EB artikel om Hornet 900???
Fra : Jesper B Nielsen

Dato : 22-07-03 09:32

Har I læst denne her:

Er det ikke en lige lovlig hård medfart. Det er meget anderledes end hvad
jeg ellers har set af anmeldelser både på nettet og i diverse blade.
Jeg har selv prøvet en tur på en, kørte ca. 100km. Jeg synes der var ok rev
i den og at den i det hele taget var fed at køre på. Men nu er jeg jo heller
ikke MC ekspert og anmelder.

/Jesper
MC løs siden d.21-07

Fra : Moller

Dato : 22-07-03 10:04

"Jesper B Nielsen" <jesper@bramgraphix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
rev
> i den og at den i det hele taget var fed at køre på. Men nu er jeg jo

Nu kan man heller ikke bruge extrabladet som en seriøs anmelder af MC'er
.... for jeg mindes ikke at de test som jeg har læst tidligere har omtalt
900'eren sådan, men i stedet lige modsat, nemlig letkørt, rå
streetfigther... men på den anden side, husk nu på at alt efter hva
anmelderen normalt køre på kommer der forskellige anmeldelser... hmmm, havde
en hornet 900 kun 92Nm ??? havde hørt den havde mere end banditten,
ligeledes med hestende... hmmm, må lige finde det gamle Bike blad frem igen,
de har nok lavet samme fejl som med TLR1000'eren hæhæ

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi ... HVem i HELVEDE har stjålet min luftskrue... de der
tøf tøf lyde er ikke sjove.
Bandit 1200 S , som nu for nye bremse slanger :) mums

Fra : Benz...

Dato : 22-07-03 10:01

> [...]
> havde mere end banditten, ligeledes med hestende... hmmm, må lige
> finde det gamle Bike blad frem igen, de har nok lavet samme fejl som

Jep 110hk og 92Nm.
http://www.honda-mc.dk/default.asp?ID=15

--
mvh Benz... R6 millennium
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=268

Fra : Ninja Rider

Dato : 22-07-03 10:19

Hejsa

Jesper B Nielsen wrote:
> Har I læst denne her:

Oki

> [...]
> i den og at den i det hele taget var fed at køre på. Men nu er jeg jo heller

Jeg må nok tilstå at det ikke er en annonce der skaber kø, hos
forhandleren. Jeg synes at det er en noget tam anmeldelse. Jeg vil tro
at Peter R, fra DBA, kunne have lavet anmeldelsen meget bedre!

Mvh Emil

--
http://Kawasaki.ZX-6R.636.Ninja.dk
Scream if you wanna go faster....

Fra : N. Christensen

Dato : 22-07-03 13:06

Samme maskine var det test bag på Politikken i søndags.
De sammenlignede den ikke med Hornet 600 og var generelt godt tilfreds.
Men alm aviser har ikke mc anmeldelser som hovedkompetence.

Fra : Brian W.

Dato : 22-07-03 16:21

Jesper B Nielsen wrote:
> [...]
> ok rev i den og at den i det hele taget var fed at køre på. Men nu er
> jeg jo heller ikke MC ekspert og anmelder.

LOL gad nok vide hvad han kører på til dagligt. Og hvad er hans erfaring
igrunden??? Han er vidst præget af noget med for mange heste.???
Godt han er ansat på EB.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Kenneth Egholm

Dato : 22-07-03 19:07

> LOL gad nok vide hvad han kører på til dagligt. Og hvad er hans
> erfaring igrunden??? Han er vidst præget af noget med for mange
> heste.???
> Godt han er ansat på EB.

Ja, ret underlig artikkel.. Kender en der prøvekørte CB 900'en da den
kom frem. Han var HELT vild med den, sagde at han godt kunne finde på at
købe sådan en. Og han kørte altså ZX 12 R på det tidspunkt..

--
MVH Kenneth Egholm
www.RaptorMC.dk

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 22:34

Kenneth Egholm <kenneth@DELETE_THISegholm.org> skrev i en

> Ja, ret underlig artikkel.. Kender en der prøvekørte CB 900'en da den
> kom frem. Han var HELT vild med den, sagde at han godt kunne finde på at
> købe sådan en. Og han kørte altså ZX 12 R på det tidspunkt..

Min første benovelse af Ducatis voldsomme S4-Monster, fortog sig da jeg
læste en sammenligningstest hvoriblandt dén og 900'er Hornet'en var
representerede:
Hornet900 har tilnærmelsesvis samme ydelses-specifikationer og næsten
identisk effekt/moment -forløb, som S4'eren
Dette gør Hornet'en til wheelie-konge på samme niveau som S4, hvilket ikke
fremgår af den skrevne skepsis :-/

Forøvrigt er 600-Hornet'en ligeledes droslet i.f.t. CBR600, hvilket
forfatteren lyder til at have overset i sin lovprisning af dén :-/

--
Armand.

Fra : Jacob \(hornet 900\)

Dato : 22-07-03 22:50

> [...]
>
> /Jesper
> MC løs siden d.21-07
>
> Jeg har selv en 900 hornet og mener ikke det er en anmeldelse eller en
prøvekørsel denne journalist har lavet, det minder mere bare om et surt
opstød, jeg kan ikke gendkende de ting han skriver, jeg stiller mig undrende
over at kan beklager sig over køreegenskaberne når man kommer over 80 uden
at beklage sig over at den slæber fodhvilerne i asfalten efter sig, for det
gør den nemlig når man giver den gas!!!!!!!
Man kan vel bare konkludere at vi alle har forskellige grænser....

jacob