Børn i sidevogn
Fra : Søren Madsen

Dato : 02-04-01 22:20

Jeg går med en lille drøm om en dag at investere i en sidevognsmaskine og
invitere min kæreste og min datter på langtur. (evt. med autotog ned til der
hvor det er sjovt at være). Kan nogen delagtiggøre mig i regler for dette:

Alder/størrelse på barn i vogn? (Hun er kun 8 måneder, så det er nok ikke
lige med det samme!)
Hjelm til sådan nogle små pus?
Fastspænding (er der seler i sådan en svend)
antal personer i vogn (Jeg mener da at nogle rummer 2)?

Søren
Gsx750esd

Fra : Lone

Dato : 02-04-01 22:27

Fra : Lone

Dato : 02-04-01 22:27

http://www.mc-koereskolen.dk/Sidevognsdias.htm

Fra : Michael Helsvig

Dato : 02-04-01 22:44

Er De ikke sød at klippe lidt i Deres citater?

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Fra : Lone

Dato : 02-04-01 23:01

"Michael Helsvig" <michael@technorave.dk> skrev i en meddelelse
Er De ikke sød at klippe lidt i Deres citater?

Michael Helsvig
http://mic.lostinlove.dk/

Jo gerne, hvor jeg synes det er fint.
Lone

Fra : Uffe R. B. Andersen

Dato : 03-04-01 08:01

On Mon, 2 Apr 2001 23:27:01 +0200, "Lone"
<mc-skolen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kik her:
>http://www.mc-koereskolen.dk/Sidevognsdias.htm

Det virker da ikke en meter??!!?? Ihvertfald ikke med Netscape 4.76
eller IE 5.0.

--
Med venlig hilsen - Sincerely
http://www.twe.net/

'Loud pipes save lives' - sandheden om fri udblæsning.

Fra : Ole Mogensen

Dato : 03-04-01 08:31

"Søren Madsen" wrote:

> [...]
>
> Alder/størrelse på barn i vogn? (Hun er kun 8 måneder, så det er nok ikke

Hmm ,hvorfor ikke , min mindste , hun er nu 3½ år , startede da hun var 4 mdr.

> Hjelm til sådan nogle små pus?

Er den lille ordentligt fastspændt , er det nok med en cykelhjelm , det bedste
ville selvfølgelig være en rigtig FF hjelm , men den vejer alt for meget.

> Fastspænding (er der seler i sådan en svend)

I min var der ikke , jeg monterede en 4 punkt sele.
Den bruger jeg så til at spænde en autostol fast med

> antal personer i vogn (Jeg mener da at nogle rummer 2)?

En del af de dyre + 50000 , har plads til 2 , min er , med
lidt god vilje 1½ mands

> Søren
> Gsx750esd

Bare klø på

http://www.sidepower.dk/
http://www.sidevogn.dk/

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 03-04-01 11:24

Jeg plejer stolt at sige : Børn ingen hindring !!!

Min Datter er nu 5 år, og har været BackSitter i 3 år.
Vi købte en barnestol, til at spænde på sædet, hvilket er et klart hit.
Det kostede mig en del respekt fra min Mor, men det koster jo bønder at
spille skak...
Vi startede også med en cykelhjelm, for at passe på nakken, men har i år
købt udstyr.
Det er forøvrigt ikke rasende dyrt :

Hjem 800
Jakke 1000
Bukser 650

Samlet (Jysk) pris 2044,- kr.

Og Tøsen ?? hun er VILD med sit nye tøj :))

Venlig Hilsen

Niels

Katana 650

Fra : N/A

Dato : 04-04-01 16:09

Fra : Lone

Dato : 04-04-01 16:09

"René J." <rkj@writeme.com.remove_this_part_spam_killer_only> skrev i en
meddelelse news:6OFy6.19112$o4.1004624@news010.worldonline.dk...
> et klart hit.
>
> Kan du anbefale et sæde? Og kan man spænde barnet
> (ordentligt) fast f.eks. med en sele - min største bekymring
> er, hvad der kan ske, hvis lille-tøsen falder i søvn bag på!
>
> Hilsen
> René J

Svar:

Der kommer ingen forslag fra mig - - har ingen kendskab til området.
M.V.H. Lone

Fra : R.K. Juhler

Dato : 04-04-01 17:25

> [...]
på!

>Svar:

>Der kommer ingen forslag fra mig - - har ingen kendskab til

.... er der andre, der IKKE kommer med forslag? )
... jeg havde nok håbet på, at det var Nels Bager Bæk eller
andre med kendskab, der svarrede,... men tak for dit respons

mvh René J
XJ 600

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 05-04-01 16:05

Hej Rene (Og andre)

Undskyld intet svar, jeg havde ikke lige set dit spørgsmål :)

Jeg købte mit hos Roberts MC på Als (sønderjyllan), men jeg har også set det
hos Enghave Motor i KBH. Jeg kan ikke huske mærket.
Hvad sele angår. Hvis der sker et eller andet, er det ikke skidesmart at
være fastspændt til 200kg gammelt jern. Vi andre slipper også styret.
Jeg har selv tænkt på at sy velcro på min dragt, og på min datters, men det
har gået fint uden.
Hvad sovende børn angår, hold pause. Det ser ikke smart ud med et barn der
ligger halvt ud til siden, ungen falder ikke af pga. sædet, men smart er det
ikke. Jeg har også fået mange mærkelige tegn fra snævertsynede
madkasseførerer.
Selve sædet er en lille gryde, som barnet sidder i, hvor din krop danner den
ene side. Der er fin sidestøtte, men barnet skal selv kunne sidde.
Vi tog en del ture sidste og forige år, også mellem jylland og københavn.
Man lærer hurtigt at mærke hvornår barnet bliver træt, og så er det bare med
at komme in og købe Is. Det virker :)

Held og lykke

Niels BB

Fra : R.K. Juhler

Dato : 05-04-01 20:25

>Hvad sele angår. Hvis der sker et eller andet, er det ikke
skidesmart at
>være fastspændt til 200kg gammelt jern. Vi andre slipper
også styret.

.... gooood point! hvad tænker jeg dog på! ...dog.. det der
med gammelt jern :-/ så gammel er min mc da heller ikke

>Man lærer hurtigt at mærke hvornår barnet bliver træt, og
så er det bare med
>at komme in og købe Is. Det virker :)

*lol*

Tak for dine guldkorn!

mvh René
XJ 600

Fra : Niels Bager Bæk

Dato : 06-04-01 09:26

Håber du får glæde af det, og får den lille med ud at køre.
Vi har ihvertfald stor glæde af det .

Hvor gammel er han/hun ??

NBB

Fra : René J.

Dato : 07-04-01 18:28

>Håber du får glæde af det, og får den lille med ud at køre.
>Vi har ihvertfald stor glæde af det .

>Hvor gammel er han/hun ??

>NBB

... to af slagsen på 6 og 8 (hende på 38 tæller ikke med, når
vi taler barnesæde, vel *s*)
planlægger en lille tur her til sommer, så dine råd er meget
velkomne.

Tak for hjælpen
René J
XJ600

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 15:36

Niels Bager Bæk <nbb@cc-electronic.dk> skrev i en

> Jeg købte mit hos Roberts MC på Als (sønderjyllan), men jeg har også
set
> det hos Enghave Motor i KBH. Jeg kan ikke huske mærket.

Under netsurf, faldt jeg lige over et børnesæde på siten:
www.ricambi.dk
Check it up!

--
Armand.