/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
ISDN konvertering
Fra : Lars


Dato : 22-07-03 14:18

Da i stuen )

Dette har sikkert være oppe at vende før men umiddelbart kan jeg ikke finde
noget om det på min newsserver ;-(

Sagen er den at min ISDN skal konverteres før TDC kan levere en Xdsl line,
med den ønskede hastighed, der kan godt leveres en Xdsl med lavere hastighed
end ønsket sammen med ISDN linien.
TDC mener at jeg skal slippe 450,- for konvertering til PSTN, det er jeg
ikke helt tilfreds med. Jeg oprettede min ISDN linie tilbage i 1999, og jeg
mener at have set / hørt noget om at dengang glemte TDC at skrive i deres
materiale at konvertering til PSTN kostede penge. Husker jeg HELT forkert og
hvis jeg ikke gør - er der nogle som har noget konkret at henvise til ?

På forhånd tak


/Lars
"If breasts had wings, my brain would be an airport"




 
 
Lars Ladingkaer (22-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 22-07-03 14:43

"Lars" skrev:
> Dette har sikkert være oppe at vende før men umiddelbart
> kan jeg ikke finde noget om det på min newsserver ;-(

TDC begyndte først 1/4 2000 at fortælle kunderne at det kostede penge at
konvertere tilbage fra ISDN til Analog/PSTN.

Derfor er det lykkedes mange - efter mere eller mindre kamp afhængug af hvem
i TDC de snakkede med - at få gebyret refunderet.

Se evt. denne tidligere tråd:

http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&threadm=5kn4atktmu0dfi2kj3m3fh874aaupgh0s6%40193.162.153.117&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3D80808011%2Bgroup:dk.*%26hl%3Dda%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26group%3Ddk.*%26selm%3D5kn4atktmu0dfi2kj3m3fh874aaupgh0s6%2540193.162.153.117%26rnum%3D2


Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere



KsNa (23-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 23-07-03 18:22


"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
news:3f1d3f82$0$83065$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "Lars" skrev:
> > Dette har sikkert være oppe at vende før men umiddelbart
> > kan jeg ikke finde noget om det på min newsserver ;-(
>
> TDC begyndte først 1/4 2000 at fortælle kunderne at det kostede penge at
> konvertere tilbage fra ISDN til Analog/PSTN.
>


Det burde være en selvfølge, at regne med at det koster noget, at få udført
en stykke arbejde som man bestiller et firma til at udføre.

Mvh.
Kim



Martin Højriis Krist~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-07-03 18:29

"KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1ec4b4$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Det burde være en selvfølge, at regne med at det koster noget, at få
udført
> en stykke arbejde som man bestiller et firma til at udføre.

Nogle kunder mente at en konvertering fra ISDN => POTS var det samme som
en opsigelse af ISDN, og følgelig være lige så gratis som alle andre
opsigelser.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



KsNa (23-07-2003)
Kommentar
Fra : KsNa


Dato : 23-07-03 20:34


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse
news:3f1ec5ef$0$83045$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> "KsNa" <ksna@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f1ec4b4$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Det burde være en selvfølge, at regne med at det koster noget, at få
> udført
> > en stykke arbejde som man bestiller et firma til at udføre.
>
> Nogle kunder mente at en konvertering fra ISDN => POTS var det samme som
> en opsigelse af ISDN, og følgelig være lige så gratis som alle andre
> opsigelser.
>

Ja! Kunder er sku nogle gange mærkelige.

Mvh.
Kim



Lars Ladingkaer (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 23-07-03 22:30

"KsNa" skrev:
> Det burde være en selvfølge, at regne med at det koster
> noget, at få udført en stykke arbejde som man bestiller
> et firma til at udføre.

Der hører jo en historie med.

Historien hænger sammen med TDC's markedsføring i starten, der hvor ISDN
virkelig skulle bankes ud i alle husstande. Det var meget let - som ny kunde
ude hos en af den mange forhandlerne af ISDN-startpakker ude i
forbrugerland - at få den opfattelse at ISDN blot var noget man
omkostningsfrit kunne tilmelde sig, og afmelde igen senere - ligesom enhver
anden simpel tjeneste.

Samme opfattelse havde diverse forbrugerorganer også fået, og TDC havde
praktisk talt intet gjort for at informere kunderne om det modsatte, hvorfor
TDC gik med til at præcisere reglerne og undlade at tage gebyrer for
konverteringen tilbage til PSTN for de der ikke var informeret om at den
slags kostede.

Skæringsdatoen blev 1/4 2000. De kunder der havde bestilt før kunne gratis
konvertere tilbage, dem efter ville blive informeret ved tilmelding.

Om det stadig håndhæves ved jeg ikke. Men jeg er f.eks. en af de kunder fra
før skæringsdatoen, og jeg er stadig ikke blevet informeret om at min
ISDN-startpakke ikke blot kan opsiges igen så min telefonlinie igen bliver
analog. Det stod ikke i de oprindelige betingelser, og det er de eneste
betingelser jeg nogensinde har accepteret.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere




Martin Højriis Krist~ (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 23-07-03 22:49

"Lars Ladingkaer" <larl@et-soft.dkX> skrev i en meddelelse
news:3f1efe48$0$83047$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> jeg er stadig ikke blevet informeret om at min
> ISDN-startpakke ikke blot kan opsiges igen så min telefonlinie igen
bliver
> analog. Det stod ikke i de oprindelige betingelser, og det er de
eneste
> betingelser jeg nogensinde har accepteret.

Hvordan har du fået den opfattelse at den konvertering du fik gratis med
startpakken (ordet konvertering _var_ nævnt) er et tillægsprodukt og
ikke en konvertering?

Juridisk er TDC ikke bundet til noget i denne sammenhæng. At man vælger
at gøre noget alligevel udfra kulance er imo fint, men man kan jo i
sagens natur ikke stille krav om det.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Lars Ladingkaer (23-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars Ladingkaer


Dato : 23-07-03 22:55

"Martin Højriis Kristensen" skrev:
> Juridisk er TDC ikke bundet til noget i denne sammenhæng.

Jeg syntes at firmaer som TDC burde udsende præcise regler til accept,
ligesom police-ændringer fra forsikringsselskaber. Om det er juridisk
korrekt at undlade, eller om det ligefrem anses som kulance at følge
forbrugerorganernes anbefalinger er mig ligegyldigt. Fakta er at de
betingelser som TDC anvendte _før_ 1/4 2000 var direkte mangelfulde -
kulance eller ej.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere



Lars (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 24-07-03 13:31

Da i stuen

Jeg siger tak for hjælpen indtil videre og vil bokse lidt med TDC ang.
dette.

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f1f02e9$0$83052>
> Juridisk er TDC ikke bundet til noget i denne sammenhæng. At man vælger
> at gøre noget alligevel udfra kulance er imo fint, men man kan jo i
> sagens natur ikke stille krav om det.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det kan meget vel være at TDC havde loven på sin side, det vil jeg ikke
betvivle eftersom jeg ikke er jurist.
Men er det ikke lidt "bondefangeri" at lave en heftig reklame kampagne for
et tillægs produkt, og ikke gøre opmærksom på at det koster stakater at
slippe af det det igen ? Det svarer næsten til at købe en mobiltelefon til
1,- uden at blive gjort opmærksom på at der følger 6 mdr. abb. med i
handlen.

KsNa" <ksna@mail.dk> wrote in message
news:3f1ee34b$0$48894$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Ja! Kunder er sku nogle gange mærkelige.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ja gu er vi så! Især når vi gerne vil købe endnu en ny vare i den samme
butik, og den ikke kan leveres grundet et andet produkt fra samme butik, så
er det højst mystisk at vi piver over at skulle betale 450,- for at få
leveret. Men naturligvis er det mit problem at kablerne til min bopæl ikke
kan klare at levere både ISDN + Xdsl på samme tid, det kan jeg godt se.
Jeg vælger at lægge endnu flere penge i det givne firma´s pengekasse, men
før jeg kan få lov til dette, skal jeg lige slippe 450,- hårdt beskattede
danske dollars - ja det kan jeg godt se rimeligheden i. Kunder er sq nogle
underlige størrelser - det er jeg helt enig i ! De er jo nærmest kun til
besvær.


/Lars
"If breasts had wings, my brain would be an airport"



Martin Højriis Krist~ (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 24-07-03 13:40

"Lars" <blow_me@anytime.cume> skrev i en meddelelse
news:3f1fd16c$1@news.wineasy.se...
> Men er det ikke lidt "bondefangeri" at lave en heftig reklame kampagne
for
> et tillægs produkt

Det er _ikke_ et tillægsprodukt.

> Men naturligvis er det mit problem at kablerne til min bopæl ikke
> kan klare at levere både ISDN + Xdsl på samme tid

Så længe der ikke er forsyningspligt på ADSL, ja.

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)
Jeg repræsenterer med dette indlæg mig selv og ikke TDC



Lars (24-07-2003)
Kommentar
Fra : Lars


Dato : 24-07-03 14:21


"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:3f1fd3a1$0$83066
> Det er _ikke_ et tillægsproduk
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sorry, min fejl.
Men det svarer næsten stadig til at lave annoncer med f.eks. mobilos til
,- - uden at gøre opmærksom på de 6 mdr. abb. som følger med.

> Så længe der ikke er forsyningspligt på ADSL, ja.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Det er jo mit problem og ingen andres. Udover at ordet "kundeservice" IMHO
ikke helt kan forbindes med TDC mere.
Heldigvis er det jo således at man ikke kan klage over noget som ikke
findes.


/Lars
"If breasts had wings, my brain would be an airport"




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste