Tlf regning
Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-07-03 18:16

Hvis jeg glemmer at ligge røret på min telefon, uden der er nogle
forbindelse, kommer jeg så til at betale for den tid ?

Henrik

Fra : GiWeo

Dato : 21-07-03 18:35

Hejsa

>Hvis jeg glemmer at ligge røret på min telefon, uden der er nogle
>forbindelse, kommer jeg så til at betale for den tid ?

hvis du ringer og og modparten lægger på men ikke dig - ja i 2 min
indtil forbindelsen bliver afbrugt

Mortageren kan jo lægge telefonen på det ene sted og gå et andet sted
hen og tale videre med dig.

Lars Engelhardt - engelhardt@os.dk
Din startside: http://www.lars-engelhardt.dk ??
MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755
EyeBall: GiWeo

Fra : KsNa

Dato : 21-07-03 18:52

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg glemmer at ligge røret på min telefon, uden der er nogle
> forbindelse, kommer jeg så til at betale for den tid ?
>
> Henrik

Kun indtil centralen smider dig ud, det er vistnok max.90sec.

Mvh.
Kim

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-07-03 19:13

Jeg har noget tele styring af strømmen i huset, hvor der er en box som
"tager" tlf efter 6 ring, også kan man styre strømmen og den skulle afbryde
når man er færdig med styring.
Men jeg tror at der er gået kuk i styringen, måske efter torden vejr (der er
luft ledninger), så telefonen er optaget hele tiden.
Nogle gange er der de toner som når man ringer til et tlf-nummer som ikke
findes.
Så bare jeg ikke skal betale for den tid der har været problemer med
telefonen.

Henrik

Fra : KsNa

Dato : 21-07-03 19:41

> [...]
> findes.
> Så bare jeg ikke skal betale for den tid der har været problemer med

Det er jo _ikke_ det samme som, at glemme at lægge rørret på.

Hvis der er fejl på det tilsluttede udstyr som betyder, at det selv ringer
op i tide og utide, ja så hænger du nok på regningen, men prøv dog at fjerne
alt tilsluttet udstyr og alle telefoner og prøv derefter med en telefon som
du ved virker, så ved du om det er dit eget udstyr eller linien.
Hvis det er linien der kortslutter, så centralen tror at du løfter rørret
af, så koster det jo ikke noget, da der ikke er ringet op til nogen.

Mvh.
Kim

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 21-07-03 20:18

Jeg glemte at fortælle at huset er mit sommerhus i Sverige, så jeg kan ikke
lige køre op og se på det.
Den kan ikke selv ringe på, det er kun når man ringer til boksen at den
skulle være aktiv se http://www.pwh-telecom.com/master-8.htm
Jeg oplevede en gang da det var torden, at der kom korte ring fra telefonen,
når der kom et lyn.
Om der har været torden som har givet "stød" til boksen så den er gået i
stykker ved jeg ikke ?

Henrik

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-07-03 08:00

> Jeg glemte at fortælle at huset er mit sommerhus i Sverige, så jeg kan
ikke
> lige køre op og se på det.

Har din svenske udbyder ikke en regningsstatus-side, så man kan se
hvilke kald man har lavet siden sidste regning?

--
Martin Højriis Kristensen - http://www.makr.dk
Usenetstatistik 2002/2003 - http://www.f2.dk/ (TEST)

Fra : KsNa

Dato : 22-07-03 11:24

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg glemte at fortælle at huset er mit sommerhus i Sverige, så jeg kan
ikke
> lige køre op og se på det.

Og nu er det pludselig i Sverige, hvordan de Svenske telefoncentraler
opfører sig og hvilke regler der er i Sverige, det ved jeg ikke, men det
havde da været smart at komme med alle oplysningerne med det samme.

Mvh.
Kim

Fra : Henrik Jørgensen

Dato : 25-07-03 23:20

Nu har jeg været i Sverige og kikke på tlf.
Det var min boks til el styring som var defekt.
Den har kortsluttet de 2 leder som bruges til tele, fordi den har fået
spænding fra lyn de er nogle sorte mærker på printet.
Kommer jeg til at betal for tiden, at de var "kortsluttet"

Og kan man få noget til at beskytte sin tele forbindelse for lyn ?

Henrik

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-07-03 12:41

"Henrik Jørgensen" <brakentorp@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> spænding fra lyn de er nogle sorte mærker på printet.
> Kommer jeg til at betal for tiden, at de var "kortsluttet"

Næe, for centralen plejer at slå fra, når der er kortslutning.

> Og kan man få noget til at beskytte sin tele forbindelse for lyn ?

Der er i mange UPS produkter beskyttelse for telefon.. Men hvor effektive de
er, ved jeg ikke helt.. Men i dit tilfælde, hvor hele telefonlinien ikke er
smeltet sammen, kunne et sådan produkt sikkert have hjulpet. Jeg mener ikke
de beskytter mere end op til 1KV..