kulhydrater - fibre
Fra : Mai Espersen

Dato : 21-07-03 16:19

Hejsa..

Jeg er blevet lidt i tvivl. Jeg har kigget lidt i en kalorietæller og har
fundet frem til man kan spisse uhæmmet løs af mandler fordi kulhydraterne
deri bliver udlignet af indholdet af fibre...
I den plan jeg har fulgt (Amanda Cross' lowcarb plan) står der mandler
tæller for 5 g kulhydrater pr. 25 g. -Altså tæller hun ikke fibrene
fra -hvordan forholder jeg mig til dette?
Vil det ikke sige at man får langt færre kulhydrater når man ikke trækker
fibrene fra end ved en regulær Atkinskur i inductionsperioden (max 20 gr.) ?

Hilsen Mai

Fra : Anette

Dato : 21-07-03 17:03

"Mai Espersen" <mai@maise.dk>
> [...]
> fundet frem til man kan spisse uhæmmet løs af mandler fordi kulhydraterne
> deri bliver udlignet af indholdet af fibre...

Nååååå, den holder altså ikke den tæller.... der er næsten 30 gram
kulhydrater i 100 g mandler... deraf blot 10 g fibre!

> I den plan jeg har fulgt (Amanda Cross' lowcarb plan) står der mandler
> tæller for 5 g kulhydrater pr. 25 g. -Altså tæller hun ikke fibrene
> fra -hvordan forholder jeg mig til dette?

Det synes jeg da bestemt, hun gør. Den er helt gal med den tæller/tabel du
har fat i!!!

> Vil det ikke sige at man får langt færre kulhydrater når man ikke trækker
> fibrene fra end ved en regulær Atkinskur i inductionsperioden (max 20 gr.)
?

Joda... i tidligere versioner af Atkins trak han/man ikke fibre fra men
holdt sig blot til de max 20 gr. Men da begge metoder skærer DRASTISK ned
på kulhydrat indtag så virker de jo fint begge to. Jeg kørte selv på den
gamle metode i længere tid.

Anette

Fra : Mai Espersen

Dato : 21-07-03 19:49

Du har ret (næsten); der er noget kun flere kulhydrater i end min
kalorieguide ... jeg fandt et fremragende link på google..

protein: 21,26g
carbon: 19,74g
fiber: 11,8g

net carbs 7,94g

og linket

http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/list_nut.pl

hovedside:

http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Mvh
Mai

Fra : Anette

Dato : 21-07-03 20:20

"Mai Espersen" <mai@maise.dk>
> Du har ret (næsten); der er noget kun flere kulhydrater i end min
> kalorieguide ... jeg fandt et fremragende link på google..

> [...]

Kender godt ovennævnte side, men checkede
http://www.vom.dk/lmtabel.asp?lmid=233 denne gang... af og til er det lidt
svært at vide, hvad man skal tro på.....

Anette