forslag til grillen?
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-07-03 21:35

Emnet har måske været oppe før, men nu spørger jeg alligevel.

Har i bud på hvad man kan komme på grillen udover det sædvanlige ( pølser,
bøffer m.m ), jeg synes det er ved at være lidt trist at grille det samme
hver gang ( selvom det nu smager skønt *G* )

mange sommer hilsner fra

Bolette

Fra : Line

Dato : 21-07-03 21:54

"Bolette Nielsen wrote:

> Har i bud på hvad man kan komme på grillen udover det sædvanlige ( pølser,
> bøffer m.m ), jeg synes det er ved at være lidt trist at grille det samme
> hver gang ( selvom det nu smager skønt *G* )

Hejsa Bolette.

Vi har lige lavet grillspyd m. marineret lam i tern, bittesmå
hvidløgsmarinerede kartofler, auberginestykker og...hmmm...jeg tror også,
der var løg - rigtig lækkert, kan anbefales!! (Dog er min ånde
lidt......spændende nu )
I det hele taget synes jeg, grillspyd er en herlig opfindelse. Da vi havde
familiebesøg incl. barn for nylig lavede vi også grillspyd, og så kunne
pigen jo selv putte pølsestykker, kalkun, cherrytomater og hvad hun ellers
kunne lide på spyddet, og til de voksne var der både ingefærmarineret og
chilimarineret kalkun m. div. grøntsager - stort hit. Prøv det, prøv det.

Grillet laks er også rigtig lækkert - og vel også andre typer fisk.

Mvh. Line

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 22-07-03 20:51

Hej Line

"Line" <nasse@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> bittesmå
> hvidløgsmarinerede kartofler,

Hvordan laver du disse?, for de lyder bare gode

Mange hilsner fra

Bolette

Fra : netper

Dato : 21-07-03 21:57

Prøv Alletiders Kogebog, der er masser af opskrifter til grillen

http://www.dk-kogebogen.dk/info/link-til-os/tilberedning/grill.php

http://www.kandu.dk/

Fra : kim rasmussen

Dato : 21-07-03 22:04

Hej Bolette
Et kalkunbryst skæres ud så det kan rulles om sig selv,smør indersiden med
evt. pesto eller chilipasta,der efter lægges røget,lufttørret skinke
,soltørrede tomater ,friske krydderurter og et par gode klodser feta på rul
hele herligheden og hæft med kødnåle.Husk at krydre med salt og peber og
steg så herligheden på griller ,svinemørbrad er også godt på samme måde.

Kim Rasmussen
www.leChef.dk
Din køkkenchef på nettet

Fra : Mikkel Clausen

Dato : 22-07-03 09:12

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bøffer m.m ), jeg synes det er ved at være lidt trist at grille det samme
> hver gang ( selvom det nu smager skønt *G* )

Forkog et par majskolber og grill dem til bøfferne - det er mums.
/MC

Fra : Kasper

Dato : 22-07-03 09:37

Hey....

Meget nemt og dejlige kartofler :

(kan også bruges nye med skræl) Skræl kartofler... hvis de er for store,
skær dem over...

lig dem på et sykke sølvpapir, en lille klat smør/magerine på toppen, og så
salt, oregano og barbequekrydderi på, luk sølvpapiret op om kartoflen, og
helt tæt

det skal ca have ½- 3 kvarter på grillen, jeg plejer altid lig elade dem få
10-15 min inden kødet kommer på, så er de dejlige ((:

krydderierne kan man jo vælge noget andet....

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Svend Andersen

Dato : 22-07-03 09:52

"Mikkel Clausen" <halo99@ofir.dk> writes:
>Forkog et par majskolber og grill dem til bøfferne - det er mums.

Nix de skal absolut ikke koges før grillen

svend

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 22-07-03 10:12

Svend Andersen wrote:

> Nix de skal absolut ikke koges før grillen
>
> svend

Enig...
Knækkes på midten, pensles med olie, ikke for stærk varme, gnides med
salt lige før servering.

--
Carsten (3600)
HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-07-03 07:51

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.dk> skrev i en meddelelse

> Enig...
> Knækkes på midten, pensles med olie, ikke for stærk varme, gnides med
> salt lige før servering.

En anden måde man kan tilberede dem på, er ved forsigtigt åbne skralden,
smøre kolben med smør (evt. hvidløgs/krydder-smør og salt) og så lukker man
bladene op om majsen igen.. Husk at fastne bladene med et lille stykke snor
oppe i toppen, det sikrer at smør m.m. ikke løber ud.

Mvh Anders Houmark

Fra : Pedersen

Dato : 22-07-03 10:38

Man kan nøjes med at lægge dem i blød i vand en ca. 20-25 behøver ikke at
koge.
med venlig hilsen
Tommy

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 23-07-03 17:43

> Har i bud på hvad man kan komme på grillen udover det sædvanlige ( pølser,
> bøffer m.m ).

Hej Bolette

Som udgangspunkt skal du bare tænke, ALT kan grilles. Krydderier og
marinader er nøgleord, når du griller. Er du løbet tør for fantastiske
ideer, så smut forbi dit supermarkeds krydderihylder og lad dig inspirerer.
Køb impulsivt, det er skægest. Santa maria har altid et godt bud på
krydderiblandinger og marinader, hvis du ikke vil eksperimentere selv.

Her i huset er en yndet forret på grillen grillede marinerede skalrejer,
timianmarinerede champignon og peberfrugtedressing. Rejer og champignon
grilles på spyd.

Til hovedret er der en væld af muligheder:

- Du kan lave en fars af lammekød, lækre krydderurter og masser af hvidløg -
farsen formes til kugler, der grilles på spyd (kan selvfølgelig også laves
med oksekød).
- Alle stykker kød kan grilles; lammekoteletter, kalvekoteletter, bøffer af
en hver art, kyllingebryst, kalkunbryst, alle slags schnitzler.
- Har du en kuglegril, kan du grille større stykker kød - stege. Hele
kyllinger, flæskestege, oksestege af en hver slags etc.
- Pizza kan du skam også tilberede, hvis du har en bagesten.
- Frikadeller kan steges på en støbejernstallerken.

Til dessert kunne du lave grillede bananer eller grillede ananas.

Måske du bare skal rykke lidt ved din opfattelse af grillmad. Grillen er jo
bare dit "udendørskomfur". Jeg håber, jeg kunne sætte din fantasi lidt i
svigninger.

Mvh.
Mette, der er "grill-freak"

Fra : Rømer

Dato : 24-07-03 09:48

Majskolber - lægges bare på grillen som de er. Når skrællen er ved at være
pænt sort over et hele er majsen indeni ved at være færdig. Hvis kolberne er
lidt småtørre kan de evt udblødes i en skål vand et kvarter eller to - altså
nden stegning.

Ellers er vi her i huset glade for courgetter - snittet i ½-1 cm tykke
skiver, dryppet med hvidløg og olie og grillet på begge sider - vær lidt
varsom med olien, de suger og man kan godt få lidt hurtig mave.

Er du rendt tør for flutes kan skiver af andet brød bruges med lidt smør
eller olie + krydderi.

Man kan også med fordel tilsætte forskellige krydderurter eller lidt lyng
til grilkullene - det giver en fin aroma fra røgen.

Til dessert skulle du engang prøve grillede bananer - på risten med skræl.
Når de er jævnt sorte åbnes de - og man kan evt lægge en skive
pålægschokolade ned til dem - eller hvis det skal være lidt finere så
købechokolade. Vær forsigtig - de bliver pænt lune.
Grillede æbler er også en mulighed - del dem i både, anret i folie med en
tskfuld smør og lidt brun farin og et drys kanel - server med lidt is til.
De kan snildt stå og passe sig selv, mens I spiser hovedretten.