iMac via stereo = ødelagt fors
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 08-12-00 17:33

Hej

Min søster har hørt mp3'er på hendes iMac via stereoanlægget. Lyden er
overført via et sæt minijack->phonoplugs og ind i tape på forstærkeren.
Lydniveauet er tilpasset de øvrige lydkilder på anlægget via iMac'en.

Imidlertid har det nu kostet en reparation til kr. 1200,- da
transistoren på forstærkeren er røget + noget andet.

Pisse ærgerligt, men hvad er gået galt ?

Selv fortæller hun at hun har unpluget stikket mens forstærker og iMac
var tændt, hvilket jo godt kan have skabt problemet..........

Men når hun nu får forstærkeren hjem igen, så vil hun jo gerne høre
musik igen. Jeg er sgu ikke meget for at slutte det til igen.

Når lyden på iMac'en er skruet helt op, så passer det til tuneren,
tv-lyden og CD'en, så jeg mener ikke vi har skruet for højt op.

Er det bare sort uheld eller hvad ?

--
Ciao Jesper

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 08-12-00 17:52

Ja.

Hvis i slukker signal kilden og forstærkeren INDEN i trækker/sætter stikkene
ind/ud, sker der ingen ting.
Forudsat i tager stikkene ud ved at tage fat om STIKKENE, og IKKE HIVE i
KABLERNE.
(Mange har desværre tendens til at rive "skævt" i kablerne, og derfor
ødelægges RCA stikkene på selve printpladen.)

Hvis forstærkeren er gået død, skyldes det "uagtsom behandling" af jeres
hifi anlæg, og ikke jeres imac.

--

All the best
Thomas Schreiber

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:1elc0e6.1y5dvpq10i09c9N%jesper@gylling.net...

Fra : N/A

Dato : 09-12-00 11:32

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-00 11:32

Uddyb venligst "jeres penge".

--

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:nogen-2CCB5E.02331309122000@news.inet.tele.dk...

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-00 11:59

In article <qSnY5.3250$7E2.299127@news101.telia.com>, "Thomas
Schreiber" <info@thomas-schreiber.com> wrote:

> Uddyb venligst "jeres penge".

Jeg er ansat i LO, men jeg kan trøste dig med at fornemmelsen er knap så
fed i dag...

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 09-12-00 18:56

så får du ikke mine penge.

--

nyhedsmeddelelse:nogen-31088E.11590709122000@news.inet.tele.dk...

Fra : Gunnar Holse

Dato : 09-12-00 21:16

"Thomas Schreiber" <info@thomas-schreiber.com> wrote in message
> så får du ikke mine penge.

Dælme heller ikke mine - jeg vil overlade det helt til proletarerne at nasse
på hindanden :)

/GH