HJÆLP: Attest til gen-ihugning mangler
Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 21-07-03 14:51

Hej NG'er

Kan jeg være så heldig at en af jer kan hjælpe mig - da jeg er på RET bar
bund.

Jeg har købt en ældre MC, hvor der tilsyneladende er skiftet stel engang.
Synsmanden siger at jeg mangler en Gen-ihugnings attest, for at kan få
synet cyklen.
Sælgeren kender intet til sagen...

Hvordan griber man sådan en sag an ?

mvh & på forhånd tak

Mike

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-07-03 15:22

On Mon, 21 Jul 2003 13:50:32 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

Hej Mike

>Jeg har købt en ældre MC, hvor der tilsyneladende er skiftet stel engang.
>Synsmanden siger at jeg mangler en Gen-ihugnings attest, for at kan få
>synet cyklen.
>Sælgeren kender intet til sagen...

Jeg har fået en genindhugningstilladelse på et stel hvor nummeret med
lidt god vilje kunne identificeres.
Det var ikke noget problem, og tog ca. ½ time hos SBI på Avedøre
Holme.
Hvorledes det stiller sig med en MC hvor der er skiftet stel er mere
tvivlsomt, idet der jo ikke er noget der indikerer cyklens oprindelige
identitet.
Der kunne jo dybest set være tale om noget der ligner skumle
forretninger.

>Hvordan griber man sådan en sag an ?

Allerførst vil jeg gøre sælger opmærksom på, at den handel kan han
risikere at måtte annuleres.
Hvis han knurrer behøver du vist blot henvende dig hos T&S, så får han
noget andet at spekulere på.

Hvad er det forresten for en MC ?
Mange ældre MC, som f.eks. NSU, havde stelnummeret indhugget i stellet
under sædet.
Prøv lige at kigge den lidt efter andre steder end i kronrøret.

Hvis du gerne vil have cyklen på plader vil jeg anbefale dig at ringe
til SBI på Avedøre Holme, de er tilsyneladende dem der ved mest om den
slags sager - Jeg har været hele butikken igennem, og landede, som
sædvanligt, på Avedøre.

God fornøjelse

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 22-07-03 07:47

Hej Steen

Der er somænd blot en ældre Suzuki 400, der muligvis har været skadet
eller noget lignende.

Iflg SBI i Silkeborg mangler denne attest - uforagtet at samme MC er synet
i Randers for ca 5 år siden,
så jeg er nu på vej til Toldkontoret, også må vi se om det giver resultat,
ellers prøver jeg SBI på Advedøre.

Takker for hintet

mvh
Mike

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 16:22

Steen Gruby <steen.gruby@(at)gruby.dk> skrev i en
> [...]
> lidt god vilje kunne identificeres.
> Det var ikke noget problem, og tog ca. ½ time hos SBI på Avedøre

Jeg tror at det er dén attest der savnes af SB!!
Hvor står du ved et kommende syn uden din (= Mike's problem lige nu!) ??

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-07-03 17:15

On Tue, 22 Jul 2003 17:21:47 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

Hej Armand.

>Jeg tror at det er dén attest der savnes af SB!!
>Hvor står du ved et kommende syn uden din (= Mike's problem lige nu!) ??

Jeg har fået en genindhugningstilladelse.
Takket være SBI på Avedøre Holme.
Den skal følge køretøjet resten af "livet" lige som
registreringsattesten.
Så sagen er klar.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 22-07-03 19:57

Hej Steen & Armand

Hvis det bliver nødvendigt, må jeg skifte adresse til det østsjællandske -
omkr Avedøre,
for SBI på Holmen kan tilsyneladende det der med at fremtrylle de rette
attester.

Har i dag talt sammenlagt 4 timer i telefon, med små 10 mennesker, der
alle
har bedyret at DE ikke kunne hjælpe yderligere.
Faktiske har jeg tilegnet mig et helt "stamtræ" over min gamle Zuki's
liv&levned,
men ibare ngen genihugningsattest, så jeg må tilbage til syns-fætteren og
ned på knæ,
for han må kunne gøre det samme som SBI på Avedøre Holme.......

Følgetonen fortsættes.......

/Mike

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-07-03 20:22

sumdj@ringamt.dk wrote:

> men ibare ngen genihugningsattest, så jeg må tilbage til syns-fætteren og
> ned på knæ,
> for han må kunne gøre det samme som SBI på Avedøre Holme.......
>
> Følgetonen fortsættes.......

Sidst jeg havde med lignende at gøre var det told og skat der skulle udstede
den attest. De må kunne søge i deres arkiver. Har du forsøgt der?.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 22-07-03 21:37

On Tue, 22 Jul 2003 18:56:39 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

Hej Mike.

> [...]
>omkr Avedøre,
>for SBI på Holmen kan tilsyneladende det der med at fremtrylle de rette

Det er ikke nødvendigt at skifte adresse.
Der er frit valg mht. hvilken af SBI's "butikker" du henvender dig i.

>Har i dag talt sammenlagt 4 timer i telefon, med små 10 mennesker, der
>alle
>har bedyret at DE ikke kunne hjælpe yderligere.

Jeg var i precis den samme situation.
Jeg ringede til mindst det samme antal personer som du, og landede til
sidst i Avedøre.
Her har man helt styr på reglerne, og fremstillingen af cyklen der er
adskildt foregik ved at jeg havde stel og motor med i bagagerummet.
De skal have så meget som muligt for at foretage en identifikation.

> [...]
>ned på knæ,
>for han må kunne gøre det samme som SBI på Avedøre Holme.......

Din situation er speciel, idet der ikke kan ses så meget som
antydningen af et stelnummer.
Dermed kommer T&S formentlig på banen, og kan forlange en fornyet
afgift samtidig med at de formentlig skal tillade at der udstedes en
genindhugningsattest.
I dit sted vil jeg starte hos T&S før jeg vil ulejlige SBI.

>Følgetonen fortsættes.......

Jeg er bange for at den bliver lang

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 22:35

<sumdj@ringamt.dk> skrev i en news:bfk1d7$lqc$1@sunsite.dk...
> [...]

> de rette attester................. så jeg må tilbage til syns-fætteren og
> ned på knæ, for han må kunne gøre det samme som SBI på Avedøre

Jeg er bange for at dén detalje at Gruby taler om en nyslåning jvf.
korrespondance med T&S, er gået tabt for dig
Hvis Gruby havde mistet sin attest var han sikkert akkurat så prisgivet som
dig - Også selv på den så berømmede SB-Avedøre Holme!

Har du blandt alle dine opringninger haft fat i T&S?
Det MÅ være dér at der skal forekomme en dokumentation af arbejdet hhv. en
kopi af attesten :-/

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 22-07-03 22:33

> [...]
>
> Jeg har fået en genindhugningstilladelse.
> Takket være SBI på Avedøre Holme.
> Den skal følge køretøjet resten af "livet" lige som

Og Mike's problem er at SB påstår at han burde have det samme, hvilket ikke
er noget han kender til - Hvor står han så?
Har T&S en kopi af attesten liggende et sted, eller hva'?

--
Armand.

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 23-07-03 09:18

Hej alle

Der er skam et fint - og korrekt - stelnummer på min gl. Zuki.

Synsmanden påstår dog at kunne læse på hans EDB-system, at der skal
medfølge den angivne attest ved syn !!!!
(DETTE FREMGÅR IKKE AF REG.ATTESTEN, så man kan aldrig undersøge dette på
forhånd)

Det rigtigt morsomme er at denne attest skulle også være med ved forrige
syn, der ligger 5 år tilbage, men af en eller
anden årsag har den forrige synshal altså blot accepteret manglen af ller
glemt at kræve denne attest,
hvilket i sig selv burde tilskynde SBI til at godkende min MC igen.
Jeg samler i øjeblikket al den dokumentation det er muligt, inden jeg
aflægger den retskrævne synsassistensen
et besøg igen.
Er han ikke tilfreds, må han anvise mig en løsningsmodel.

Det er i øvrigt den lokale Told&Skat-afdeling, der har været behjælpelig
med at fremskaffe cyklens "Stamtræ",
via deres forbindelser til det Centrale Motor register, hvor vi alm.
dødelige normalt ikke kan få indsigt.
Og den venlige dame fra Told&Skat afsluttede vores samtale med at ønske
mig Held&Lykke, da hun mente
at jeg ville få meget brug herfor .....
Det lokale motorkontor har også indvilget i at "gøre lidt for mig"......

Så - det bliver ret spændende at se hvor denne sag ender, for uanset hvad
der måtte mangle af blanketter
og attester m.v., så kan det sågu ikke være rimeligt at et syn skal
afhænge af et let forgængeligt stk. papir,
som jeg faktisk ikke engagn ved hvordan ser ud - og jeg betaler dælme ikke
afgift igen -cyklen er 20 år !!!!!!!!!!

/Mike

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-03 20:44

On Tue, 22 Jul 2003 23:32:46 +0200, "Armand"
> [...]

>er noget han kender til - Hvor står han så?
>Har T&S en kopi af attesten liggende et sted, eller hva'?

Så, nu er jeg ude på tynd is, men prøver alligevel.
Vi skal lige huske at reglerne er ændret pr. 1/1-2003, hvor opgaven
omkring toldsyn, genindhugning af stelnummer osv. er flyttet fra T&S
til SBI.
Det kan betyde at sagen on steludskiftning ser lidt anderledes ud, men
da der er tale om en gammel sag har T&S helt sikkert været indblandet.
Hvis der således legalt er skiftet stel har T&S været indblandet ved
at tillade udskiftningen, og dermed også i indhugningen af
stelnummeret.
Jeg vil således tro, at der er to forskellige forretningsgange at
følge:
1) Genindhugning i et stel hvor stelnummeret er udvisket men kan
identificeres.
2) Genindhugning i et nyt stel pga. udskiftning i forbindelse med
skade.
I det første tilfælde er det en sag alene med SBI, og i det andet
tilfælde kan både SBI og T&S være indblandet.
I det konkrete tilfælde kan følgende være sket:
Stellet er udskiftet, der er udstedt en genindhugningstilladelse,
hvor nummeret aldrig er blevet indhugget, og attesten er forsvundet.
Det jeg ikke rigtigt kan lide er at der er tale om en "dobeltfejl".
Havde nummeret manglet og attesten været tilgængelig havde der sikkert
ikke været nogen problemer.
Mod det taler, at T&S tidligere skulle overvåge at nummeret blev
indhugget i stellet, og da sagen er over 5 år gammel kan jeg ikke
forestille mig at T&S har taget let på opgaven
Da sagen (heldigvis) er så gammel som tilfældet er, må der ganske
enkelt være en mappe med sagen i T&S's arkiver hvis der er givet
tilladelse til (gen) indhugning af stelnummeret.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-03 22:19

Steen Gruby wrote:

> [...]
> Stellet er udskiftet, der er udstedt en genindhugningstilladelse,
> hvor nummeret aldrig er blevet indhugget, og attesten er forsvundet.

Men stellet har et nummer. Det kunne være spændende at vide om det ser originalt
ud. Eller det ligner noget der er hugget i af en fuld albaner?.

> [...]
> indhugget i stellet, og da sagen er over 5 år gammel kan jeg ikke
> forestille mig at T&S har taget let på opgaven

Jeg har flere gange, godt nok på biler, fået besked på at det kunne jeg ordne
der hjemme. Omvendt har jeg også stået for en 7-8 år siden i synshallen med en
importbil fra USA. Den havde ikke noget ihugget nummer. Det skulle jeg hugge i
mens de så på.

> Da sagen (heldigvis) er så gammel som tilfældet er, må der ganske
> enkelt være en mappe med sagen i T&S's arkiver hvis der er givet
> tilladelse til (gen) indhugning af stelnummeret.

Noget andet er måske har stellet slet ikke været skiftet. Og der foreligger en
datafejl. Det skulle da være satans om ikke de havde bare en enkelt smutter.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-03 22:33

On Wed, 23 Jul 2003 23:19:28 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

>Noget andet er måske har stellet slet ikke været skiftet. Og der foreligger en
>datafejl. Det skulle da være satans om ikke de havde bare en enkelt smutter.

Og jeg må erkende at min forståelse er, at den MC Mike har ikke har
noget stelnummer.
Hvis stellet har et nummer er det forbigået min opmærksomhed, og så
stiller sagen sig meget anderledes.
Der er for nylig en der har påstået at jeg ikke læser de indlæg jeg
svarer på, så hvis jeg har overset den med stelnummeret har
vedkommende sikkert ret

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 23-07-03 23:04

Steen Gruby wrote:

> Og jeg må erkende at min forståelse er, at den MC Mike har ikke har
> noget stelnummer.

Den kommer her fra spørgeren:

Citat:

[...]

Citat slut.

> [...]
> Der er for nylig en der har påstået at jeg ikke læser de indlæg jeg
> svarer på, så hvis jeg har overset den med stelnummeret har

Man kan nemt overse ting. Især hvis man er focuseret på andet i indlægget.

Ib Jakobsen

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-07-03 23:14

On Thu, 24 Jul 2003 00:03:45 +0200, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

Hej Ib.

> [...]
>medfølge den angivne attest ved syn !!!!
>(DETTE FREMGÅR IKKE AF REG.ATTESTEN, så man kan aldrig undersøge dette på

Så tror jeg der er håb, samtidig med at det ikke bliver så slemt enda.
Den instans der har givet tilladelsen til genindhugningen må have
sagens akter.
Så er det bare med at finde ud af hvem "de skyldige" er.
Det burde være muligt.

>Man kan nemt overse ting. Især hvis man er focuseret på andet i indlægget.

Jeg må tilstå at det har jeg ikke set.
Til min undskyldning har jeg denne tråd tre forskellige steder, og der
smutter altså indlæg fra TDC's newserver - desværre.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 24-07-03 15:20

> [...]
> sagens akter.
> Så er det bare med at finde ud af hvem "de skyldige" er.

Jeg kan ikke slippe den tanke, hvor ilde stedt man må være hvis en sådan
notits er blevet fejl-indtastet et sted i systemet, og at man derfor bliver
udsat for et krav om at finde ikke eksisterende dokumentation

--
Armand
(ellers ikke paranoid)

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-07-03 16:14

On Thu, 24 Jul 2003 16:20:28 +0200, "Armand"
> [...]

>notits er blevet fejl-indtastet et sted i systemet, og at man derfor bliver
>udsat for et krav om at finde ikke eksisterende dokumentation

Det har du evig ret i.
Hvis det nu er tilfældet at det er sket ved en fejl, så er T&S jo pr.
definition fejlfri.
Og hvis de nægter at medvirke aktivt til problemets løsning er man
faktisk havnet i en dead lock.
SBI vil have den, ejeren har den ikke, T&S vil ikke undersøge sagen.
Ejeren kan ikke bevise at det evt. er et originalt nummer, SBI vil
ikke tale med T&S så anmærkningen kan ikke slettes, altsammen = nul
indregistrering - Jo, jeg kan godt se den.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Armand

Dato : 25-07-03 20:51

> [...]
> ikke tale med T&S så anmærkningen kan ikke slettes, altsammen = nul
> indregistrering - Jo, jeg kan godt se den.

Af samme grund burde samme anmærkning fremstå i reg. attesten således at
papiret ikke forglemmes ved ejerskifte og papir-overdragelsen :-|
Vil du lige præcisere for mig at dét ikke er tilfældet (for din NSU), førend
jeg foreslår rette organisation at påpege denne enkle procedurefejl!?

--
Armand.

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 24-07-03 19:24

Hvor er I søde alle sammen....

I diskutere "mit testamente somom jeg allerede var død", som min gamle far
ville have sagt,
men -ærlig - jeg har da godtok følelsen af at have et par håndfulde
tusser,
hvorpå der er begyndt at vokse "vinger".

MEN:

Fortsættelse af Følgetonen: The Fucked-up Suzi...

Har i dag haft en ALVORLIG samtale med den aktuelle Bilsagkyndige,
der godt kan følge min voksende frustration, da han selv kører MC......-
flink fyr Bøv.
Men som een af jer korrekt angiver, så har SBI fået opgaven med at sikre
korrekte
stelnumre i vores køretøjer fra d. 1/1-03, og hans "trænede Falkeøje"
(hans egne ord)
kunne let se, at der var tale om et uægte stelnummer.
Da jeg fik talt lidt mere seriøst med Fyren, viste det sig pludselig at
det da ikke
fremgik af hans EDB-system at der manglede en Gen-ihugnings erklaring, men
at HAN
derimod kunne jo se der var tale om et genihugget nummer => DER MÅ jo
findes en tilladelse hertil.

Herefter har jeg været hos et par Suzi-forhandlere for at høre deres
vurdering af nummeret,
efter at jeg havde slebet al malingen af kronrøreret så nummeret nu
fremstår i al sin tydelighed.

Nummeret ligner IKKE et på ny MC fra 2003, men ved sammenligning med en
tilsvarnde gammel GS550
og GSX 250, var vi enige om at nummeret fint kunne være original - HVIS -
det første "G" i GSX
bare havde været i orden på min MC.
Det første "G" i min stelnummer ligner nemlig mest af alt et "6" tal.

Denne erfaring rigerer, har jeg påtænkt at tage endnu en fridag i morgen
fredag (det er blevet til 3 allerede)
og besøge en 3 SBI, og bedes om deres hjælp - ikke at de skal syne dyret -
men de skal fortælle mig -
WHAT TO DO.

Fortsættelse følger...

Forfatter /Mike den ulykkelige......;O(

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 24-07-03 19:31

sumdj@ringamt.dk wrote:
> Hvor er I søde alle sammen....

[klip]

> [...]
> morgen fredag (det er blevet til 3 allerede)
> og besøge en 3 SBI, og bedes om deres hjælp - ikke at de skal syne

Nårhhh.... det ser da ud til at det lysner lidt?
Du har jo bidt dig fast, bare bliv ved nu

--
Mfh - Arne Lorenzen - FZS 600
www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=183

Fra : Steen Gruby

Dato : 24-07-03 19:57

On Thu, 24 Jul 2003 18:23:35 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

Hej Mike.

>I diskutere "mit testamente somom jeg allerede var død", som min gamle far
>ville have sagt,

På ingen måde.
På den måde du kæmper kan du ikke være på vej til Sct. Peter endnu

> [...]
>
>Har i dag haft en ALVORLIG samtale med den aktuelle Bilsagkyndige,
>der godt kan følge min voksende frustration, da han selv kører MC......-

Vist lidt for "flink".

> [...]
>(hans egne ord) kunne let se, at der var tale om et uægte stelnummer.

Det er vist lidt af en overfortolkning.
SBI har overtaget toldsyn og genindhugningstilladelser, men kontrol af
at nummeret er korrekt er vist den samme som altid.

> [...]
>at HAN derimod kunne jo se der var tale om et genihugget nummer => DER MÅ jo

Jeg vil mene han er ude på tynd is.
Der kan være småfejl i alle "prægninger".
Selv frimærker og andre kreationer er fulde af fejl, og dem med de
største fejl er de mest værdifulde
Jeg vil umiddelbart mene at hans fremfærd er tæt på embedsmisbrug.

>Herefter har jeg været hos et par Suzi-forhandlere for at høre deres
>vurdering af nummeret,
>efter at jeg havde slebet al malingen af kronrøreret så nummeret nu
>fremstår i al sin tydelighed.

Hvis SBI skal videre med den sag tror jeg at de har bevisbyrden.

> [...]
>det første "G" i GSX
>bare havde været i orden på min MC.
>Det første "G" i min stelnummer ligner nemlig mest af alt et "6" tal.

Prøv at kontakte Reinhard og hør dem hvad de mener om sagen.

> [...]
>fredag (det er blevet til 3 allerede)
>og besøge en 3 SBI, og bedes om deres hjælp - ikke at de skal syne dyret -

Det er en klog gammel regel i omgangen med det offentlige at man skal
appelere til deres ekspertise.
Altså noget med: Jeg er i knibe, sagen er - bla bla bla - hvad vil i
anbefale mig at gøre nu?
Det plejer at virke.

>Fortsættelse følger...

Jeg håber det lykkedes.

>Forfatter /Mike den ulykkelige......;O(

Mike den utrættelige

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 24-07-03 20:56

Hej Steen m.v.

Af en eller anden grund er jeg også af den opfattelse at det nok SKAL
lykkes at få Sukien gennem synet,
men ligenu har jeg ikke et helt klar billede af retningen og metoden.

Og det med at "komme med Hatten i hånden og be' om hjælp" kan de færreste
mennesker stå for,
så jeg håber også det lykkes i morgen.
Vi ved alle hvem der var inde i Bent Burg - men om der er et lille
Menneske skjult bag
Synsassistent-næsen kan jeg ikke svare på endnu...

Mike - "den Håbefulde"

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-07-03 20:47

On Thu, 24 Jul 2003 19:56:20 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

Hej Mike.

>Af en eller anden grund er jeg også af den opfattelse at det nok SKAL
>lykkes at få Sukien gennem synet,
>men ligenu har jeg ikke et helt klar billede af retningen og metoden.

Jeg har diskuteret dit "tilfælde" med en god ven i dag.
Han sagde: Hvis der er tale om en steludskiftning pga. en skade findes
sagen hos et forsikringsselskab.
Enten hos ejerens eget, eller modparten.
Derfor: Check forsikringsselskabet - Hvis stellet er skiftet på en
forsikring har de en kopi af sagen i deres arkiver.
Det kan godt være at det er i en dyb kælder, men de findes.
Det lyder ikke helt ulogisk.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : sumdj@ringamt.dk

Dato : 25-07-03 22:23

Hey Outthere.

Fortsættelse af Følgetonen: The Fucked-up Suzi...

Udrustet til tænderne med gode argumenter og en dynge papir, bad jeg denne
formiddag
om et møde med den lokale Synsansvalige.
Dvs. IKKE der, hvor Suzi'et i mandags fik prædikatet: IKKE synet.

Den lokale Synsansvarlige ville dog IKKE røre ved en sag en kollega havde
startet,
når den var af så "følsom" karakter, så jeg kontaktede i stedet det
synssted, hvor
min Suzi for 5 år siden blev godkendt.
JEG SKULLE HAVE HJÆLP til at komme videre - og SBI skulle være
fødselshjælper.
Men de havde ikke tid til at hjæpe, og var også helst helt fri.
Hvis jeg kom til omsyn var situationen en anden - så SKULLE de jo se på
sagen,
men jeg villle jo blot finde en "uvildig", der kunne give mig besked om
HVAD der normalt kunne få en SynsAssistene med "Falke øje" til at pudse
brillen.

Så om igen - jeg ringede til den MC-kørende Synsassisten, der ville have
en I-hugnings attest,
og bad ham om et møde.
Med Hatten i den ene hånd, og min gamle Far i den anden hånd, møde jeg op

rette tid og sted, med mine argumenter og papirer.

Efter et indlæg på 5 min fra min side, var svaret fra Syns-fætteren: At
det kunne han
bestemt ikke bruge til noget, hvortil jeg svarer det som een af jer skrev.
Du vil have en Ihugningattest - jeg kan ikke skaffen den - Told&Skat vil
ikke skrive een, da den aldrig er udfærdigiet,

OGSÅ SKETE MIRAKLET.

Så må jeg se om jeg kan hjælpe dig, svare Fætter Synsmand !!!!!!!!.
Måbende fulgte jeg efter ham til hans lille kontorpind, hvor han viste min
et intern notat,
hvoraf det fremgik, at det var MIG der skulle skaffe dokumentation på at
stelnummeret
var et korrekte.
Vi snakkede lidt frem og tilbage herom, og han ville vende tilbage i næste
uge,
når han havde talt med sine tekniske Supportere.....

Da vi skulle til at gå, bad jeg ham om liiiige at gå med ud og se det
nypussede stelnummer
der var dukket frem på Kronrøret, efter at jeg havde pudset det så blank,
at man kunne
spejle seg her.

OGSÅ SKETE MIRAKKE NR. 2 - denne formiddag.

FÆtter Synsmand blev HELT stillle - MEGET længe - også siger han:
MÅSKE JEG HAR TAGET FEJL !!!!!!!

Og inden der var gået 10 min. var cyklen "omsynet" uden at have været nede
fra traileren,
jeg betalte omsynet, fik papirerne retur med et "GODKENDT", og vupti - Min
Fatter har kørt de
første 100 km i dag MED NUMMERPLADE..........

EFTERMÆGLE:
Dybt forundret kørte vi fra Synshallen kl 1300, med papirerne i orden og
et par meget lette skuldre....
VI mødte en ærlig Synsmand, der ikke var for ærekær til at indrømme at han
havde begået en fejl.
Det sker ikke ofte i dette væsen.........

Men tænk hvilken magt de fyrer sidder med. De får os alm dødelige til at
springe fra Hirodes til Pillatus
og forstyrre 10-15 forkellige mennesker - også ville han faktisk have
været i stand til at klare alle
skærerne for mig, hvis dette havde været nødvendigt - skræmmende.

Skulle jeg have Told&Skat til at gennemrode deres arkiver, 20 år tilbage,
for at konstatere
at Suzi'en aldrig havde fået udstedet en genihugnings attest, ville det
givetvis have kostet
en formue, og taget et par måneder (de har ikke den type oplysninger
registreret på EDB.....).
Herefter kunne jeg have ringet rundt til ALLE forsikringsselskaber i DK,
for at høre til deres
registreringer på genopbyggede MC i de sidste 20 år - velvidende at de KUN
skal gemme
denne type info, 5 år tilbage - DET HAVDE IKKE VÆRET MORSOM.

Omvendt kan jeg også godt følge den stakkels Synsassistent, der lige har
fået en masse
nye retningslinier i de interne papirer fra SBINFO, og som han skal kunne
effektuerer
til fulde - uden fejl.......

Jeg er ikke harm, nærmest stadig frustreret.
Jeg vil i hvertilfælde gemme ALLE papirer til den næste der engang skal
overtage Suzi'en,
for dette er sgu ikke for hvide mennesker.

MIKE - Den lykkelige..........

Fra : Steen Gruby

Dato : 25-07-03 23:08

On Fri, 25 Jul 2003 21:22:59 +0000 (UTC), sumdj@ringamt.dk wrote:

Hi Mike (den engagerede)

> [...]
>Fatter har kørt de
>første 100 km i dag MED NUMMERPLADE..........

Tillykke!
Det var en fin udgang på den sag.

> [...]
>havde begået en fejl.
>Det sker ikke ofte i dette væsen.........

Det er svært at være borger i et burokrati
Heldigvis rendte du ind i en voksen mand der turde vedgå en fejl - Al
ære og respekt for ham.

> [...]
>været i stand til at klare alle
>skærerne for mig, hvis dette havde været nødvendigt - skræmmende.

Sådan er det offentlige system.
Jeg frygter dem lige så meget som journalister.
Alle er underlagt deres meningstyrani, og jeg bliver helt kold hver
gang jeg ser nogen af dem behandle et emne jeg har forstand på.
Tænk på hvor meget vi lader os føre rundt ved næsen når der er tale om
et emne vi ikke behersker.

> [...]
>skal gemme
>denne type info, 5 år tilbage - DET HAVDE IKKE VÆRET MORSOM.

Jeg har været turen igennem Centralregisteret med en mistet
registreringsattest.
De havde ikke så meget som een node på cyklen i deres arkiver, så at
tro man kan finde noget der omhandlende materiale fra før EDB alderen
er ønsketænkning.
Den sag tog ½ år at køre igennem.

> [...]
>fået en masse
>nye retningslinier i de interne papirer fra SBINFO, og som han skal kunne

Jeg føler med ham, det er ikke hans skyld at han får sådan en bunke
møg i hovedet.
Klageadressen er politikkerne = Christiansborg.

>Jeg er ikke harm, nærmest stadig frustreret.
>Jeg vil i hvertilfælde gemme ALLE papirer til den næste der engang skal
>overtage Suzi'en,
>for dette er sgu ikke for hvide mennesker.

Det er det rigtige udgangspunkt, men mist ikke fokus.
Det er sikkert ikke sidste gang du løber ind i burokratiet.

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 26-07-03 08:40

Steen Gruby wrote:

> [...]
> De havde ikke så meget som een node på cyklen i deres arkiver, så at
> tro man kan finde noget der omhandlende materiale fra før EDB alderen

En lille historie fra bilverdenen. En bekendt havde erhveret en bil uden nogen
som helst dokumenter. Den havde ikke været registreret i mange år. Han visdste
den var fra 62-65. Ved henvendelse til toldvæsnet blev det oplyst at man var
velkommen til selv at komme og bladre i deres kartotekskasser. Det gjorde han
og fandt toldpapirerne på den. Således havde han et tidligere reg.nr. og kunne
gå på motorkontoret.

Ib Jakobsen