Pache DVD drev i iBook SE og PowerBook (Fi~
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-00 18:38

Jeg har fundet et firmware pach til mit DVD drev i iBook'en, men før jeg
går i gang vil jeg høre om hvilke erfaringer andre har haft med at pache
firmwaren i et Matsushita SR-8174 x113 (c113)

Jeg ved at når jeg pleje at stille den slags spørgsmål her i gruppen,
plejer det at ende med, at jeg selv går igang uden feedback - Hvis jeg
nu er heldig ender det med, at jeg for en gangs skyld ikke skal være den
første, please...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Der er boligløs per 1. december - ledig lejlighed i København?

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 16:40

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 09-12-00 16:40

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Er du sikker på at din iBook ikke er så ny at den allerede har fået
> opdateringen?

Helt sikker, ellers tror jeg at Apple ville blive sortlistet af hele
mediebranchen.

> Jeg har pt ikke fundet det nødvendigt at opgradere nogen af de ibøger vi
> har i firmaet. Hvad skulle opdateringen gøre godt for?

Der er ikke tale om et Apple eller Matsushita pach Jeg har tjekket
drevet og det er et RPC2 drev som efter fire regionsskift vil låse,
firmware pachet skulle gøre det til et RPC1 drev, dvs regionsfrit.

> Har du forresten set batteriopdateringen?

Ja, den kan dog ikke køre på min da den har dansk OS (min engelske Mac
OS 9 ligger ie n flyttekasse). Det skulle dog ikke undre mig om den
allerede er har fået denne opdatering, da _al_ Apple software (minus MRJ
og URL access) til syneladende er on par med US versionen.

Fra : Johnny Louis

Dato : 09-12-00 19:55

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> Der er ikke tale om et Apple eller Matsushita pach Jeg har tjekket
> drevet og det er et RPC2 drev som efter fire regionsskift vil låse,
> firmware pachet skulle gøre det til et RPC1 drev, dvs regionsfrit.

Det er vel ikke samme drev jeg har i Lombard'en, jeg kan ikke checke det
da jeg ikke har drevet her men istedet har et batteri i drevkassen.
Hvis det er det samme kan jeg hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Johnny Louis

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-12-00 20:32

> [...]

> plejer det at ende med, at jeg selv går igang uden feedback - Hvis jeg
> nu er heldig ender det med, at jeg for en gangs skyld ikke skal være den
Politiken omtalte emnet torsdag i internet-sektionen.

Går ud fra at du har hentet patchet her:
<http://www.opuscc.com/download/>

(andre kan måske bruge det)

Preben
--
If you dont know, learn - if you do know, teach!

Fra : N/A

Dato : 19-12-00 18:25

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 19-12-00 11:41

reippuert@mac.com,Ny-Internet writes:
>Nu har jeg selv kørt pachet og kan fortælle at det virker helt efter
>hensigten - og at DVD-Player v2.3dk efterfølgende virker fint.

Har du installeret andet end patchen og dvd-player'eren?

Mvh Ben

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 19-12-00 18:25

Ben Knudsen /NNFBEN <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Har du installeret andet end patchen og dvd-player'eren?

Nej. pachen er kørt så firware versionen er x113 frem for c113.
DVD-Player 2.3dk virker stadig. Regionsskifte kan nu fortages med
"Region" og "Region Swich", der arbejder sammen med apples region
manager.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!