Valg af Radeon 9700 eller Radeon 9700 PRO
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 22-07-03 22:20

Hvad er forskellen på de to kort? Gerne en lidt detaljeret forklaring, da
jeg ikke aner det store om grafikkort.

Hvad er mindste kravet til pc'ens cpu? Det vil jo ikke være en god løsning
at proppe et sådant kort i en gammel 486'er da den nok ikke kan levere data
hurtigt nok til at kortet bliver udnyttet fuldt ud?

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-07-03 03:08

"Christian M. Nielsen" <look_for_it@my.webpage> skrev i en meddelelse
> Hvad er forskellen på de to kort? Gerne en lidt detaljeret forklaring, da
> jeg ikke aner det store om grafikkort.

Forskellen er hastighed og intet andet.
Pro kortet kører ved en højere hastighed på både ram og gpu end non-pro
kortet.
Pro kortet er også normalt forsynet med bedre ram chips der kan klare den
højere hastighed.

Om det så er de ekstra penge værd er op til dig.
Da jeg købte mit 9700 vurderede jeg at det ikke var pengene værd.

> [...]
data
> hurtigt nok til at kortet bliver udnyttet fuldt ud?

Kan da sige at det vidst nok ikke blev udnyttet fuldt ud på min 900 Mhz
T-Bird.
Men der er no problemos på min 2 Ghz Thoroughbred.
Tror nu heller ikke du kan finde en 486'er med en 8x AGP port LOL

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 23-07-03 19:47

"Martin Johansson" <martin.johansson[REMOVE]@12move.dk> wrote in message

> [...]
> kortet.
> Pro kortet er også normalt forsynet med bedre ram chips der kan klare den

Ca. hvor meget hurtigere er det?

> Om det så er de ekstra penge værd er op til dig.
> Da jeg købte mit 9700 vurderede jeg at det ikke var pengene værd.

Jeg har set på et fra Hercules, og der er forskellen 500. Alt efter hvor
meget forskel der er på hastigheden, vil jeg vurdere det derud fra.

Fra : Martin Johansson

Dato : 23-07-03 20:28

> [...]
>
> Jeg har set på et fra Hercules, og der er forskellen 500. Alt efter hvor
> meget forskel der er på hastigheden, vil jeg vurdere det derud fra.

Forskellen i pris er blevet mindre, da jeg købte var forskellen lidt over
1000 kr.
Det var hastigheden ikke værd.

Jeg har lige kigget hos Sapphire
9700: 275/270 GPU/RAM
9700 PRO: 325/310 GPU/RAM

Det skal så siges at man på et non-pro kan mindske hullet ved OC.
Men man kan være uheldig at der ikke kan OC'es meget.
Pro udgaven kører som udgangspkt. hurtigere og den kan OC'es højere.

Fra : Henrichsen

Dato : 03-08-03 00:03

500... Bananer???

"Christian M. Nielsen" <look_for_it@my.webpage> wrote