Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ikke gode nok?
Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-07-03 08:41

Hej.

Jeg har ikke rigtig fået noget kritik på disse 2 billeder.

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35013

http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=35011

Så jeg fandt frem til foto-basen.dk, uploadede dem her og fik senere
en mail om at de ikke var gode nok til at få kritik af på den side
(hvorefter jeg har slettet dem igen).

Hvad er godt nok? Er mine 2 billeder helt hen i vejret og skal jeg
bare - som amatør - glemme at få kritik, af de få billeder jeg tager?

Jeg er ikke sur på at de ikke er gode nok til foto-basen.dk, jeg
undrer mig bare over hvordan de skelner mellem gode og dårlige
billeder, når jeg ser mange af de andre billeder der er på siden.

Mvh. Brian

Fra : rAnders

Dato : 22-07-03 09:03

"Brian B. Christensen" <not@for.public> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad er godt nok? Er mine 2 billeder helt hen i vejret og skal jeg
> bare - som amatør - glemme at få kritik, af de få billeder jeg tager?

Teknisk set er billederne gode nok, og det ser ud til det er et fint kamera
du har med en god zoom.
Kunstnerisk set er de ikke interessante at give kritik. Det er bare billeder
af en båd og af en fuglekasse. Hvis alle folk lagde sådanne billeder til
kritik, ville det være meget kedeligt at kritisere og serverne ville
hurtigt blive overfyldt. Hvis du vil have kritik så tag nogle FLOTTE
billeder eller SPÆNDENDE billeder eller SJOVE billeder. For de fleste er
naturen mere interessant en en simpel båd. En levende fugl er også mere
spændende end en fuglekasse. Fuglekassen kan vi alle se når som helst og fra
hvilken vinkel vi vil, men at se en fugl tæt på er lidt sværre.

> Jeg er ikke sur på at de ikke er gode nok til foto-basen.dk, jeg
> undrer mig bare over hvordan de skelner mellem gode og dårlige
> billeder, når jeg ser mange af de andre billeder der er på siden.

Nogle billeder er også for abstrakte eller eksperimentelle til at jeg bryder
mig om dem men de er trods alt ikke kedelige.

Håber du kunne bruge kritkken

rAnders. (canon a60) http://www.fotokritik.dk/pics/34988.jpg

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 22-07-03 09:14

>Kunstnerisk set er de ikke interessante at give kritik.

Point taken. Jeg havde bare en ide om at fuglekassen på den hvide mur
var lige så kunstnerisk som en gul blomst taget af et kamera med gode
macro funktioner.

>Håber du kunne bruge kritkken

Jeps. Takker

Mvh. Brian

Fra : Peter Schrøder

Dato : 22-07-03 10:12

"Brian B. Christensen" skrev
> Point taken. Jeg havde bare en ide om at fuglekassen på den hvide mur
> var lige så kunstnerisk som en gul blomst taget af et kamera med gode
> macro funktioner.

Det er det også (efter min mening..) Men, dit fuglekassebillede
mangler li´som noget... En årsag til at du har taget billedet?
En helt anden ting er at billedet er underbelyst, hvilket
antagelig skyldes at du har taget det på automatik?

Billedet af jollen er lidt uinteressant...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : pan2

Dato : 22-07-03 10:34

"Hej brian
jeg kan kun tilslutte mig de andres kritik, men giv ikke op det er jo et
digtialt kamera du har, se verden på en anden måde, lav for eks en serie
hvor kameraer ikke må tage billeder over en højde af 1meter og 10, leg
lidt med spejlbilleder, og hvad er ellers for dig er spændene tænk
anderledes, prøv på fotokritik at se andres billeder ting tager tid.
keep on going og tab ikke modet
per

http://www.kandu.dk/