Hvordan justeres dørpumper? (go'e gamle CF~
Fra : news.tele.dk

Dato : 22-07-03 22:27

Hej,

vi har en tudsegammel "CF Petersen"-dørpumpe, der enten blot har tabt pusten
eller er kaput, men hvordan afgør man det? Det skal lige siges, at der
hænger et
'gardin' af (relativt klar) olie, på undersiden af dingenoten :-?.

Hvis den ikke nødvendigvis er stået af vil jeg gerne vide, hvordan f* man
justerer
(diagnosticerer) sådan en svend. Har du en 'opskrift' eller et link til en
sådan, så
smid et par linier her i gruppen.

mvh
Per
- Pga dårlige (spam-)erfaringer er afsenderadressen på denne meddelelse
ugyldig -

Fra : Philip Oest Møller

Dato : 23-07-03 09:52

> [...]
> hænger et
> 'gardin' af (relativt klar) olie, på undersiden af dingenoten :-?.

Den skal desværre til de evige dørpumpe marker, det er hydraulisk olie der
render ud af den.

> [...]
> justerer
> (diagnosticerer) sådan en svend. Har du en 'opskrift' eller et link til en

Der er vist flere modeller, men den jeg kender til, har et konstant tryk og
så en mekanisk justerings mulighed, i form af en split der kan flyttes
afhængig af hvor tung døren er.

Med træ hilsen

Philip Oest Møller

"Man skal kun bekymre sig om nøjagtigheder,

Unøjagtighederne kommer af sig selv"

Fra : Per

Dato : 23-07-03 18:12

"Philip Oest Møller" <Philip2022@hotmail.com> wrote in message
> pusten
>
> Den skal desværre til de evige dørpumpe marker, det er hydraulisk olie der
> render ud af den.

-snip-
*G*
Tak for hjælpen!