruktion, at man ligesåvel kan fortsætte
med de 16-ventilede á 750KZ og frem, hvis man vælger at medtage dém i rækken
:-/

> Så en cb350 deler basis motor med en cb400 og en cb500 deler med cb550 >
og cb650.

Uden at have fået bekræftiget det andetsteds fra, så har jeg ladet mig
fortælle at i starten var 350'eren og 500'eren, og sidenhen gjordes 400 hhv.
550 v.h.a.
samme/fælles upgrade-detaljer. Derved bliver det 350 hhv. 500 og 400 hhhv.
550 der hænger sammen som modeller!

650'eren kom sent og var en model der var desperat udviklet fra 550'eren,
for at skulle holde på kunderne indtil man fik udviklet en reel konkurrent
til Z650, som solgte forrygende i slutningen af 70'erne!

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 23-07-03 18:35

> 750'erne er så forskellige af konstruktion, at man ligesåvel kan fortsætte
> med de 16-ventilede á 750KZ og frem, hvis man vælger at medtage dém i
rækken

Ah, på gamle cb750 var der kun lidt knaster og ventilstørelse til forskel og
sohc.
Den 16 ventilede var en dohc og pasede ikke dele med de gamle og havde
heller
ikke tørsump smøring.Sjovt nok kørte cb750/900 dohc modelen ikke lang tid
honda stoppede produktionen i 1982 og stoppede cb1100 i 1983 selv om
der blev solgt mange gamle modeler flere år efter i danmark De blev så
afløst af
vf 750/1000/1100 men de var jo heller ikke så gode.Det var først da de
lavede
vfr 750 at de havde en vinder og det var vel i 1986.

> [...]
> 550 v.h.a.
> samme/fælles upgrade-detaljer. Derved bliver det 350 hhv. 500 og 400 hhhv.

Nej,det jeg skrev var at en cb400 er en cb350 dog med 6 gear og lidt større
boring og
en cb550 er en cb500 med større boring og så er der lige cb650 der også fik
lidt større
slaglængde(plus større køleriber) men passer mange dele med cb500/550
motoren

> 650'eren kom sent og var en model der var desperat udviklet fra 550'eren,
> for at skulle holde på kunderne indtil man fik udviklet en reel konkurrent
> til Z650, som solgte forrygende i slutningen af 70'erne!

Jep, temmelig desparat må man sige og jeg ved ikke vilken model det blev
de fik lavet, hvis de fik lavet en ,kan du svare på det?
Hej Palle

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 15:49

> Ah, på gamle cb750 var der kun lidt knaster og ventilstørelse til forskel
og
> sohc.

Jup!
Model-størrelsen iblandt - Men ikke til forskel for CB350-650, der alle er
af
samme konstruktion!

> Den 16 ventilede var en dohc og pasede ikke dele med de gamle og havde
> heller ikke tørsump smøring.

Og dét var mit argument: De 16-ventilede er lige så forskellige fra CB750,
som CB750 er fra CB350-650!

> [...]
> afløst af vf 750/1000/1100 men de var jo heller ikke så gode.Det var
> først da de lavede vfr 750 at de havde en vinder og det var vel i 1986.

Og inden da havde man konstrueret CBX750 til at falde af på hvis
VF/VFR-linien skulle glippe helt!

> Jep, temmelig desparat må man sige og jeg ved ikke hvilken model det blev
> de fik lavet, hvis de fik lavet en ,kan du svare på det?

Ingen!
De 16-ventilede 750'ere (á GSX og CB) tog opmærksomheden fra 650'erne
hvorved Honda reddede frisag

--
Armand

Fra : Armand

Dato : 23-07-03 15:36

Claus Ruglund Jakobsen <claus_ruglund*nospam*@jakobsen.tdcdasl.dk> skrev i
en news:3f1dba94$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Hej brian der var osse en 350er

Jup!
350Four/500Four hhv. 400Supersport/550Supersport/550K3!

750'erne har konstruktionsmæssigt intet med ovennævnte at gøre, og har en
længere historie (á modelvarianter) end de mindre, hvorfor der ikke er noget
fordækt i at holde sig fra dem!

--
Armand.

Fra : Martin Ley-Frantsen

Dato : 22-07-03 23:33

Hej Brian

Hvis nu den side skal holde 100% så vil jeg da anbefale dig at købe domænet
honda-pigen på http://www.b-one.net/ jeg kiggede lige og domænet er ledigt
det koster godt nok 9 kr. om måneden og 90 kr. i oprettelse men så for du
også mange mulighedder bl.a. en email der kan hedde brian@honda-pigen.dk...
jeg har selv købt et domæne hos b-one og det er jeg fuldt ud tilfres med...
og så er man da fri for det der subnet.dk til sidst.....

Krydser fingrer for projektet

Martin Ley

Under resturering MZ'er 150 ES 66
(den er ikke køn !! men den er fyldt med nostalagi : )

Fra : Brian

Dato : 22-07-03 23:41

"Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
med...
> og så er man da fri for det der subnet.dk til sidst.....

Takker.
Dog ville jeg selv kører det:
Både web og webmail, da jeg har mere forstand på det end jeg øjensynligt har
på Hondaer ;)

O.. jeg har Haarh.net domainet som den ville komme ind under:
www.honda.haarh.net (virker ikke endnu)
eller
www.honda-pigen.haarh.net (Virker heller ikke)
eller
www.haarh.net/honda (Virker heller ikke)
Men.. prøver mig frem, og i skal nok få høre.

Brian og Honda-Pigen.
(Som mener der er for mange ensomme Honda-Piger derude, og de skal nu have
et samlested!)

Fra : Armand

Dato : 23-07-03 16:27

Brian <Brian@haarh.net> skrev i en

> "Martin Ley-Frantsen" <mumle1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> O.. jeg har Haarh.net domainet som den ville komme ind under:
> [...]

Dét er jo en helt anden sag end Hondapigen - Se: [ Link ]
Så dé er nok ikke lige de bedst valgte i den forbindelse

Forøvrigt finder jeg(!) "Honda-pigen" for uigennemskueligt til et domain der
skal dække CB Fours :-/

--
Armand.

Fra : Megas

Dato : 23-07-03 02:47

Så mangler vi lige alle de forargede kommentarer om snæversynede
mærke-mc´ister (Se tråden "Harley forum" længere nede..)

Held & lykke med projektet Brian Jeg tror stadig jeg har et par
billeder af min første mc, en 400four, så hvis du mangler billeder siger du
bare til..?

--
Megas
Medlem, formand & stifter af interessegruppen:

Fra : Brian

Dato : 23-07-03 07:44

> Så mangler vi lige alle de forargede kommentarer om snæversynede
> mærke-mc´ister (Se tråden "Harley forum" længere nede..)

*G* - Ja, jeg har også tænkt det samme.....

> Held & lykke med projektet Brian Jeg tror stadig jeg har et par
> billeder af min første mc, en 400four, så hvis du mangler billeder siger
du
> bare til..?

TIL!

> Megas
> Medlem, formand & stifter af interessegruppen:
> "Dybsorte Kawa ZX12R, 2003 & nyere, med turbo, lattergas, alkohol./vand
> inj."

BRian

Fra : Megas

Dato : 23-07-03 15:28

> TIL!

*snip*

> BRian

Ok, der skulle ligge en mail til dig, håber de kan bruges :)

Megas

Fra : Buck

Dato : 30-07-03 09:01

Go ide Brian. Jeg håber det kommer til at gå bedre end den på subnet...

Du ka lige få et billede af min Honda-Kælling her:
http://www.siskytte.dk/cb550f1.jpg
Det er godt nok fra før jeg fik motoren malet sort og fik sat styrkåbe på...

Og så lige et teknisk tip til dem der overvejer at købe en CB550 for at
renovere den: DONT DO IT !!!
--
/Buck
CB 550 F1 '75

Fra : Brian

Dato : 30-07-03 14:10

> [...]
på...

> Og så lige et teknisk tip til dem der overvejer at købe en CB550 for at

Jeg har lige mailet med Layouteren: Der skulle komme noget i stand i løbet
af August. Så jeg har god tid til at få sat min webserver op. (Nåede det
ikke i nat)

Og med hensyn til dit tip, er jeg ikke helt enig. Det koster bare MEGET tid.
Men, Honda-Pigen og jeg har lige været på en 45 minutter lang tur til
Tåsinge, og når jeg nu hører hende spinde henover de sydfynske alper, og VED
at jeg selv lavet det(Med TONSVIS af hjælp fra bla. denne NG) så er jeg
sikker på at det er en større fornøjelse end blot at trille ud over
fortovskanten på en fabriksny "[INDSÆT SELV]" maskine.
Men.. hvad ved jeg. Honda-Pigen er min første. Og jeg er glad for hende :)

Brian og Honda-Pigen.
(Som dog var noget varm da vi kom hjem)