Nyt firma - indføring af private værdier i~
Fra : CeeCee

Dato : 21-07-03 23:24

Jeg har lige startet en virksomhed (fotografi)

Og nu har jeg dette spørgsmål :

Jeg har en masse udstyr som jeg havde erhvervet mig inden (professionelt
kameraudstyr, computer, bil, andre småting)

Værdien af disse ting, - hvordan indfører jeg dem i virksomheden - og hvad
kan jeg trække fra ?

Krydret spørgsmål - tjaaa, jeg er en klovn til økonomi med god med en
lysmåler

Claus

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 22-07-03 03:26

CeeCee wrote:

> [...]
> kameraudstyr, computer, bil, andre småting)
>
> Værdien af disse ting, - hvordan indfører jeg dem i virksomheden - og hvad

Du laver en oversigt over hvad det bruges til,
samt indkøbspris, nypris, nupris, og så får du en "forsvarer",
selvom der først skal ses kritisk på det, eks en rådgiver.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jimmy

Dato : 22-07-03 05:42

"CeeCee" <kamisu@hothotmail.com> wrote in message
> [...]
> kan jeg trække fra ?
>
> Krydret spørgsmål - tjaaa, jeg er en klovn til økonomi med god med en

Åhh - et spørgsmål som dette tiltrækker gribbene, som straks vil foreslå at
du bruger dem som revisior.

Imidlertid er jeg for en gangs skyld enig.
Hvis du selv mener du er en klovn til økonomi må man formode at andre kan
gøre arbejdet bedre.
Samtidig må man formode at du hellere vil koncentrere dig om at lave penge
end sætte dig ind i noget, som rent faktisk er en hel uddannelse.

Jeg vil derfor foreslå, at du finder dig en revisor i din prisklasse og
laver en aftale med fast pris for eet års moms, skat, foreløbigt regnskab i
december, selvangivelse, kapitalforklaring, personligt regnskab, og regnskab
samt evt. flere obligatoriske ting.
I øvrigt skal du sørge for at finde en revisor, som ikke opkræver penge for
support indenfor rimelighedens grænser.

Min tidligere revisor bonede 700 ex moms uanset hvad jeg spurgte om.
Min nuværende siger at de ikke bekymrer sig om den slags småtterier så længe
det kan besvares på under en halv time (hvilket nu er højt sat mener jeg).

Om ikke andet vil en revisor i mange tilfælde kunne tjene sig selv hjem ved
at finde fradrag, som man ikke selv ville have fundet.

Mvh
Jimmy

Fra : morten sorensen

Dato : 22-07-03 09:14

Jimmy wrote:

> Åhh - et spørgsmål som dette tiltrækker gribbene, som straks vil foreslå at
> du bruger dem som revisior.

Hold nu op... Der blev ikke gjort reklame. Og som du selv siger, var
rådet fair nok.

morten sorensen