Power Comander IIIusb..... Gør det selv?
Fra : Ninja Rider

Dato : 22-07-03 22:05

Hejsa

Jeg har fundet et rigtigt billigt sted i USA, der sælger Power Comander
IIIusb til $259,- (vel omkring 1800,- men så kommer der jo fragt, og
moms/skat oven i.)

Der medfølger monterings vejledninger mm. til den, og er meget nem at
montere. Men kan jeg selv bare programere den? Jeg ved godt at det ville
være det bedste at få det tjecket på rullefeldt, men nu er der jo så
mange andre der har lavet programer til den, som virker som de skal.
Så ville jeg bare selv lige smide programet over i PC'en og så lige
betale de 3-400,- for en kontrol rulning.

Er det ikke sådan det skal gøres?

Jeg overvejer det kraftigt i stedet for at skulle betale en 5-6.000,-
for at få en forhandler til det.

Mvh Emil
P.s. Jeg har stor erfaring med computere, og lign, så montering og
programering er indtet problem!
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-07-03 22:40

Hejsa

Ninja Rider wrote:
> Jeg overvejer det kraftigt i stedet for at skulle betale en 5-6.000,-
> for at få en forhandler til det.

Nu svare jeg endnu en gang for mig selv. (Jeg søger løs hele tiden på
nettet)
http://www.mcnews.com.au/Testing/Kawasaki/ZX6R/2003/R6_Z636_P.gif
Der er monteret en Akrapovic's potte på ZX-6R'en, uden Power comander!
Det ser da ikke ud til at der er problemer med det.
Dermed venter jeg nu lidt med at indvistere i en PCIII til frø'en!

Mvh Emil

Fra : Bjørn S

Dato : 23-07-03 10:01

"Ninja Rider" skrev
> Hejsa
>
> Jeg har fundet et rigtigt billigt sted i USA, der sælger Power Comander
> IIIusb til $259,- (vel omkring 1800,- men så kommer der jo fragt, og
> moms/skat oven i.)

Har du en adresse du vil dele med os andre ? - (mig !)
Forudsat tolden ligger på 6 %, fragten på (anslået 8 $ - forudsat de bruger
det almindelige postvæsen, og ikke UPS ! ) , 25 % mva på det hele, så havner
jeg i ca. 2400 dk.kr , så ja, det er da penge at spare ved selv at importere
den.
Jeg så MC-Huset i Malmø tog 1000 SEK ekstra hvis man ikke køber PC hos dem,
men kun vil ha den indstillet... ergo, de har en pæn avance på den.

> [...]
> Så ville jeg bare selv lige smide programet over i PC'en og så lige
> betale de 3-400,- for en kontrol rulning.

Kig på www.mc-hospitalet.dk - der står lidt om processen. - jeg vil lige
sige at der nok er, og kommer yderligere meget skrig og lidt uld....
Tilbagemeldinger her og på DMCN vil sikkert blive modtaget med kyshånd
*Da jeg selv vurderer en PC har jeg kigget lidt på forskællige muligheter.
Selv om du kan få et map som passer nogenlunde med kombinationen luftfilter
og udstødning ville jeg ikke tage det for god vare førhen jeg fik den
rullet/ kontrolmålt / og finjustert af en expert med den rigtige indsigt og
måleudstyr til det.De map er vel mest ment som et udgangspunkt for justering
?
En E.F.I. i sig selv giver utallige muligheder, sammen med en PC enda flere,
det ville da være synd at ofre så mange penge uden at få det fulde udbytte
af den ?
Man kan jo hurtig tage en backup af de prof-indstillede verdier, og selv
lege/fintune videre med den, går det helt galt har man så en backup at
genindlæse.

*Jeg har selv buldrepotter til min Duc, som i følge forhandleren skulle være
indstillet til disse, fakta er at den kører bedre med de orginale potter
så indtil videre lader jeg disse stå på indtil jeg finder ud af hvad jeg
gør, og der er kommet lidt mere højvand på kontoen. + for mig er at man jo
kunne ha stdr.potter og orginalt program til langtur/banedager m.m. - og PC
/ bulder til det sjove.

--
/Bjørn

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 22:07

Hejsa

Bjørn S wrote:

> [...]
> jeg i ca. 2400 dk.kr , så ja, det er da penge at spare ved selv at importere

Ja, undskyld at jeg ik nævnede adressen, men der er ikke så mange andre
der er interesseret i lir til insprøjtnings MC'er inu!
De bruger hvist UPS, og Feed-EX som pakke forsendelses firmaer. (mener jeg!)

http://www.kyleusa.com/catalog/power_commanders_134935_products.htm

Mvh Emil

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 22:08

Hejsa

Forresten! Hvis du bestiller noget der fra, vil jeg gerne have en med!
Men skriv lige hvis du bliver så "tosset".

Mvh Emil
Så er porto'en jo billigere!

Fra : Bjørn S

Dato : 23-07-03 22:18

"Ninja Rider" skrev

> Forresten! Hvis du bestiller noget der fra, vil jeg gerne have en med!
> Men skriv lige hvis du bliver så "tosset".
Det bliver ikke foreløbigt... det er noget med minus på kontoen har jeg
hørt...
Hvis det kun er via UPS er det uaktuelt for mig, det er effektivt og
påliteligt, men koster spidsen af en jetjager. Sum af det hele kommer nok op
på tilnærmet danske priser :-/

--
/Bjørn

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 22:30

Hejsa

Bjørn S wrote:
> Hvis det kun er via UPS er det uaktuelt for mig, det er effektivt og
> påliteligt, men koster spidsen af en jetjager. Sum af det hele kommer nok op
> på tilnærmet danske priser :-/

Arrggg.... ups.com:

Oprindelse: Sand City, 93955 US
Leveringsadresse: Gjerlev, 8983 DK
Aflevering/Afhentning: Engangsafhentning/ On Call Air Collection - Jeg
kontakter UPS og beder UPS om at afhente min pakke.
Fakturerer UPS-konto: Nej
Adressetype: Privatadresse
Emballage: Egen emballage
Valuta: USD
Forsendelsens totalvægt: 2 kg

UPS Worldwide Express PlusSM
Total pris(USD) 109,86*

UPS Worldwide ExpressSM
Total pris(USD) 69,86*

UPS Worldwide ExpeditedSM
Total pris(USD) 65,31*

Arrgg.. Nogle priser....
Du har da ret, at det ikke lige er det fedeste! Så må jeg jo lige få en
eller anden privat mand i Sand City, til at sende den med posten til
mig!

Mvh Emil
Der Blev skuffet endnu en gang!

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-07-03 16:23

Ninja Rider wrote:

> Hejsa
>
> Jeg har fundet et rigtigt billigt sted i USA, der sælger Power Comander
> IIIusb til $259,- (vel omkring 1800,- men så kommer der jo fragt, og
> moms/skat oven i.)

Er frøen allerede blevet for langsom? Eller er det bare blevet kedeligt at
kære ligeud, efter at du har vænnet dig til dens motor?

Genfind køreglæden/-morskaben på de snoede veje, du finder alligevel ikke
noget, der er sjovt i mere end 14 dage i tunforretningerne¹ :-|

Derudover skal du jo ikke forvente, at penge investeret i gejl kommer ind
ved salg af modellen.

¹: Jaja, hvis man bruger >25k på et turbokit holder det måske lidt længere

--
mvh Jes Vestervang (gammelklog i en alder af 20 år @ FZS600 og en
MTX125R

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 21:56

Hejsa Jes

> Er frøen allerede blevet for langsom?

Det har den da været siden en lille uge efter den var kørt til!

> Eller er det bare blevet kedeligt at kære ligeud, efter at du har vænnet dig til dens motor?

Ja, for hvergang jeg kommer over 200 møder jeg altid en politibil der
blinker voldsomt af mig! (Har mødt dem de 2 sidste gange jeg gjode
det, så nu gider jeg det ik mere. Nu overholder jeg fart grænserne, lige
som bilisterne! )

> Genfind køreglæden/-morskaben på de snoede veje, du finder alligevel ikke
> noget, der er sjovt i mere end 14 dage i tunforretningerne¹ :-|

Ja, jeg er skam begyndt at slide mit ellers flad slidte dæk på siderne!
Det er da self meget sjovere, men det er nu ikke for at få flere HK, at
jeg laver alle disse tricks!
Når sanheden skal frem, uden at afsløre det hele, kan jeg fortælle dig
at jeg jo har bestilt en Titaniums potte til den.
Det er ikke for at hente HK, Alene!, men mest for udsenet, og LYDEN! Jeg
vil ik lige afsløre potten før jeg har fået den monteret, så der går
lige lidt inden jeg skriver mere om den.
Men alt snakken om Power Commander, kommer jo ind i billedet som det
ville have været karburator justering for dig! (Ikke mere om det nu!)

> Derudover skal du jo ikke forvente, at penge investeret i gejl kommer ind
> ved salg af modellen.

Nej, det gør jeg så sandeligt heller ikke!

> ¹: Jaja, hvis man bruger >25k på et turbokit holder det måske lidt længere

Det kan der måske være noget om.

Mvh Emil
--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=26
Nu med Kitcover, og anden bagskærm!
Titanium potte bestilt, Dog en uges lev. tid på den! ÆV!.....

Fra : Jes Vestervang

Dato : 23-07-03 22:19

Ninja Rider wrote:

> Det har den da været siden en lille uge efter den var kørt til!

*lol*

> Ja, for hvergang jeg kommer over 200 møder jeg altid en politibil der
> blinker voldsomt af mig!

Det lyder da ellers lidt rigeligt spændende... Oh well, så længe de ikke
blinker blåt bag dig, så går det jo nok

> (Har mødt dem de 2 sidste gange jeg gjode
> det, så nu gider jeg det ik mere. Nu overholder jeg fart grænserne, lige
> som bilisterne! )

Ja, det er sgu heller ikke specielt underholdende at køre voldstærkt.
Nærmere træls.

> Ja, jeg er skam begyndt at slide mit ellers flad slidte dæk på siderne!

Så er du jo på rette vej, der er ikke noget (nåja, næsten , der kan gøre
mig mere lykkelig end svingkørsel på sjove veje. Ikke at det skal gå
vild-og-tosset stærkt, man skal bare være underholdt.
Ahhhm, nu dukker minderne om bjergpassene i/til Italien op i tankerne igen.
Mmmmmmmh...

> [...]
> vil ik lige afsløre potten før jeg har fået den monteret, så der går
> lige lidt inden jeg skriver mere om den.

Ok dB-tuning skal der da også være plads til ...selvom jeg nu
foretrækker en lækker, men mere afdæmpet lyd.

> Men alt snakken om Power Commander, kommer jo ind i billedet som det
> ville have været karburator justering for dig! (Ikke mere om det nu!)

Ok, ok

> Det kan der måske være noget om.

Nej, nej, nej, det var ikke en opfordring!
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 og en MTX125R

Fra : Ninja Rider

Dato : 23-07-03 22:45

Hejsa

Jes Vestervang wrote:
> *lol*
> Det lyder da ellers lidt rigeligt spændende... Oh well, så længe de ikke
> blinker blåt bag dig, så går det jo nok

De har jo altid været påvej den anden vej!.... Men jeg har nu da lært at
sænke farten af det!

> Ja, det er sgu heller ikke specielt underholdende at køre voldstærkt.
> Nærmere træls.

Nu har jeg jo prøvet hvad den kunne så må det jo være det!...
(276km/t i modvind)

> [...]
> vild-og-tosset stærkt, man skal bare være underholdt.
> Ahhhm, nu dukker minderne om bjergpassene i/til Italien op i tankerne igen.

Ja, der ville jeg gerne ned og køre, men jeg har jo slidt et sæt dæk op
inden jeg når der ned! (Pilot Sport)

> Ok dB-tuning skal der da også være plads til ...selvom jeg nu
> foretrækker en lækker, men mere afdæmpet lyd.

Ja, men der er nu ikke særlig fed lyd i en std potte på sådan en 6'er!
Den lyder da lidt tam, men dog ikke den samme diskrete mumlen som min
kamy's ZX-12R! (Men det var da kun til der kom en Akrapovic EVO potte
på! )

> Nej, nej, nej, det var ikke en opfordring!

Hmm..jeg var ellers lige ved at lave en aftale med Mads Lund!....

Mvh Emil
--
Der ikke behøver turbo......... Men det kunne jo være sjovt!.....